Šéfdesignér Porsche chce nový puristický model pro mladé. Pracuje na nástupci 914

Porsche naznačuje možný příchod jednoduchého sporťáku bez zbytečné elektroniky. Zmiňovaná je moderní reinterpretace modelu 914 z konce 60. let.

Zatímco se Porsche na jednu stranu vydává cestou elektrifikace s Taycanem, nadcházející generací Macanu nebo častějším využitím hybridních ústrojí, vedení německé značky stále nezapomíná ani na své základní jádro fanoušků, vyžadující především zábavná sportovní auta pro nadšence do řízení. Podle šéfdesignéra Porsche Michaela Mauera ale jeden typ auta v nabídce značky chybí.

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

O příchodu jakéhosi duchovního nástupce levného modelu 914, uvedeného v roce 1969, se již dříve objevilo pár spekulací. Mauer se však nyní oficiálně vyjádřil na webu Porsche Newsroom, že „levnější, základně specifikované Porsche se teď jeví jako správný krok“. „Velice jednoduché auto, které si na nic nehraje,“ upřesnil Mauer myšlenku takového modelu.

Porsche má podle Mauera zvažovat uvedení nového modelu zaměřeného především na mladé zájemce. Zatím se ale řeší přesná cílová skupina. První cestou je tedy model „pro puristy, s takřka žádnou elektronikou a citem pro mechaniku“, kdežto na druhé straně je spíše „auto cílené pro lidi, kteří dnes řídí Audi TT nebo Golf R“.

Porsche Taycan vs. legendy. Nová reklama na Porsche vás donutí slintat blahem

Porsche Taycan vs. legendy. Nová reklama na Porsche vás donutí slintat blahem

Mauer pochopitelně vidí, že silné slovo v rozhodnutí bude mít marketingové oddělení, kterému jde především o silné prodeje nového modelu. Šéfdesignér Porsche ale jednoznačně propaguje myšlenku „puristického auta, které se vrátí zpátky ke kořenům“. „Myslím, že přišel čas pro návrat typického Porsche,“ dodal.

Už přitom nejde jen o pouhé diskuze. Práce na znovuzrození 914 již Mauer přesunul k návrhům jeho designu. Auto má sice disponovat moderním pojetím, ale v redukovaném stylu bez zbytečností. Teoreticky má pak Porsche na skladě ideální jednotku, kterou může zasadit doprostřed vozu. Řeč je samozřejmě o lehkém přeplňovaném čtyřválci z nižších řad modelů 718 Boxster a Cayman, nejspíš s určitou revizí po stránce výkonu.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků