Šéf vývoje BMW: M4 chci jako poslední útočiště manuální převodovky

Šéf vývoje BMW se bude snažit udržet manuální převodovku v nabídce modelu M4 tak dlouho, dokud to jen půjde.

S příchodem nové generace BMW řady 3 se již samozřejmě začíná mluvit také o jeho vrcholně ostré verzi M3, respektive kupé variantě M4. Dlouho se také spekulovalo, zda si nové „emko“ ponechá v nabídce i manuální převodovku, nebo již přejde výhradně na automat s ohledem na stále se zvyšující výkon a schopnosti ostrých BMW.

Část spekulací nyní uvedl na pravou míru vývojový šéf a člen rady BMW Klaus Fröhlich v rozhovoru s americkým magazínem Road and Track. Na autosalonu v Los Angeles se totiž Fröhlich rozpovídal o celkové budoucnosti manuálních převodovek ve výkonných modelech BMW a nakonec fanoušky značky částečně uklidnil.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

„Upřímně, z pohledu inženýra jste samozřejmě mnohem rychlejší s automatickou převodovkou a pádly pod volantem. Řízení je s nimi mnohem preciznější a třeba zrovna na Nürburgringu máte auto mnohem více pod kontrolou, když nemusíte sundávat ruku z volantu. Myslím si tedy, že z obvyklého portfolia modelů manuály vymizí,“ zmínil Fröhlich.

Když ovšem přijde na tradiční sportovní model, jakým je M3/M4, německý inženýr má mnohem jasnější představu. „M4 by měla být posledním útočištěm manuální převodovky. Pokud by měl manuál v našich autech opravdu vymřít, naposledy bych jej viděl v M4, kde by zůstal, jak nejdéle to jen bude možné. To je můj pohled na věc,“ dodal.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Fröhlich ke všemu potvrdil, že nová M4 dostane volbu manuální převodovky, tudíž mohou být uctívači klasického řazení a třech pedálů spokojeni. S nástupem nové generace M3/M4 v roce 2020, která bude mít produkční život dalších přibližně 6 let, se tedy zdá, že manuální BMW M bude automobilka nabízet až někdy do roku 2026. „A pak již budu staříkem,“ zavtipkoval 58letý Fröhlich.

Nezapomněl ovšem zmínit realitu produkce takto specifikovaných aut, jejichž výkony se každou generaci rapidně zvyšují, a manuální skříně u nich volí stále nižší procentu zákazníků. „Jelikož dnes máme přeplňované motory o točivém momentu 600 Nm, vyvinutí takto odolné manuální převodovky je v případě nízké kapacity výroby prodělečné. Pokusil jsem se tedy život manuálů prodloužit, ale do vývoje zcela nové převodovky již investovat nemůžeme,“ zakončil Fröhlich.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků