Šéfinženýr Bentley: Zaměříme se na SUV a vozy GT. Věříme i v palivové články

Hybridní Bentley Bentayga dokáže ujet čistě na elektřinu padesát kilometrů. Kdy jich ale ujede pět set?

Britská automobilka Bentley dokončuje svou příští strategii, ve které se chce zaměřit pouze na proslulé grand tourery a SUV. Čistě sportovně zaměřené modely a další karosářské varianty tak očekávat nemáme. Do výroby to prý nedotáhne ani očekávaný koncept EXP 12 Speed 6e roadster.

Potvrdil to současný šéfinženýr Werner Tietz. „Umístění takového konceptu do produkce v současné době nesouhlasí s naší strategií. Čistě sportovní automobily pro nás momentálně nejsou předmětem hovoru.“ Tietz poté dodal, že je tu potenciál i pro vůz ještě větší než je Bentayga, hlavně na čínském a americkém trhu.

Bentley Continental GT Number 9 Edition uvnitř nosí skutečný kus historie

Bentley Continental GT Number 9 Edition uvnitř nosí skutečný kus historie

Co by prý také mohlo fungovat, je myšlenka čistě elektrického vozu do města. O tom ale v Bentley prý zatím jenom spekulují. Nejdříve je třeba si rozmyslet, zda by bylo třeba rozjet zcela novou modelovou řadu, nebo rozšířit stávající nabídku o další verzi.

Tietz také dodal, že si je plně vědom budoucnosti a potenciálu bateriemi poháněných vozů, ale například taková Bentayga, která tahá většinou koňské přívěsy a lodě, by se současnou technologií ještě nemohla plnohodnotně fungovat.

Nový Bentley Flying Spur na první upoutávce. Vysunovací symbol na přídi vypadá majestátně

Nový Bentley Flying Spur na první upoutávce. Vysunovací symbol na přídi vypadá majestátně

„Proto naše pozornost směřuje i na technologii vodíkových palivových článků, i když jsme zatím zhruba deset let od jejího praktického využití. Také sledujeme možnosti, které vznikají s vývojem syntetických paliv“, dodal Tietz.

Bližší informace se dozvíme již v červenci, kdy automobilka slaví 100 let existence a při té příležitosti zveřejní, jaké si vytyčila budoucí mantinely.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků