Šéfdesignér BMW se rozpovídal o tvorbě dvou technicky identických sporťáků, které se však po stránce designu razantně liší.
O sdílení techniky mezi BMW a Toyotou pro tvorbu nové generace roadsteru Z4 a znovuzrození kupé Supra se toho již napsalo hodně. Ať už jde o platformu, elektroniku či motory, Japonci se rozhodli využít právě techniku BMW, ačkoliv se oba vozy budou vzhledově a podle všeho také naladěním velice lišit.
Právě o zachování jisté rozdílnosti mezi oběma vozy nyní diskutoval i šéfdesignér BMW Adrian van Hooydonk s britským Top Gearem. Základem minimální podobnosti prý bylo, že týmy obou automobilek pracovaly skoro úplně samostatně.
„Ihned jsme se dohodli na klíčových bodech a požadovaných proporcích. Oba týmy se pak vydaly svým vlastním směrem a výsledek Toyoty jsem neviděl, dokud jsme my v BMW neměli hotovo. Nakonec jsme se setkali a porovnali své práce, se stejným rozvorem, se stejnou technikou,“ popsal začátky vývoje Hooydonk.
„Obě auta se od sebe velmi liší. Náš designový jazyk zůstal nedotčen; nemuseli jsme se schýlit ke kompromisům a stejně tak nemusela Toyota. Každý jsme měli silnou představu, jakým směrem se chceme ubírat. A ta naše byla rozdílná od Toyoty. Oba modely tak plní v rámci automobilek trochu jiné role,“ dodal.
Hooydonka také potěšilo, že se Z4 mohla vrátit k lehčí, méně komplikované plátěné skládací střeše. „Plátno se mi prostě zamlouvá více. Navíc jde o technologii, kterou lze využívat celoročně. Negativa tedy nevidím. Rovněž máme o něco větší zavazadlový prostor, takže bylo zakomponování plátěné střechy jednodušší. Na rozdíl od pevné střechy pak odpadají mezery mezi jednotlivými díly. Jakožto designér se totiž chcete mezerám a předělům na karoserii co nejvíce vyvarovat,“ zakončil Hooydonk.
Zatímco již byl počin BMW zveřejněn a míří do prodeje, na odhalení nové Toyoty Supra si musíme počkat do ledna. Již teď ovšem o znovuzrozené legendě něco málo víme, více se dočtete zde.