Šéfinženýr Bentley: Zaměříme se na SUV a vozy GT. Věříme i v palivové články

Hybridní Bentley Bentayga dokáže ujet čistě na elektřinu padesát kilometrů. Kdy jich ale ujede pět set?

Britská automobilka Bentley dokončuje svou příští strategii, ve které se chce zaměřit pouze na proslulé grand tourery a SUV. Čistě sportovně zaměřené modely a další karosářské varianty tak očekávat nemáme. Do výroby to prý nedotáhne ani očekávaný koncept EXP 12 Speed 6e roadster.

Potvrdil to současný šéfinženýr Werner Tietz. „Umístění takového konceptu do produkce v současné době nesouhlasí s naší strategií. Čistě sportovní automobily pro nás momentálně nejsou předmětem hovoru.“ Tietz poté dodal, že je tu potenciál i pro vůz ještě větší než je Bentayga, hlavně na čínském a americkém trhu.

Bentley Continental GT Number 9 Edition uvnitř nosí skutečný kus historie

Bentley Continental GT Number 9 Edition uvnitř nosí skutečný kus historie

Co by prý také mohlo fungovat, je myšlenka čistě elektrického vozu do města. O tom ale v Bentley prý zatím jenom spekulují. Nejdříve je třeba si rozmyslet, zda by bylo třeba rozjet zcela novou modelovou řadu, nebo rozšířit stávající nabídku o další verzi.

Tietz také dodal, že si je plně vědom budoucnosti a potenciálu bateriemi poháněných vozů, ale například taková Bentayga, která tahá většinou koňské přívěsy a lodě, by se současnou technologií ještě nemohla plnohodnotně fungovat.

Nový Bentley Flying Spur na první upoutávce. Vysunovací symbol na přídi vypadá majestátně

Nový Bentley Flying Spur na první upoutávce. Vysunovací symbol na přídi vypadá majestátně

„Proto naše pozornost směřuje i na technologii vodíkových palivových článků, i když jsme zatím zhruba deset let od jejího praktického využití. Také sledujeme možnosti, které vznikají s vývojem syntetických paliv“, dodal Tietz.

Bližší informace se dozvíme již v červenci, kdy automobilka slaví 100 let existence a při té příležitosti zveřejní, jaké si vytyčila budoucí mantinely.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

dnes | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 104 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků