Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

U čtyř kruhů se zamýšlejí nad budoucností velkých benzinových motorů. Ačkoli se říká, že už to dnes s downsizingem není tak horké, jako ještě před pár lety, takový vývoj se dal čekat. Fakt, že Audi ještě dnes využívá atmosférický desetiválec od Lamborghini nebo obří a komplikovaný dvanáctiválec do W, je úkazem.

Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

"Budeme muset zúžit naše portfólio motorů a převodovek, celá pohonná ústrojí tak můžeme přestat vyrábět. Potřebujeme tedy skutečně motory jako V10 a W12?" ptá se šéf technického vývoje Audi Peter Mertens v rozhovoru pro Automotive News.

Alespoň s osmiválci to vypadá lépe. "Máme řadu zákazníků, kteří o osmiválce ve velkých autech mají zájem. Bude tu takový motor napořád? Ne, ale ještě dost dlouho..." prozradil Mertens.

Slovenská silniční čtyřkolka Engler F.F dostane motor pro Audi R8

Slovenská silniční čtyřkolka Engler F.F dostane motor pro Audi R8

V dlouhodobém horizontu se koncern Volkswagen u svých dražších značek soustředí na vývoj platformy PPE - Premium Platform Electric. Platformu pro velké čisté elektromobily jako první nejspíš dostane sériová varianta Porsche Mission E, konkurent Tesly Model S. Tato architektura doplní druhou, levnější plošinu MEB, na který bude stavět rodina I.D. od Volkswagenu.

Nejnovější desetiválcový počin od Audi je model R8 RWS se zadním náhonem. Prohlédněte si jej ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků