Šéfdesignér BMW vysvětlil, proč se Z4 a Supra vzhledově tolik liší

Šéfdesignér BMW se rozpovídal o tvorbě dvou technicky identických sporťáků, které se však po stránce designu razantně liší.

O sdílení techniky mezi BMW a Toyotou pro tvorbu nové generace roadsteru Z4 a znovuzrození kupé Supra se toho již napsalo hodně. Ať už jde o platformu, elektroniku či motory, Japonci se rozhodli využít právě techniku BMW, ačkoliv se oba vozy budou vzhledově a podle všeho také naladěním velice lišit.

Právě o zachování jisté rozdílnosti mezi oběma vozy nyní diskutoval i šéfdesignér BMW Adrian van Hooydonk s britským Top Gearem. Základem minimální podobnosti prý bylo, že týmy obou automobilek pracovaly skoro úplně samostatně.

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

„Ihned jsme se dohodli na klíčových bodech a požadovaných proporcích. Oba týmy se pak vydaly svým vlastním směrem a výsledek Toyoty jsem neviděl, dokud jsme my v BMW neměli hotovo. Nakonec jsme se setkali a porovnali své práce, se stejným rozvorem, se stejnou technikou,“ popsal začátky vývoje Hooydonk.

„Obě auta se od sebe velmi liší. Náš designový jazyk zůstal nedotčen; nemuseli jsme se schýlit ke kompromisům a stejně tak nemusela Toyota. Každý jsme měli silnou představu, jakým směrem se chceme ubírat. A ta naše byla rozdílná od Toyoty. Oba modely tak plní v rámci automobilek trochu jiné role,“ dodal.

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Hooydonka také potěšilo, že se Z4 mohla vrátit k lehčí, méně komplikované plátěné skládací střeše. „Plátno se mi prostě zamlouvá více. Navíc jde o technologii, kterou lze využívat celoročně. Negativa tedy nevidím. Rovněž máme o něco větší zavazadlový prostor, takže bylo zakomponování plátěné střechy jednodušší. Na rozdíl od pevné střechy pak odpadají mezery mezi jednotlivými díly. Jakožto designér se totiž chcete mezerám a předělům na karoserii co nejvíce vyvarovat,“ zakončil Hooydonk.

Zatímco již byl počin BMW zveřejněn a míří do prodeje, na odhalení nové Toyoty Supra si musíme počkat do ledna. Již teď ovšem o znovuzrozené legendě něco málo víme, více se dočtete zde.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků