Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Koei Saga, šéf vývoje agregátů největší světové automobilky, říká, že dieselům zvoní hrana. Kvůli různým restrikcím se mají složitější vznětové jednotky zdražovat. Blízkou budoucnost tak vidí v hybridních soustavách.
Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Podle japonského inženýra budou dieselové agregáty v blízké budoucnosti zhruba dvakrát dražší než hybridy. Na vině mají být především zvyšující se nároky na snížení emisí vznětových motorů, které musí být potlačovány nákladnými řešeními.

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

„U dieselových motorů je redukce emisí složitější, než u jiných typů pohonu. Pro tento úkol potřebujete mnoho technologií, jenže regule jsou čím dál tím drsnější. Myslím si, že v nedaleké budoucnosti bychom museli platit až dvakrát více, abychom dostali vznětový motor na místo hybridu,“ říká Saga. „Pořád tu však máme autobusy, lodě a nákladní automobily, takže vývoj vznětových agregátů jen tak neustane,“ dodává.

Češi mají stále raději benzín. Podíl nových dieselů ale vzrostl

Češi mají stále raději benzín. Podíl nových dieselů ale vzrostl

Koei Saga důležitost vznětových motorů přesto neznevažuje ani v osobních automobilech. Podle něj stále budou existovat trhy, kde se žádná značka bez úsporného a robustního dieselu neobejde. „Vývoj vznětových motorů pokračuje i pro osobní automobily. Pro většinu trhů však přestanou dávat smysl,“ říká Saga.

Podíl nových osobních aut, která pohání vznětový motor, v České republice navzdory předpovědím stoupá. Po černé tankovací pistoli ihned po převzetí vozu v letošním roce sáhlo téměř 43 % motoristů. Česká republika tedy nepochybně patří k trhům, které se vznětových motorů jen tak nevzdají.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků