Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Koei Saga, šéf vývoje agregátů největší světové automobilky, říká, že dieselům zvoní hrana. Kvůli různým restrikcím se mají složitější vznětové jednotky zdražovat. Blízkou budoucnost tak vidí v hybridních soustavách.
Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Podle japonského inženýra budou dieselové agregáty v blízké budoucnosti zhruba dvakrát dražší než hybridy. Na vině mají být především zvyšující se nároky na snížení emisí vznětových motorů, které musí být potlačovány nákladnými řešeními.

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

„U dieselových motorů je redukce emisí složitější, než u jiných typů pohonu. Pro tento úkol potřebujete mnoho technologií, jenže regule jsou čím dál tím drsnější. Myslím si, že v nedaleké budoucnosti bychom museli platit až dvakrát více, abychom dostali vznětový motor na místo hybridu,“ říká Saga. „Pořád tu však máme autobusy, lodě a nákladní automobily, takže vývoj vznětových agregátů jen tak neustane,“ dodává.

Češi mají stále raději benzín. Podíl nových dieselů ale vzrostl

Češi mají stále raději benzín. Podíl nových dieselů ale vzrostl

Koei Saga důležitost vznětových motorů přesto neznevažuje ani v osobních automobilech. Podle něj stále budou existovat trhy, kde se žádná značka bez úsporného a robustního dieselu neobejde. „Vývoj vznětových motorů pokračuje i pro osobní automobily. Pro většinu trhů však přestanou dávat smysl,“ říká Saga.

Podíl nových osobních aut, která pohání vznětový motor, v České republice navzdory předpovědím stoupá. Po černé tankovací pistoli ihned po převzetí vozu v letošním roce sáhlo téměř 43 % motoristů. Česká republika tedy nepochybně patří k trhům, které se vznětových motorů jen tak nevzdají.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků