Šéf vývoje BMW: M4 chci jako poslední útočiště manuální převodovky

Šéf vývoje BMW se bude snažit udržet manuální převodovku v nabídce modelu M4 tak dlouho, dokud to jen půjde.

S příchodem nové generace BMW řady 3 se již samozřejmě začíná mluvit také o jeho vrcholně ostré verzi M3, respektive kupé variantě M4. Dlouho se také spekulovalo, zda si nové „emko“ ponechá v nabídce i manuální převodovku, nebo již přejde výhradně na automat s ohledem na stále se zvyšující výkon a schopnosti ostrých BMW.

Část spekulací nyní uvedl na pravou míru vývojový šéf a člen rady BMW Klaus Fröhlich v rozhovoru s americkým magazínem Road and Track. Na autosalonu v Los Angeles se totiž Fröhlich rozpovídal o celkové budoucnosti manuálních převodovek ve výkonných modelech BMW a nakonec fanoušky značky částečně uklidnil.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

„Upřímně, z pohledu inženýra jste samozřejmě mnohem rychlejší s automatickou převodovkou a pádly pod volantem. Řízení je s nimi mnohem preciznější a třeba zrovna na Nürburgringu máte auto mnohem více pod kontrolou, když nemusíte sundávat ruku z volantu. Myslím si tedy, že z obvyklého portfolia modelů manuály vymizí,“ zmínil Fröhlich.

Když ovšem přijde na tradiční sportovní model, jakým je M3/M4, německý inženýr má mnohem jasnější představu. „M4 by měla být posledním útočištěm manuální převodovky. Pokud by měl manuál v našich autech opravdu vymřít, naposledy bych jej viděl v M4, kde by zůstal, jak nejdéle to jen bude možné. To je můj pohled na věc,“ dodal.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Fröhlich ke všemu potvrdil, že nová M4 dostane volbu manuální převodovky, tudíž mohou být uctívači klasického řazení a třech pedálů spokojeni. S nástupem nové generace M3/M4 v roce 2020, která bude mít produkční život dalších přibližně 6 let, se tedy zdá, že manuální BMW M bude automobilka nabízet až někdy do roku 2026. „A pak již budu staříkem,“ zavtipkoval 58letý Fröhlich.

Nezapomněl ovšem zmínit realitu produkce takto specifikovaných aut, jejichž výkony se každou generaci rapidně zvyšují, a manuální skříně u nich volí stále nižší procentu zákazníků. „Jelikož dnes máme přeplňované motory o točivém momentu 600 Nm, vyvinutí takto odolné manuální převodovky je v případě nízké kapacity výroby prodělečné. Pokusil jsem se tedy život manuálů prodloužit, ale do vývoje zcela nové převodovky již investovat nemůžeme,“ zakončil Fröhlich.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků