Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Koei Saga, šéf vývoje agregátů největší světové automobilky, říká, že dieselům zvoní hrana. Kvůli různým restrikcím se mají složitější vznětové jednotky zdražovat. Blízkou budoucnost tak vidí v hybridních soustavách.
Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Podle japonského inženýra budou dieselové agregáty v blízké budoucnosti zhruba dvakrát dražší než hybridy. Na vině mají být především zvyšující se nároky na snížení emisí vznětových motorů, které musí být potlačovány nákladnými řešeními.

Zajímavosti

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

„U dieselových motorů je redukce emisí složitější, než u jiných typů pohonu. Pro tento úkol potřebujete mnoho technologií, jenže regule jsou čím dál tím drsnější. Myslím si, že v nedaleké budoucnosti bychom museli platit až dvakrát více, abychom dostali vznětový motor na místo hybridu,“ říká Saga. „Pořád tu však máme autobusy, lodě a nákladní automobily, takže vývoj vznětových agregátů jen tak neustane,“ dodává.

Zajímavosti | Elektromobily | Byznys | Statistiky | Palivo | Hybridy | Seat Alhambra

Češi mají stále raději benzín. Podíl nových dieselů ale vzrostl

Koei Saga důležitost vznětových motorů přesto neznevažuje ani v osobních automobilech. Podle něj stále budou existovat trhy, kde se žádná značka bez úsporného a robustního dieselu neobejde. „Vývoj vznětových motorů pokračuje i pro osobní automobily. Pro většinu trhů však přestanou dávat smysl,“ říká Saga.

Podíl nových osobních aut, která pohání vznětový motor, v České republice navzdory předpovědím stoupá. Po černé tankovací pistoli ihned po převzetí vozu v letošním roce sáhlo téměř 43 % motoristů. Česká republika tedy nepochybně patří k trhům, které se vznětových motorů jen tak nevzdají.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků