Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

U čtyř kruhů se zamýšlejí nad budoucností velkých benzinových motorů. Ačkoli se říká, že už to dnes s downsizingem není tak horké, jako ještě před pár lety, takový vývoj se dal čekat. Fakt, že Audi ještě dnes využívá atmosférický desetiválec od Lamborghini nebo obří a komplikovaný dvanáctiválec do W, je úkazem.

Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

"Budeme muset zúžit naše portfólio motorů a převodovek, celá pohonná ústrojí tak můžeme přestat vyrábět. Potřebujeme tedy skutečně motory jako V10 a W12?" ptá se šéf technického vývoje Audi Peter Mertens v rozhovoru pro Automotive News.

Alespoň s osmiválci to vypadá lépe. "Máme řadu zákazníků, kteří o osmiválce ve velkých autech mají zájem. Bude tu takový motor napořád? Ne, ale ještě dost dlouho..." prozradil Mertens.

Slovenská silniční čtyřkolka Engler F.F dostane motor pro Audi R8

Slovenská silniční čtyřkolka Engler F.F dostane motor pro Audi R8

V dlouhodobém horizontu se koncern Volkswagen u svých dražších značek soustředí na vývoj platformy PPE - Premium Platform Electric. Platformu pro velké čisté elektromobily jako první nejspíš dostane sériová varianta Porsche Mission E, konkurent Tesly Model S. Tato architektura doplní druhou, levnější plošinu MEB, na který bude stavět rodina I.D. od Volkswagenu.

Nejnovější desetiválcový počin od Audi je model R8 RWS se zadním náhonem. Prohlédněte si jej ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků