Kai Grünitz poodhalil tajemství ostrého hatchbacku na baterie. V hlavní roli má být zábava, ne výkon.
Na nedávném srazu GTI FanFest 2024 jsme si odchytili šéfdesignéra značky Andrease Mindta a tahali z něj rozumy, kolegům z britského magazínu Autocar tam zase lecos prozradil člen představenstva Volkswagenu zodpovědný za technický vývoj. Již nějaký pátek není tajemstvím, že i ostrá GTI budou jezdit na elektřinu, doposud Volkswagen tuto roli svěřoval modelům řady ID s označením GTX. „GTI žije a my jej udržíme při životě i v budoucnu,“ řekl Autocaru Kai Grünitz. „Značka GTI je o vášni, a když jsme se začali zabývat nápady na elektrické GTI, věděli jsme, že jde o víc než jen o výkon.“
„U elektromobilu je přidání velkého výkonu opravdu snadné, ale potřebujeme 300 nebo 350 koní? U modelu GTI jsou důležitější než výkon jízdní vlastnosti. Bude to skutečná motokára. Řídil jsem prototyp a je opravdu úžasný,“ uvedl Grünitz. Prvním modelem by se měl stát vůz po vzoru konceptu ID.GTI o délce zhruba 4,1 metru. Stát má na platformě MEB Entry pro nejdostupnější elektrické Volkswageny a další koncernové modely, premiéra je očekávána v roce 2026.