Šéfdesignér BMW vysvětlil, proč se Z4 a Supra vzhledově tolik liší

Šéfdesignér BMW se rozpovídal o tvorbě dvou technicky identických sporťáků, které se však po stránce designu razantně liší.

O sdílení techniky mezi BMW a Toyotou pro tvorbu nové generace roadsteru Z4 a znovuzrození kupé Supra se toho již napsalo hodně. Ať už jde o platformu, elektroniku či motory, Japonci se rozhodli využít právě techniku BMW, ačkoliv se oba vozy budou vzhledově a podle všeho také naladěním velice lišit.

Právě o zachování jisté rozdílnosti mezi oběma vozy nyní diskutoval i šéfdesignér BMW Adrian van Hooydonk s britským Top Gearem. Základem minimální podobnosti prý bylo, že týmy obou automobilek pracovaly skoro úplně samostatně.

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

„Ihned jsme se dohodli na klíčových bodech a požadovaných proporcích. Oba týmy se pak vydaly svým vlastním směrem a výsledek Toyoty jsem neviděl, dokud jsme my v BMW neměli hotovo. Nakonec jsme se setkali a porovnali své práce, se stejným rozvorem, se stejnou technikou,“ popsal začátky vývoje Hooydonk.

„Obě auta se od sebe velmi liší. Náš designový jazyk zůstal nedotčen; nemuseli jsme se schýlit ke kompromisům a stejně tak nemusela Toyota. Každý jsme měli silnou představu, jakým směrem se chceme ubírat. A ta naše byla rozdílná od Toyoty. Oba modely tak plní v rámci automobilek trochu jiné role,“ dodal.

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Hooydonka také potěšilo, že se Z4 mohla vrátit k lehčí, méně komplikované plátěné skládací střeše. „Plátno se mi prostě zamlouvá více. Navíc jde o technologii, kterou lze využívat celoročně. Negativa tedy nevidím. Rovněž máme o něco větší zavazadlový prostor, takže bylo zakomponování plátěné střechy jednodušší. Na rozdíl od pevné střechy pak odpadají mezery mezi jednotlivými díly. Jakožto designér se totiž chcete mezerám a předělům na karoserii co nejvíce vyvarovat,“ zakončil Hooydonk.

Zatímco již byl počin BMW zveřejněn a míří do prodeje, na odhalení nové Toyoty Supra si musíme počkat do ledna. Již teď ovšem o znovuzrozené legendě něco málo víme, více se dočtete zde.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků