Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

U čtyř kruhů se zamýšlejí nad budoucností velkých benzinových motorů. Ačkoli se říká, že už to dnes s downsizingem není tak horké, jako ještě před pár lety, takový vývoj se dal čekat. Fakt, že Audi ještě dnes využívá atmosférický desetiválec od Lamborghini nebo obří a komplikovaný dvanáctiválec do W, je úkazem.

Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

"Budeme muset zúžit naše portfólio motorů a převodovek, celá pohonná ústrojí tak můžeme přestat vyrábět. Potřebujeme tedy skutečně motory jako V10 a W12?" ptá se šéf technického vývoje Audi Peter Mertens v rozhovoru pro Automotive News.

Alespoň s osmiválci to vypadá lépe. "Máme řadu zákazníků, kteří o osmiválce ve velkých autech mají zájem. Bude tu takový motor napořád? Ne, ale ještě dost dlouho..." prozradil Mertens.

Slovenská silniční čtyřkolka Engler F.F dostane motor pro Audi R8

Slovenská silniční čtyřkolka Engler F.F dostane motor pro Audi R8

V dlouhodobém horizontu se koncern Volkswagen u svých dražších značek soustředí na vývoj platformy PPE - Premium Platform Electric. Platformu pro velké čisté elektromobily jako první nejspíš dostane sériová varianta Porsche Mission E, konkurent Tesly Model S. Tato architektura doplní druhou, levnější plošinu MEB, na který bude stavět rodina I.D. od Volkswagenu.

Nejnovější desetiválcový počin od Audi je model R8 RWS se zadním náhonem. Prohlédněte si jej ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků