Šéfdesignér Rolls-Royce končí. Jeho poslední kreací bylo SUV Cullinan

Šéfdesignér goodwoodské značky Giles Taylor podal výpověď. Údajně zamíří do úplně jiného odvětví.

Giles Taylor v roce 2012 nahradil Iana Camerona na nejvyšší pozici designu Rolls-Royce. Zodpovědný je tak především za novou generaci limuzíny Phantom a za důležitý první krok automobilky - SUV Cullinan. Navrhl však i speciality typu konceptu Vision 100 nebo jedinečný Sweptail, nejdražší nové auto.

Taylor u Rolls-Royce příliš příležitostí ke změně designového jazyka, který obvykle s novým šéfdesignérem přichází. Jedná se o extrémně konzervativní značku. Právě implementace moderních prvků a osvěžení těchto paláců na kolech ale bylo bezpochyby velkou výzvou. Nemluvě o zmíněném prvním SUV.

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Pod jeho vedením se Rolls-Royce mimo jiné vydal blíž ke svému původnímu významu stavitele jedinečných kusů na zakázku. To šlo mnohem lépe v éře rámů a šasi, dnes se krom kusů typu Sweptail jedná o doplňky a jedinečné návrhy částí vozu.

Odcházející designér se prý nyní "zúčastní jiné aktivity". Není tedy jasné, kam zamíří, a vlastně ani důvod jeho rychlého odchodu. Rolls-Royce oznámí jméno nástupce v nejbližších dnech.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků