Šéfdesignér Bürkle: Zájem šéfa Volkswagenu? Udivil mě (interview)

Na představení nové generace i30 se v České republice objevil Thomas Bürkle, šéfdesignér technického střediska Hyundai Motor Europe, jeden z nejlepších světových designérů. Bylo to velké překvapení a zároveň potvrzení toho, jakou důležitost korejská automobilka přisuzuje uvedení nového modelu i30 na náš trh. Muž, který stojí za posledními úspěchy Hyundaie v rozhovoru pro AutoRevue řekl:  „Pro Hyundai je velice důležité, aby jeho vozy měly svoji duši.“

AR: Během vaší prezentace jste zmínil, že jednu z hlavních inspirací pro vás představuje příroda. Odtud berete neobvyklé tvary, linie. Nedávno jsem ale slyšel něco podobného od designérů značky Jaguar  na jejich prezentaci…

Je to možné. Ale my jsme začali s našimi „fluidními“ tvary už na počátku roku 2006. Ukázali jsme je pak poprvé na autosalonu v Ženevě. Klíčovým prvkem byla hexagonální maska chladiče. To je naše řeč, náš design. Ale samozřejmě, že vidíme jiné výrobce automobilů používat podobné prvky. My však můžeme říci, že jsme v tom byli  první. Hyundai udělal obrovský krok kupředu. A je to znát i na tomto příkladu. Že jsou ostatní schopni nás následovat, inspirovat se našimi nápady. Poprvé jsme se vlastně ocitli v tak silné pozici. Ostatní nás musí brát vážně. A berou nás vážně. To ukazuje, jak velký pokrok Hyundai v poslední době udělal, kam až došel co se týká designu a kvality.

AR: Máte ambici určovat trendy?

Jistě. Chtěli bychom toho dosáhnout, je to náš cíl. A už se nám to opravdu daří. Nechci říkat, že jsme lídrem, ale jsme na špici. Vzhledem k designu automobilů jsme dnes jedním z lídrů.

AR: Překvapil vás Martin Winterkorn, šéf Volkswagenu, který na autosalonu ve Frankfurtu neváhal vlézt do modelu i30 s metrem v ruce a zkoumal zde dlouze interiér vozu?

Ano, byl jsem velice překvapený, když jsem to viděl na internetu. Asi stejně, jako byl  šéf VW překvapený vysokou úrovní kvality vozu Hyundai. A musím přiznat, že mi to dalo opravdu silný impulz do další práce. To potvrzení, že jsme s nimi na stejné úrovni, že se
s nimi můžeme rovnocenně měřit na trhu.

burkle IMG_9457upr.JPG

AR: Který vůz vás ve Frankfurtu nejvíce zaujal?

Bylo jich více. Je znát, že ve světě automobilů nastal velký pohyb. Objevily se opravdu jedinečné koncepty, nápady. A jsem rád, že do toho kvasu jsme přispěli i my. Bylo pro mne zajímavé sledovat novináře, kteří se přišli podívat k Hyundaii. Jak byli pozitivně naladěni, jak od nás čekali něco výjimečného. Myslím, že jsme je uspokojili.

AR: Hyundai v září zvýšil svůj celosvětový prodej meziročně o 14 procent. Máte proto kromě zlepšené kvality a nových designových nápadů, o nichž jste hovořil, další vysvětlení? 

To rozhodující asi bylo, že Hyundai měl na rozdíl od jiných výrobců aut hodně síly a energie i v čase krize.  Že nepolevil. I v těžkých měsících hodně investoval, vyráběl. Vytvořili jsme i v tomto čase hodně nových modelů.

Thomas Bürkle o nové i30

„Novou generaci i30 lze  na první pohled poznat podle charakteristické tváře vozů Hyundai s šestiúhelníkovou maskou chladiče, designem předních světlometů připomínajícím drahokam a osobitými světly pro denní svícení. Při pohledu z profilu zaujme ihned silná charakterová linie procházející přes přední a zadní podběhy kol až k zadním svítilnám. Stoupající spodní charakterová linie s jemnějšími rysy vytváří zajímavou hru světla a stínu, která je základním rysem našeho designérského stylu s fluidními tvary.“

hyundai i30.png

 

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud