„Sekvence“ pro Focus

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak získat konkurenční výhodu nad okolostojícími vozy při „startech“ na křižovatce po rozsvícení zeleného signálu?
„Sekvence“ pro Focus
Pokud předpokládáte, že se hodlám dále rozepisovat o tom, jak získat nějakého koně pod kapotu navíc, alespoň pro tentokrát se mýlíte. Řeč bude o produktu anglické firmy Quaife, jejíž specializací jsou převodovky.

Je naprosto jisté, že pokud během řazení nemusíte využívat spojkový pedál, získáte cenný čas. Ten ostatní ztrácí v okamžiku, kdy dochází rozepnutím spojky k přerušení hnacího momentu. Uděláte-li pak součet podle celkového počtu převodových stupňů, je výhoda zcela nesporná. Technologie sekvenčního řazení je používaná již dlouhou dobu v závodních vozech a některých silničních supersportech, avšak pomalu ale jistě dostává i do běžných (pokud se to tak dá říct) vozidel. Stalo se tak i v případě vozu Ford Focus, do kterého firma Quife instalovala šestistupňovou sekvenční převodovku Quife 34G, vycházející pochopitelně z verze pro motoristický sport. Protože přenos výkonu upraveného motoru na vozovku je potřeba udržet pod kontrolou, byl použit současně i diferenciál s omezenou svorností ATF od stejné firmy.

Jízda s takto upraveným vozem je lahůdkou, kterou ocení nejen fanda motoristického sportu. Po sešlápnutí spojky, zařazení prvního rychlostního stupně a následném rozjezdu používáte již jen krátkou řadící pákou. Změna „kvaltu“ je pak záležitostí pouze symbolického ubrání plynu a bleskového pohybu páky. Protože chybí klasické H-schéma řazení, které v tomto případě probíhá jen v rovině vpřed a vzad, je na přístrojové desce display zobrazující právě zařazenou rychlost. Je pochopitelné, že tato lahůdka se dá instalovat do všech neupravených sériových vozů, což ovšem v celkovém kontextu pochopitelně nepřinese žádaný efekt. Je tedy daleko rozumnější svěřit vůz i dalším odborníkům, kteří přidají výkon a vyladí podvozek.

A co z toho? Rozhodně nezískáte vůz totožný se speciálem Colina McRae, v každém případě však při řazení (a to především) zažijete pocity totožné s těmi, které vychutnává skotský idol během rychlostní zkoušky. A aby jste se nejprve řádně rozmysleli, než pošlete do Anglie objednávku, ještě drobná zmínka o ceně. Ta , počítajíc celý komplet včetně samosvorného diferenciálu se pohybuje kolem 400 000, -Kč. Takže nejprve kontrola zůstatku na účtu a pak…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků