Šéfdesignér BMW vysvětlil, proč se Z4 a Supra vzhledově tolik liší

Šéfdesignér BMW se rozpovídal o tvorbě dvou technicky identických sporťáků, které se však po stránce designu razantně liší.

O sdílení techniky mezi BMW a Toyotou pro tvorbu nové generace roadsteru Z4 a znovuzrození kupé Supra se toho již napsalo hodně. Ať už jde o platformu, elektroniku či motory, Japonci se rozhodli využít právě techniku BMW, ačkoliv se oba vozy budou vzhledově a podle všeho také naladěním velice lišit.

Právě o zachování jisté rozdílnosti mezi oběma vozy nyní diskutoval i šéfdesignér BMW Adrian van Hooydonk s britským Top Gearem. Základem minimální podobnosti prý bylo, že týmy obou automobilek pracovaly skoro úplně samostatně.

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

„Ihned jsme se dohodli na klíčových bodech a požadovaných proporcích. Oba týmy se pak vydaly svým vlastním směrem a výsledek Toyoty jsem neviděl, dokud jsme my v BMW neměli hotovo. Nakonec jsme se setkali a porovnali své práce, se stejným rozvorem, se stejnou technikou,“ popsal začátky vývoje Hooydonk.

„Obě auta se od sebe velmi liší. Náš designový jazyk zůstal nedotčen; nemuseli jsme se schýlit ke kompromisům a stejně tak nemusela Toyota. Každý jsme měli silnou představu, jakým směrem se chceme ubírat. A ta naše byla rozdílná od Toyoty. Oba modely tak plní v rámci automobilek trochu jiné role,“ dodal.

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Hooydonka také potěšilo, že se Z4 mohla vrátit k lehčí, méně komplikované plátěné skládací střeše. „Plátno se mi prostě zamlouvá více. Navíc jde o technologii, kterou lze využívat celoročně. Negativa tedy nevidím. Rovněž máme o něco větší zavazadlový prostor, takže bylo zakomponování plátěné střechy jednodušší. Na rozdíl od pevné střechy pak odpadají mezery mezi jednotlivými díly. Jakožto designér se totiž chcete mezerám a předělům na karoserii co nejvíce vyvarovat,“ zakončil Hooydonk.

Zatímco již byl počin BMW zveřejněn a míří do prodeje, na odhalení nové Toyoty Supra si musíme počkat do ledna. Již teď ovšem o znovuzrozené legendě něco málo víme, více se dočtete zde.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků