Segment malých vozů se v Česku propadl o třetinu

V lednu až dubnu roku 2012 zapsaly registry motorových vozidel 15 016 nových automobilů ve třídě malých vozů. Za stejné období letošního roku přihlásili prodejci, jednotlivci a firmy o takřka pět tisíc aut méně – konkrétně 10 293 automobilů. To je o 32 procent méně.
Segment malých vozů se v Česku propadl o třetinu

Malé vozy tvořily v roce 2012 bezmála čtvrtinu všech nových registrovaných vozů, což bylo nejvíc z devíti sledovaných kategorií osobních vozů. Na druhém místě byly vozy střední kategorie s 18,47 procenty.

Výrazný propad mezi zákazníky zaznamenala v třídě malých vozů především Alfa Romeo Mito, vůz, který přišel na český trh v roce 2008.

Tehdy bylo registrováno 13 vozů, ale vůz nebyl v nabídce od počátku roku. Letos má Mito v kolonce registrací jen 18 aut, ovšem s tím, že všech osmnáct spadá do ledna. V únoru, březnu a dubnu neregistrovali úředníci jedinou Alfu Romeo Mito!

Hůře je na tom v prvních čtyřech měsících jen Mazda 2 s 11 registrovanými auty, ale aspoň s jednotlivými kusy v každém měsíci.

Ale ani vedoucí Škoda Fabia tolik netáhla, byť si drží přes 30 procent tohoto segmentu. Vloni bylo zaregistrováno 5016 vozů, letos jen 3312, což dává o 35 procent méně.

První pětku nejoblíbenějších vozidel segmentu tvoří v první třetině roku 2013 Škoda Fabia, Hyundai i20, Ford Fiesta, VW Polo a Seat Ibiza.

V porovnání s rokem 2012 si Hyundai prohodil pozici s Fordem, zcela vypadly končící Renault Thalia a Ford Fusion.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků