Šéfdesignér Porsche chce nový puristický model pro mladé. Pracuje na nástupci 914

Porsche naznačuje možný příchod jednoduchého sporťáku bez zbytečné elektroniky. Zmiňovaná je moderní reinterpretace modelu 914 z konce 60. let.

Zatímco se Porsche na jednu stranu vydává cestou elektrifikace s Taycanem, nadcházející generací Macanu nebo častějším využitím hybridních ústrojí, vedení německé značky stále nezapomíná ani na své základní jádro fanoušků, vyžadující především zábavná sportovní auta pro nadšence do řízení. Podle šéfdesignéra Porsche Michaela Mauera ale jeden typ auta v nabídce značky chybí.

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

O příchodu jakéhosi duchovního nástupce levného modelu 914, uvedeného v roce 1969, se již dříve objevilo pár spekulací. Mauer se však nyní oficiálně vyjádřil na webu Porsche Newsroom, že „levnější, základně specifikované Porsche se teď jeví jako správný krok“. „Velice jednoduché auto, které si na nic nehraje,“ upřesnil Mauer myšlenku takového modelu.

Porsche má podle Mauera zvažovat uvedení nového modelu zaměřeného především na mladé zájemce. Zatím se ale řeší přesná cílová skupina. První cestou je tedy model „pro puristy, s takřka žádnou elektronikou a citem pro mechaniku“, kdežto na druhé straně je spíše „auto cílené pro lidi, kteří dnes řídí Audi TT nebo Golf R“.

Porsche Taycan vs. legendy. Nová reklama na Porsche vás donutí slintat blahem

Porsche Taycan vs. legendy. Nová reklama na Porsche vás donutí slintat blahem

Mauer pochopitelně vidí, že silné slovo v rozhodnutí bude mít marketingové oddělení, kterému jde především o silné prodeje nového modelu. Šéfdesignér Porsche ale jednoznačně propaguje myšlenku „puristického auta, které se vrátí zpátky ke kořenům“. „Myslím, že přišel čas pro návrat typického Porsche,“ dodal.

Už přitom nejde jen o pouhé diskuze. Práce na znovuzrození 914 již Mauer přesunul k návrhům jeho designu. Auto má sice disponovat moderním pojetím, ale v redukovaném stylu bez zbytečností. Teoreticky má pak Porsche na skladě ideální jednotku, kterou může zasadit doprostřed vozu. Řeč je samozřejmě o lehkém přeplňovaném čtyřválci z nižších řad modelů 718 Boxster a Cayman, nejspíš s určitou revizí po stránce výkonu.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků