Šéfdesignér Hyundaie rezignoval. Dříve se podílel i na zásadních modelech Škody

Po čtyřech letech u korejské automobilky opouští Luc Donckerwolke své místo globálního šéfa designu.

Globální šéf designu automobilky Hyundai, ale také značky Genesis a později Kia, se nečekaně vzdává své pozice. Po čtyřech letech na vrchní pozici zmiňuje belgický designér Luc Donckerwolke osobní důvody svého odchodu. Zprávu přinesl web Automotive News. Donckerwolke nastoupil na vedoucí pozici designu Hyundaie v roce 2016 poté, co odešel z Bentley.

Genesis G80 poprvé na denním světle. Manažeři přišli o ten nejzajímavější motor

Genesis G80 poprvé na denním světle. Manažeři přišli o ten nejzajímavější motor

Donckerwolke tak za sebou nechává úspěšné portfolio modelů jako Hyundai Kona nebo Palisade, ale v poslední době byl zodpovědný rovněž za rozmach jednotného stylu nových modelů luxusní značky Genesis, například u nejnovějšího SUV GV80 a rovněž sedanů G90 a G80. Právě z jeho pera v roce 2018 přišel koncept Essentia, předcházející směru zmíněných modelů Genesis.

54letý Belgičan začínal po vystudování designu ve Švýcarsku stáží u Peugeotu, načež pokračoval prací u koncernu Volkswagen a pro české publikum bude znám především svým podílem na rozjezdu designového směru nových Škodovek pod střechou VW. Donckerwolke měl prsty v první generaci novodobé Škody Octavia (1996) i Škodě Fabia (1999).

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Po následném dvouletém působení u Audi se stal Donckerwolke vedoucím designu u Lamborghini, a to v době příchodu Diabla VT 6.0 (2001), později Murciélaga (2002) a Gallarda (2004). Na vedoucí pozici Seatu se dostal v roce 2005 a byl u zrodu například čtvrté generace Ibizy, poté v roce 2012 nastoupil na post ředitele designu Bentley a do portfolia si přidal Flying Spur či koncept EXP 10 Speed 6, z jehož designu nakonec vzešla nová generace Continentalu GT.

Donckerwolke chce podle všeho trávit více času se svou rodinou v Bavorsku. Hyundai přitom neplánuje jeho pozici ihned zaplnit, ale na globální směřování designu Hyundaie a značky Genesis bude prozatím dohlížet současný vedoucí designového centra a senior viceprezident Hyundai Motor Company SangYup Lee. U Kie se za jednotný směr pod střechou korejské automobilky zaručí současný vedoucí designu Karim Habib.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků