„GTI žije a my jej udržíme při životě i v budoucnu,“  řekl Autocaru Kai Grünitz

„GTI žije a my jej udržíme při životě i v budoucnu,“ řekl Autocaru Kai Grünitz

ID.GTI má ukázat, že se zábavou se počítá i u elektromobilů – premiéru má mimochodem přesně 48 let po jedničkovém Golfu GTI. Zdroj: Volkswagen

ID.GTI má ukázat, že se zábavou se počítá i u elektromobilů – premiéru má mimochodem přesně 48 let po jedničkovém Golfu GTI. | Zdroj: Volkswagen

Tradiční označení má v tomto případě nový význam, místo Gran Turismo Injection (vstřikování) zde písmeno I znamená inteligenci. Tu demonstruje systémem Vehicle Dynamics Manager, který známe z aktuálního Golfu GTI. Technika koordinuje elektromechanické prvky hnacího ústrojí i brzd pro maximální efektivitu. Zdroj: Volkswagen

Tradiční označení má v tomto případě nový význam, místo Gran Turismo Injection (vstřikování) zde písmeno I znamená inteligenci. Tu demonstruje systémem Vehicle Dynamics Manager, který známe z aktuálního Golfu GTI. Technika koordinuje elektromechanické prvky hnacího ústrojí i brzd pro maximální efektivitu. | Zdroj: Volkswagen

Tato nastavení může (zatím hypotetický) řidič ID.GTI měnit díky volbě profilů. Ovlivní elektromotor pohánějící přední nápravu, elektronicky řízený diferenciál, řízení, zvuk a také simulované řazení, inspirované staršími GTI. Zdroj: Volkswagen

Tato nastavení může (zatím hypotetický) řidič ID.GTI měnit díky volbě profilů. Ovlivní elektromotor pohánějící přední nápravu, elektronicky řízený diferenciál, řízení, zvuk a také simulované řazení, inspirované staršími GTI. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Bezesporu nejzajímavějším prvkem interiéru je ale celoplošný průhledový displej na čelní skle. Ten ve sportovním GTI režimu například ukazuje polohu na závodním okruhu, zajeté časy, na závodech pak pozici, nebo další užitečné informace – a to jak řidiči, tak spolujezdci. Zdroj: Volkswagen

Bezesporu nejzajímavějším prvkem interiéru je ale celoplošný průhledový displej na čelní skle. Ten ve sportovním GTI režimu například ukazuje polohu na závodním okruhu, zajeté časy, na závodech pak pozici, nebo další užitečné informace – a to jak řidiči, tak spolujezdci. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,9 palce a umí na přání zobrazit budíky z historických GTI, obrazovka infotainmentu uprostřed měří 12,9 palce. Mimochodem, všimněte si normálního ovládání klimatizace tlačítky a hlasitosti válečkovým voličem – konečně se u VW probudili. Zdroj: Volkswagen

Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,9 palce a umí na přání zobrazit budíky z historických GTI, obrazovka infotainmentu uprostřed měří 12,9 palce. Mimochodem, všimněte si normálního ovládání klimatizace tlačítky a hlasitosti válečkovým voličem – konečně se u VW probudili. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volant je tříramenný a s prohlubní ve svém středu (které fandové značky začali říkat plivátko) – opět inspirace ostrým Golfem z roku 1976. Zdroj: Volkswagen

Volant je tříramenný a s prohlubní ve svém středu (které fandové značky začali říkat plivátko) – opět inspirace ostrým Golfem z roku 1976. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

ID.GTI má ukázat, že se zábavou se počítá i u elektromobilů – premiéru má mimochodem přesně 48 let po jedničkovém Golfu GTI. Zdroj: Volkswagen
Tradiční označení má v tomto případě nový význam, místo Gran Turismo Injection (vstřikování) zde písmeno I znamená inteligenci. Tu demonstruje systémem Vehicle Dynamics Manager, který známe z aktuálního Golfu GTI. Technika koordinuje elektromechanické prvky hnacího ústrojí i brzd pro maximální efektivitu. Zdroj: Volkswagen
Tato nastavení může (zatím hypotetický) řidič ID.GTI měnit díky volbě profilů. Ovlivní elektromotor pohánějící přední nápravu, elektronicky řízený diferenciál, řízení, zvuk a také simulované řazení, inspirované staršími GTI. Zdroj: Volkswagen
Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen
35
Fotogalerie

Šéf vývoje Volkswagenu promluvil o prvním elektrickém GTI. Prý bude jako motokára

Kai Grünitz poodhalil tajemství ostrého hatchbacku na baterie. V hlavní roli má být zábava, ne výkon.

Na nedávném srazu GTI FanFest 2024 jsme si odchytili šéfdesignéra značky Andrease Mindta a tahali z něj rozumy, kolegům z britského magazínu Autocar tam zase lecos prozradil člen představenstva Volkswagenu zodpovědný za technický vývoj. Již nějaký pátek není tajemstvím, že i ostrá GTI budou jezdit na elektřinu, doposud Volkswagen tuto roli svěřoval modelům řady ID s označením GTX. „GTI žije a my jej udržíme při životě i v budoucnu,“ řekl Autocaru Kai Grünitz. „Značka GTI je o vášni, a když jsme se začali zabývat nápady na elektrické GTI, věděli jsme, že jde o víc než jen o výkon.“

„U elektromobilu je přidání velkého výkonu opravdu snadné, ale potřebujeme 300 nebo 350 koní? U modelu GTI jsou důležitější než výkon jízdní vlastnosti. Bude to skutečná motokára. Řídil jsem prototyp a je opravdu úžasný,“ uvedl Grünitz. Prvním modelem by se měl stát vůz po vzoru konceptu ID.GTI o délce zhruba 4,1 metru. Stát má na platformě MEB Entry pro nejdostupnější elektrické Volkswageny a další koncernové modely, premiéra je očekávána v roce 2026.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud