Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Šéfdesignér goodwoodské značky Giles Taylor podal výpověď. Údajně zamíří do úplně jiného odvětví.

Giles Taylor v roce 2012 nahradil Iana Camerona na nejvyšší pozici designu Rolls-Royce. Zodpovědný je tak především za novou generaci limuzíny Phantom a za důležitý první krok automobilky - SUV Cullinan. Navrhl však i speciality typu konceptu Vision 100 nebo jedinečný Sweptail, nejdražší nové auto.

Taylor u Rolls-Royce příliš příležitostí ke změně designového jazyka, který obvykle s novým šéfdesignérem přichází. Jedná se o extrémně konzervativní značku. Právě implementace moderních prvků a osvěžení těchto paláců na kolech ale bylo bezpochyby velkou výzvou. Nemluvě o zmíněném prvním SUV.

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Pod jeho vedením se Rolls-Royce mimo jiné vydal blíž ke svému původnímu významu stavitele jedinečných kusů na zakázku. To šlo mnohem lépe v éře rámů a šasi, dnes se krom kusů typu Sweptail jedná o doplňky a jedinečné návrhy částí vozu.

Odcházející designér se prý nyní "zúčastní jiné aktivity". Není tedy jasné, kam zamíří, a vlastně ani důvod jeho rychlého odchodu. Rolls-Royce oznámí jméno nástupce v nejbližších dnech.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků