Šéf vývoje BMW: M4 chci jako poslední útočiště manuální převodovky

Šéf vývoje BMW se bude snažit udržet manuální převodovku v nabídce modelu M4 tak dlouho, dokud to jen půjde.

S příchodem nové generace BMW řady 3 se již samozřejmě začíná mluvit také o jeho vrcholně ostré verzi M3, respektive kupé variantě M4. Dlouho se také spekulovalo, zda si nové „emko“ ponechá v nabídce i manuální převodovku, nebo již přejde výhradně na automat s ohledem na stále se zvyšující výkon a schopnosti ostrých BMW.

Část spekulací nyní uvedl na pravou míru vývojový šéf a člen rady BMW Klaus Fröhlich v rozhovoru s americkým magazínem Road and Track. Na autosalonu v Los Angeles se totiž Fröhlich rozpovídal o celkové budoucnosti manuálních převodovek ve výkonných modelech BMW a nakonec fanoušky značky částečně uklidnil.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

„Upřímně, z pohledu inženýra jste samozřejmě mnohem rychlejší s automatickou převodovkou a pádly pod volantem. Řízení je s nimi mnohem preciznější a třeba zrovna na Nürburgringu máte auto mnohem více pod kontrolou, když nemusíte sundávat ruku z volantu. Myslím si tedy, že z obvyklého portfolia modelů manuály vymizí,“ zmínil Fröhlich.

Když ovšem přijde na tradiční sportovní model, jakým je M3/M4, německý inženýr má mnohem jasnější představu. „M4 by měla být posledním útočištěm manuální převodovky. Pokud by měl manuál v našich autech opravdu vymřít, naposledy bych jej viděl v M4, kde by zůstal, jak nejdéle to jen bude možné. To je můj pohled na věc,“ dodal.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Fröhlich ke všemu potvrdil, že nová M4 dostane volbu manuální převodovky, tudíž mohou být uctívači klasického řazení a třech pedálů spokojeni. S nástupem nové generace M3/M4 v roce 2020, která bude mít produkční život dalších přibližně 6 let, se tedy zdá, že manuální BMW M bude automobilka nabízet až někdy do roku 2026. „A pak již budu staříkem,“ zavtipkoval 58letý Fröhlich.

Nezapomněl ovšem zmínit realitu produkce takto specifikovaných aut, jejichž výkony se každou generaci rapidně zvyšují, a manuální skříně u nich volí stále nižší procentu zákazníků. „Jelikož dnes máme přeplňované motory o točivém momentu 600 Nm, vyvinutí takto odolné manuální převodovky je v případě nízké kapacity výroby prodělečné. Pokusil jsem se tedy život manuálů prodloužit, ale do vývoje zcela nové převodovky již investovat nemůžeme,“ zakončil Fröhlich.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků