„Sekvence“ pro Focus

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak získat konkurenční výhodu nad okolostojícími vozy při „startech“ na křižovatce po rozsvícení zeleného signálu?
„Sekvence“ pro Focus
Pokud předpokládáte, že se hodlám dále rozepisovat o tom, jak získat nějakého koně pod kapotu navíc, alespoň pro tentokrát se mýlíte. Řeč bude o produktu anglické firmy Quaife, jejíž specializací jsou převodovky.

Je naprosto jisté, že pokud během řazení nemusíte využívat spojkový pedál, získáte cenný čas. Ten ostatní ztrácí v okamžiku, kdy dochází rozepnutím spojky k přerušení hnacího momentu. Uděláte-li pak součet podle celkového počtu převodových stupňů, je výhoda zcela nesporná. Technologie sekvenčního řazení je používaná již dlouhou dobu v závodních vozech a některých silničních supersportech, avšak pomalu ale jistě dostává i do běžných (pokud se to tak dá říct) vozidel. Stalo se tak i v případě vozu Ford Focus, do kterého firma Quife instalovala šestistupňovou sekvenční převodovku Quife 34G, vycházející pochopitelně z verze pro motoristický sport. Protože přenos výkonu upraveného motoru na vozovku je potřeba udržet pod kontrolou, byl použit současně i diferenciál s omezenou svorností ATF od stejné firmy.

Jízda s takto upraveným vozem je lahůdkou, kterou ocení nejen fanda motoristického sportu. Po sešlápnutí spojky, zařazení prvního rychlostního stupně a následném rozjezdu používáte již jen krátkou řadící pákou. Změna „kvaltu“ je pak záležitostí pouze symbolického ubrání plynu a bleskového pohybu páky. Protože chybí klasické H-schéma řazení, které v tomto případě probíhá jen v rovině vpřed a vzad, je na přístrojové desce display zobrazující právě zařazenou rychlost. Je pochopitelné, že tato lahůdka se dá instalovat do všech neupravených sériových vozů, což ovšem v celkovém kontextu pochopitelně nepřinese žádaný efekt. Je tedy daleko rozumnější svěřit vůz i dalším odborníkům, kteří přidají výkon a vyladí podvozek.

A co z toho? Rozhodně nezískáte vůz totožný se speciálem Colina McRae, v každém případě však při řazení (a to především) zažijete pocity totožné s těmi, které vychutnává skotský idol během rychlostní zkoušky. A aby jste se nejprve řádně rozmysleli, než pošlete do Anglie objednávku, ještě drobná zmínka o ceně. Ta , počítajíc celý komplet včetně samosvorného diferenciálu se pohybuje kolem 400 000, -Kč. Takže nejprve kontrola zůstatku na účtu a pak…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků