Šéf vývoje Frank Welsch: Škoda Octavia osloví každého

Novou Octavii představil v mladoboleslavském muzeu Škody i Frank Welsch, který má v představenstvu automobilky odpovědnost za technický vývoj. Kromě jiného o ní prohlásil, že je velmi elegantní a sebevědomá, je na ní znát cit pro preciznost a detail. V rozhovoru pro AR řekl: „Ještě nikdy nebyla takhle vybavená.“
Šéf vývoje Frank Welsch: Škoda Octavia osloví každého

AR: Má nová Octavia na to, aby se prosadila ve světě?

Ano, je to skvěle vybavené auto. Globální auto. Od samého počátku jsme to tak chápali. Octavii budeme prodávat všude: v Evropě, na naších klíčových trzích v Číně, Indii a Rusku. Bude všude stejná a přitom jiná. Lišit se bude třeba výbavou interiérů, nabídkou barev, nastavením podvozku, tlumičů - třeba v Indii jsou hodně rozbité silnice, plné děr. Octavie budou lokálně montované i vyráběné v různých zemích. Ale bude to všude stejné auto.

AR: Zvažovali jste to již v čase tvorby tohoto vozu?

Samozřejmě. Máme dnes po světě několik kanceláří, které se věnují technickému vývoji (Škoda Technical Office). Máme je v Indii, v Číně, máme lidi v Rusku. Od nich získáváme zkušenosti. Začali jsem s tím již před mnoha lety. Ti lidé se podílejí na testování našich vozů,  hovoří s místními zákazníky, předávají nám neocenitelné zkušenosti. Víme tak naprosto přesně, co je zajímavé třeba pro čínské, indické zákazníky. Je třeba mít před očima to, že Škoda je globální společnost. A tak se chová.

AR: V Indii a Číně bude nová Octavia oslovovat asi spíše příslušníky elit, lidi se šoférem...  

Je to tak. Musíme vycházet z místních zvláštností a pro tyto trhy nabídneme Octavie, které se budou mírně lišit. Zmíním jen náš slavný Boss Key (Klíč šéfa). Cestující sedící vpravo vzadu má k dispozici elektrické ovládání předního sedadla. Může s ním posunovat. Má pak mnohem více místa na nohy. V Evropě to samozřejmě nemáme, tady to nikdo nepotřebuje. Snad kromě dětí, které by si s tím hrály.  

AR: Dosud se ve světě prodalo 3,7 milionu Octavií. Podle slov předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda by se nová Octavia měla dostat mezi nejprodávanější vozy světa. Myslíte si to také? 

Věřím tomu. Máme strategii růstu a to dělá naši společnost silnější. Takže když jsou někde ekonomické problémy, tak se s tím můžeme lépe vyrovnat. Letošní rok je toho názornou ukázkou. Na některých trzích problémy jsou, například v Evropě, my přesto stále rosteme. Věříme, že letos prodáme více než 900 000 vozů, což by bylo mnohem více než loni. A nová Octavia do toho přesně zapadá. Má potenciál oslovit zákazníky všude. 

Klepněte pro větší obrázek
Při premiéře Frank Welsch promluvil jako zkušený marketér: „Nová Octavia je automobil, který za cenu obvyklou v kompaktním segmentu nabízí prostor a techniku vozu střední třídy.“ 
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků