„Sekvence“ pro Focus

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak získat konkurenční výhodu nad okolostojícími vozy při „startech“ na křižovatce po rozsvícení zeleného signálu?
„Sekvence“ pro Focus
Pokud předpokládáte, že se hodlám dále rozepisovat o tom, jak získat nějakého koně pod kapotu navíc, alespoň pro tentokrát se mýlíte. Řeč bude o produktu anglické firmy Quaife, jejíž specializací jsou převodovky.

Je naprosto jisté, že pokud během řazení nemusíte využívat spojkový pedál, získáte cenný čas. Ten ostatní ztrácí v okamžiku, kdy dochází rozepnutím spojky k přerušení hnacího momentu. Uděláte-li pak součet podle celkového počtu převodových stupňů, je výhoda zcela nesporná. Technologie sekvenčního řazení je používaná již dlouhou dobu v závodních vozech a některých silničních supersportech, avšak pomalu ale jistě dostává i do běžných (pokud se to tak dá říct) vozidel. Stalo se tak i v případě vozu Ford Focus, do kterého firma Quife instalovala šestistupňovou sekvenční převodovku Quife 34G, vycházející pochopitelně z verze pro motoristický sport. Protože přenos výkonu upraveného motoru na vozovku je potřeba udržet pod kontrolou, byl použit současně i diferenciál s omezenou svorností ATF od stejné firmy.

Jízda s takto upraveným vozem je lahůdkou, kterou ocení nejen fanda motoristického sportu. Po sešlápnutí spojky, zařazení prvního rychlostního stupně a následném rozjezdu používáte již jen krátkou řadící pákou. Změna „kvaltu“ je pak záležitostí pouze symbolického ubrání plynu a bleskového pohybu páky. Protože chybí klasické H-schéma řazení, které v tomto případě probíhá jen v rovině vpřed a vzad, je na přístrojové desce display zobrazující právě zařazenou rychlost. Je pochopitelné, že tato lahůdka se dá instalovat do všech neupravených sériových vozů, což ovšem v celkovém kontextu pochopitelně nepřinese žádaný efekt. Je tedy daleko rozumnější svěřit vůz i dalším odborníkům, kteří přidají výkon a vyladí podvozek.

A co z toho? Rozhodně nezískáte vůz totožný se speciálem Colina McRae, v každém případě však při řazení (a to především) zažijete pocity totožné s těmi, které vychutnává skotský idol během rychlostní zkoušky. A aby jste se nejprve řádně rozmysleli, než pošlete do Anglie objednávku, ještě drobná zmínka o ceně. Ta , počítajíc celý komplet včetně samosvorného diferenciálu se pohybuje kolem 400 000, -Kč. Takže nejprve kontrola zůstatku na účtu a pak…

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků