Šéf VW vyvrátil spolupráci s Teslou. Elona Muska však nechal usednout do ID.3

Dřívější spekulace o spolupráci dvou velkých rivalů na poli elektromobility se nepotvrzují.

Americká Tesla je na poli elektrických vozů již naprostým gigantem a německý Volkswagen zase nemá vůbec skromné plány, co se týče jeho rozrůstající se rodiny elektromobilů ID. a rovněž dalších modelů na baterky od zbylých koncernových značek. Vlastně se tedy nelze divit, že se dříve objevily spekulace o možné spolupráci obou značek.

Vztahy mezi oběma automobilkami jsou přátelské. Silu těmto spekulacím tak před pár dny dodalo i osobní setkání nejvyšších náčelníků obou stran. V německém Braunschweigu měl totiž generální ředitel koncernu VW Herbert Diess schůzku s Elonem Muskem, ředitelem kalifornské Tesly.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Musk měl možnost posadit se za volant Volkswagenu ID.3 a krátce ho vyzkoušet při jízdě na letišti. Co by se ovšem mohlo zdát jako začátek jednání o spolupráci Tesly a VW, to u videa ze společné jízdy po ranveji Diess několika slovy rychle vyvrátil.

„Aby bylo jasno: Pouze jsme se projeli v ID.3 a diskutovali spolu – žádná dohoda/spolupráce se nechystá,“ objasnil šéf VW na sociální síti Linkedin. Ve videu Musk zkouší akceleraci elektromobilu, hodnotí slušné řízení, a jak byste možná očekávali, ptá se na funkce částečně autonomního řízení.

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

Musk byl údajně docela kritický ohledně dostupného točivého momentu ve vyšších rychlostech. Diess ale samozřejmě argumentoval tím, že ID.3 není sporťák. Pro lepší schopnostmi by mu tedy raději doporučil vyzkoušet Porsche Taycan. Na videu jde mimochodem ke konci zahlédnout i částečně maskovaný crossover ID.4.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

včera | Richard Herbich | 16 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků