Šéfdesignér BMW vysvětlil, proč se Z4 a Supra vzhledově tolik liší

Šéfdesignér BMW se rozpovídal o tvorbě dvou technicky identických sporťáků, které se však po stránce designu razantně liší.

O sdílení techniky mezi BMW a Toyotou pro tvorbu nové generace roadsteru Z4 a znovuzrození kupé Supra se toho již napsalo hodně. Ať už jde o platformu, elektroniku či motory, Japonci se rozhodli využít právě techniku BMW, ačkoliv se oba vozy budou vzhledově a podle všeho také naladěním velice lišit.

Právě o zachování jisté rozdílnosti mezi oběma vozy nyní diskutoval i šéfdesignér BMW Adrian van Hooydonk s britským Top Gearem. Základem minimální podobnosti prý bylo, že týmy obou automobilek pracovaly skoro úplně samostatně.

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

„Ihned jsme se dohodli na klíčových bodech a požadovaných proporcích. Oba týmy se pak vydaly svým vlastním směrem a výsledek Toyoty jsem neviděl, dokud jsme my v BMW neměli hotovo. Nakonec jsme se setkali a porovnali své práce, se stejným rozvorem, se stejnou technikou,“ popsal začátky vývoje Hooydonk.

„Obě auta se od sebe velmi liší. Náš designový jazyk zůstal nedotčen; nemuseli jsme se schýlit ke kompromisům a stejně tak nemusela Toyota. Každý jsme měli silnou představu, jakým směrem se chceme ubírat. A ta naše byla rozdílná od Toyoty. Oba modely tak plní v rámci automobilek trochu jiné role,“ dodal.

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Hooydonka také potěšilo, že se Z4 mohla vrátit k lehčí, méně komplikované plátěné skládací střeše. „Plátno se mi prostě zamlouvá více. Navíc jde o technologii, kterou lze využívat celoročně. Negativa tedy nevidím. Rovněž máme o něco větší zavazadlový prostor, takže bylo zakomponování plátěné střechy jednodušší. Na rozdíl od pevné střechy pak odpadají mezery mezi jednotlivými díly. Jakožto designér se totiž chcete mezerám a předělům na karoserii co nejvíce vyvarovat,“ zakončil Hooydonk.

Zatímco již byl počin BMW zveřejněn a míří do prodeje, na odhalení nové Toyoty Supra si musíme počkat do ledna. Již teď ovšem o znovuzrozené legendě něco málo víme, více se dočtete zde.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 38 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků