Segment malých vozů se v Česku propadl o třetinu

V lednu až dubnu roku 2012 zapsaly registry motorových vozidel 15 016 nových automobilů ve třídě malých vozů. Za stejné období letošního roku přihlásili prodejci, jednotlivci a firmy o takřka pět tisíc aut méně – konkrétně 10 293 automobilů. To je o 32 procent méně.
Segment malých vozů se v Česku propadl o třetinu

Malé vozy tvořily v roce 2012 bezmála čtvrtinu všech nových registrovaných vozů, což bylo nejvíc z devíti sledovaných kategorií osobních vozů. Na druhém místě byly vozy střední kategorie s 18,47 procenty.

Výrazný propad mezi zákazníky zaznamenala v třídě malých vozů především Alfa Romeo Mito, vůz, který přišel na český trh v roce 2008.

Tehdy bylo registrováno 13 vozů, ale vůz nebyl v nabídce od počátku roku. Letos má Mito v kolonce registrací jen 18 aut, ovšem s tím, že všech osmnáct spadá do ledna. V únoru, březnu a dubnu neregistrovali úředníci jedinou Alfu Romeo Mito!

Hůře je na tom v prvních čtyřech měsících jen Mazda 2 s 11 registrovanými auty, ale aspoň s jednotlivými kusy v každém měsíci.

Ale ani vedoucí Škoda Fabia tolik netáhla, byť si drží přes 30 procent tohoto segmentu. Vloni bylo zaregistrováno 5016 vozů, letos jen 3312, což dává o 35 procent méně.

První pětku nejoblíbenějších vozidel segmentu tvoří v první třetině roku 2013 Škoda Fabia, Hyundai i20, Ford Fiesta, VW Polo a Seat Ibiza.

V porovnání s rokem 2012 si Hyundai prohodil pozici s Fordem, zcela vypadly končící Renault Thalia a Ford Fusion.
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků