Šéf vývoje BMW: M4 chci jako poslední útočiště manuální převodovky

Ginter  |  01. 12. 2018 15:21

Proboha proč manuál??? WRC, F1 a další používají automaty, tak proč manuál??? Dejte tam automat, který si nebude sám přeřazovat po dosažení maxima otáček a je vyřešeno.

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  01. 12. 2018 16:53

Pokud to je rentabilní tak proč ne. On ten manuál není žádný zázrak ale zákazník má aspoň možnost volby.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  01. 12. 2018 22:39

Leda tak pro někoho, kdo se chce ukvedlat k smrti. Těch úkonů, co musím provést při jednom přeřazení je mnoho a zcela zbytečných. Při řazení řídím jen jednou rukou......mohu ztratit kontrolu nad vozem při razantní jízdě.

A těch úkonů:
1. Pouštím plyn
2. Sešlapuji spojku
3. Řadím
4. Pouštím spojku
5. Šlapu na plyn

U automatu neztrácím trakci, protože mám plyn na podlaze a jen ťuknu do pádla a je tam jiný rychlostní stupeň.

..... a ta pohoda ve městě.

Každý, kdo zkusil moderní automat nechce už nic jiného.

Odpovědět  |   | 
CSC  |  01. 12. 2018 22:51

Myslím, že ideální kára pro tebe je playstation.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  01. 12. 2018 23:13

Tak si běž zahrát a neobtěžuj.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 12. 2018 08:36

Skusil som oboje a neda sa porovnat. Ja si to ,odmkam’ velmi rad.

Odpovědět  |   | 
kari  |  02. 12. 2018 09:48

To že jsi zdegenerovaný řidič, co je pro něj přeřazení manuální převodovkou takový problém, že o tom musí napsat tak dlouhý slint, neznamená, že jsou takoví všichni. Zůstaň doma na gauči, koukej se na ordinaci a bude všem na cestě určitě lépe, pokud máš takovou hrůzu z řízní, kde musíš udělat o jeden krok k přeřazení více. Pro ostatní je to přidání faktoru zábavy, pro tebe noční můra.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  02. 12. 2018 09:53

Zapomněl jsi meziplyn. Pro tebe je fakt lepší automat

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  03. 12. 2018 15:12

...mozem mu pripadne ukazat lavu na brzde (preboha nech to neskusa), pripadne ako sa slapu dve veci naraz jednou. Ale to uz je sci fi

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 12. 2018 15:11

zapomněls dodat meziplyn a ještě vyřadit do N, přepnout půlku a znovu zařadit a když to nejde, tak polechtat plyn, pustit spojku a přidat plyn

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 12. 2018 15:14

jo a u tatry co ti nejde posilovač řazení, tak pustit volant a zapřít se obouma rukama a nohou do toho klacku.

Odpovědět  |   | 
speedfred  |  03. 12. 2018 11:44

tak ja som tento rok prešiel od automatu ZF8HP k manuálu. Ano automat je viac-menej lepší vo všetkom ale chcel som ešte variť guláš s kutáčom.
PS : a nie je to žiadne slabé auto.

Odpovědět  |   | 
expat  |  02. 12. 2018 13:47

Proboha ty nevíš, že když chceš, tak můžeš mít i automat?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 12. 2018 08:34

Manual mam rad. Preco? No pretoze ma to bavi a ide mi to. Radenie je ukon, ktory najradsej vykonavam sam. Je to praca naviac, ale chcem to tak a uzivam si to kedy chcem a ako chcem. S plnou kontrolou a zladenim medzi jednou masinou a druhou /ta druha som ja/.

To na playstatione nezazijete.

Odpovědět  |   | 
kari  |  02. 12. 2018 09:51

Přesně tak, hlavně to dokonalé spojení s autem při dávkování spojky, přeřazení, plánování svého vlastního postupu.... to je něco, co se nedá vyměnit za žádný automat.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  02. 12. 2018 14:08

Jó oni asi budou pánové v F1 a WRC všichni idioti, že neví, co je lepší, jestli automat nebo kvedlák.

Zamyslete se tady všichni nad tím co plácáte za hovadiny. Já vám neberu kvedlák, klidně se ušaltujte k smrti. NIKDY nebudete rychlejší než automat.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 12. 2018 15:55

tak to neber, není lepší když máš v bramboře klacek a řadíš 6 při 150?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 12. 2018 19:29

Ktoru F1 a WRC? Myslis tu, ked idem do prace, na sluzobku, dovolenku alebo na chatu alebo sa len chcem pobavit na okreske? Pardon ale na taku hovadinu som asi nic ine napisat nemohol. A vypni uz tu PS3.

Odpovědět  |   | 
Alesmoto  |  07. 12. 2018 09:25

Vůůůbec mě nezajímá, jestli je automat o nějakou desetinku rychlejší. Chci si jízdu užít včetně rozhodování, kdy si zařadím, jakej kvalt zrovna chci já.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 12. 2018 20:28

A já s Ginterem souhlasím. Donedávna jsem byl zarytý puritám a manuál byla jediná volba. Zvládám pravý meziplyn a pokud to konstrukce pedálů dovolí, tak i heel&toe techniku atd. (nevytahuju se, zkrátka manuál ovládám).
Pak se mi naskytlo mít sportovní auto s automatem za výbornou cenu a já musím sklonit- je to přesně tak, jak psal Ginter.
Pokud někoho baví manuál, tak prosím, neberu mu to. Je to každého volba. Ale za sebe říkám, že neustále řadit řidičský zážitek opravdu neprohlubuje a kdo někdy s 400HP+ autem skákal na keramické spojce městem, tak uzná, že je to naprosté utrpení. A ona "plná" kontrola nad vozem? Prosím vás, stačí M režim s pádlama a za chvíli si člověk na šaltr nevzpomene.
Pokud má někdo přímé srovnání - zde bych věřil tak Anti-autimat, tak prosím, respektuji to. Věřím ale, že ostatní nikdy ve sportovním autě s automatem neseděli a pouze přejímají všeobecné názory, ala správný Čech si přece užívá jízdu v manuálu.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  02. 12. 2018 21:22

Musim souhlasit mam manual ale mesto nebo kolony s keramikou je katastrofa!!!

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  02. 12. 2018 21:48

Petr: S tím zarytým puritánem jsem to měl úplně stejně Ale ještě o kousek víc jsem tohle řešil u motorek v kontextu ukončení sezony. Vždy jsem razil tezi, že sezona nikdy nekončí, NIKDY. Smál jsem se starším kámošům, když zazimovávali mašiny a já místo toho lítal na sněhu na krosce. Jak člověk stárl, tak přehodnocoval priority a nejenom, že sezona končit začala, ale začala končit čím dál dřív. Až jsem se dostal do stádia, že jsem všechno prodal a jedna stopa u mě úplně skončila. A něco podobného jsem řešil v kontextu manuál vs. automat. Kdysi jsem říkal, že automat mi nesmí do baráku, NIKDY. Jak to nakonec skončilo? To není těžké uhodnout. Plně souhlasím s tím, co píšeš.

Odpovědět  |   | 
Jožo  |  03. 12. 2018 15:09

Většina odpůrců automatu s tím v životě nejela a nebo jim někdo na chvíli půjčil nové auto, ale oni se s tím nestačili za tu chvíli sžít a tak plkají o něčem, o čem nemají páru. To je naprostá klasika internetových diskuzí.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  03. 12. 2018 15:23

Ja skor myslim ze Ginter si pomylil pojmy z dojmami. F1 a WRC ma s beznym autom pre nasinca spolocne akurat tak ze to ma 4 kolesa (vlastne ani to nemusi sediet ak sa bavime o rezerve)

No a ak sa bavime o normalnych ' civilnych' autach ide aj to to, do coho sa do namontuje. Napriklad v SUV R50TDi, kde bol 5liter V10, tam to snad byt aj muselo. Nie je to tak davno, co ma prijemne prekvapila s25d (x5), ale tu by som si manual vedel predstavit.

Naopak, automat by som nezniesol v kolegovej 300e-24 (a to je krasne a hlavne nie-eko-sk.rvene vozenie). A ani v mojom starom pekaci, k tomu sa skratka nehodi a som rad ze je 'mechanickejsi' ako moderne auta. Tym padom mam stale aj ja co zlepsovat a som rad ked to tam ladujem ako gulomet (nacvicenym sposobom).

Takze typ auta, pouzitie, preferencie > no a mozno aj vek. My starsi sa radi to doho oprieme. Mladsi mozu ocenit kontrolu cez tlacitka. No a niekto zasa to, ze to 'ide' samo. Mojou preferenciou ale zatial ostava (pre uplne normalne auto), manual.

Nech si kazdy vyberie - a to je dnes coraz nemoznejsie v dobe unifikacie vsetkeho mozneho vo vyrobe a to len aby sa usetrilo. Ved nie je to tak daleko, co bola aj taka bestia ako M5 o dvoch volbach.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  03. 12. 2018 19:19

Anti automate, pokud jsi ze Slovenska, mohl by jsi mi prosím objasnit, proč máte na silnicích první třídy příčné spáry po cca 20-ti metrech a v každé spáře díru ve velikosti lavoru? Díky, ještě mi ty spáry nikdo nevysvětlil. Nikde jinde jsem to neviděl. Chápal bych dilataci, ale to na Slovensku nikoho nenapadlo, že tam v zimě bude zatékat a asfalt se bude trhat.

Abych objasnil situaci. V létě jsem jel do Tater po "sto" letech a už od Popradu jsem se těšil, až překročím naše hranice. Za přechodem za Uherským Hradištěm panelka na hlavním tahu, což mi hlava nebrala. Zlatá stará D1 Praha-Brno.

Ještě, že jsem měl v obytňáku automat. Jinak bych byl nasranej ještě víc.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  03. 12. 2018 20:18

Ked k nam pojdes nabuduce, daj vediet. Pojdem napred a poziciam Ti tomtoma aby si vobec vedel na ktorej planete sa prave nachadzas.

A teraz k veci. Co s tym ma spolocna tema clanku?

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  03. 12. 2018 22:10

Antiautomate, to jsi opravdu takový idiot??? Proč by můj dotaz na tebe měl být k tématu. Vše bylo již řečeno. Chtěl jsem po tobě vysvětlení z mého pohledu nepochopitelného a vzhledem k tomu, že ovládáš Slovenský jazyk, předpokládám, že pocházíš ze Slovenska. Beru to tak, že odpověď neznáš.

Tvoje dedukce výše uvedené bohužel hraničí s intelektuální impotencí. Chápu, že jsem se tě mohl dotknout popisování mých negativních zkušeností se Slovenskem, ale věř mi, že jsem toho ještě hodně nenapsal. Dnes to beru s úsměvem, asi tak, jako tebe.

Zdena Studénková tvoje spoluobčany krásně popsala v jednom slovenském televizním pořadu. Cituji, "..... to sú taký debili".

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  03. 12. 2018 22:19

Jinak zkuste si někdo trasu s využitím dálnic Uherské Hradiště - Trenčín - Žilina - Poprad - Tatranská Lomnica - Poprad - Kysúcké Nové Mesto - Čadca a přejeďte hranice do ČR směr Karolinka. To je jako když byste přesedli z Trabanta do S-klasse hned na hranici ( paradoxně na Slovensku silnice první třídy a u nás druhé nebo dokonce třetí třídy, ale s prvotřídním asfaltem bez spár, děr a policajtů na každém rohu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 12. 2018 22:27

Studenkova? Si zabil

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  03. 12. 2018 20:20

Preboha vypnite Ginterovi ten xbox. Toto uz je na stvrtu cenovu pred zaverecnou...

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  03. 12. 2018 22:22

To víš že ano ty "světová skupino".

Odpovědět  |   | 
Michal  |  05. 12. 2018 12:05

Nebo automat s kulisou řazení jak v manuálu a bez spojky.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A