Šéfdesignér Hyundaie rezignoval. Dříve se podílel i na zásadních modelech Škody

Po čtyřech letech u korejské automobilky opouští Luc Donckerwolke své místo globálního šéfa designu.

Globální šéf designu automobilky Hyundai, ale také značky Genesis a později Kia, se nečekaně vzdává své pozice. Po čtyřech letech na vrchní pozici zmiňuje belgický designér Luc Donckerwolke osobní důvody svého odchodu. Zprávu přinesl web Automotive News. Donckerwolke nastoupil na vedoucí pozici designu Hyundaie v roce 2016 poté, co odešel z Bentley.

Genesis G80 poprvé na denním světle. Manažeři přišli o ten nejzajímavější motor

Genesis G80 poprvé na denním světle. Manažeři přišli o ten nejzajímavější motor

Donckerwolke tak za sebou nechává úspěšné portfolio modelů jako Hyundai Kona nebo Palisade, ale v poslední době byl zodpovědný rovněž za rozmach jednotného stylu nových modelů luxusní značky Genesis, například u nejnovějšího SUV GV80 a rovněž sedanů G90 a G80. Právě z jeho pera v roce 2018 přišel koncept Essentia, předcházející směru zmíněných modelů Genesis.

54letý Belgičan začínal po vystudování designu ve Švýcarsku stáží u Peugeotu, načež pokračoval prací u koncernu Volkswagen a pro české publikum bude znám především svým podílem na rozjezdu designového směru nových Škodovek pod střechou VW. Donckerwolke měl prsty v první generaci novodobé Škody Octavia (1996) i Škodě Fabia (1999).

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Po následném dvouletém působení u Audi se stal Donckerwolke vedoucím designu u Lamborghini, a to v době příchodu Diabla VT 6.0 (2001), později Murciélaga (2002) a Gallarda (2004). Na vedoucí pozici Seatu se dostal v roce 2005 a byl u zrodu například čtvrté generace Ibizy, poté v roce 2012 nastoupil na post ředitele designu Bentley a do portfolia si přidal Flying Spur či koncept EXP 10 Speed 6, z jehož designu nakonec vzešla nová generace Continentalu GT.

Donckerwolke chce podle všeho trávit více času se svou rodinou v Bavorsku. Hyundai přitom neplánuje jeho pozici ihned zaplnit, ale na globální směřování designu Hyundaie a značky Genesis bude prozatím dohlížet současný vedoucí designového centra a senior viceprezident Hyundai Motor Company SangYup Lee. U Kie se za jednotný směr pod střechou korejské automobilky zaručí současný vedoucí designu Karim Habib.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků