Šéf VW popřel snížení Škody na úroveň Dacie. Podle něj má nejlepší potenciál k růstu

37 komentářů

Puk
30. října • 10:39

Proc mam takovy dojem, ze ten pan pekne keca. I kdyz samozrejme, ze by ten pokles nebyl az na cenovou uroven Dacie...

Petr
30. října • 10:52

Pochopitelně už nechce VW dráždit hada bosou nohou, ale přechod na levnější auta ala Indie stejně přijde na 100%!:-P

Joe Doe
29. října • 10:32

Byt 'rozpoctovy' a 'rast' sa nevylucuje.VAG uz roky sniva o 'rozpoctovej' znacke. Seat si dal cele kolecko od lowcostu k nizsiemu standardu cez sportove auta cez MPV cez stare Audi az zase k sportovej znacke.Vyroba sportovych aut ma v Spanielsku silnu tradaciu, vsak. [koniec sarkazmu]Takze co so Skodou. Ked sa na to pozrieme ako na potravinovy retazec, tak mame Audi > VW > Skoda (marketingovo a s pozlatkom, ked to kraca ako kacka, kvaka ako kacka a plava ako kacka, tak to je kacka).Koncept Skoda = Skoro-Volkswagen zatial funguje. Ale ak chce mat VAG svoju rozpoctovu znacku, a Seat to nebude, tak Skoda sa priam ponuka. Tradicia vyroby lowcostovych aut tu je ;)

OTTO
29. října • 12:39

Tak určitě. Škoda přece bude vyvíjet tu platformu pro Indii, takže to jen proženou evropskou homologací a nová Felicia ala Dacia/Lada/Tata bude na světě. Jen jsem zvědavý na ceny - Octavia 5 ale Sandero za 299000 Kč bude zajímavý skok (cenový i kvalitativní) :-D

Martin P.
29. října • 9:58

A byla by citace originálu a né co si myslí autor článku?

kolkyno
29. října • 9:05

ceske weby o Skode a tie nase slovenske o VW... Passat ma byt udajne coskoro vyrabany na Slovensku, tovaren ktora mala byt zprva pre Skodu, je tovarnou samotneho VW ale fabrika sa mozno nedobuduje kvoli Erdoganovej intervencii v Syrii a vdaka kritickemu postoju EU by tak VW isiel proti politickym nazorom, co VW zrejme nechce. Nech sa Passat vyraba aj na Marse, mne je to fuk. Hlavne nech Skoda zostane Skodou, volkswagenovou daciou sa moze stat tak jedine Seat... pokial ho cely nepretransformuju na Cupru.

OTTO
29. října • 10:50

Mazánek Seat Dacií určitě nebude, v tomto funguje rozdělení na východ a západ velice zřetelně.

Kuk Vykuk
29. října • 0:51

Škoda je dojná kráva koncernu a je tu proto aby vydělávala na pokuty za podvody z Dízlgejtu a dotovala luxusní Bugatti a Bentley. Heslo dne je držet hubu a krok a prdět jen když to Vlkohrad dovolí. B-]

e na v
28. října • 22:11

Prosím, čím může Škodovka konkurovat Dácii, kvalita to není a cena už vůbec ne. :-/

OTTO
29. října • 0:51

S tříhvězdičkovou Dacií se pětihvězdičková Škoda srovnávat opravdu nedá, to jsou úplně jiné světy. Myslím samozřejmě testy euroncap.

Dr.Iver
28. října • 21:29

Doby, kdy skodovka mela v ramci koncernu predstavovat konkurenci pro Volvo jsou definitivne pryc. Od dob Winterkorna zni rizkaz jasne: drzet hubu a krok, klidit se z cesty Volkswagenu, a s minimalnimi naklady produkovat maximalni dividendy pro koncern za ucelem sanace kompenzaci za Dieselgate. Predstavenstvo je nemecke (s vyjimkou vrchniho kadrovaka, tot ovsem jen figurka pro prebirani cen na Zofine) a kope za sveho chlebodarce z Vlkohradu. Skodovka je jim ukradena, za rok za dva za tri budou v Cine nebo zpet v Reichu. A role mistniho untermanagementu neni neco rozhodovat ale rozkazy vykonavat. Paradoxne jediny, kdo by neco zmohl jsou prave ty odbory – dvoutydenni ostra stavka by jasne ukazala, ze ne kazdy si tam necha sr*t na hlavu. Ovsem to je za soucasne situace sci-fi – rudy baron Povsik nebude riskovat svoje benefity. Takze nekoukat, nelelkovat a delat! Go Duster!

OTTO
29. října • 0:57

Je to tak a koneckonců nám do toho nic není. Jedná se o důsledek počínání soudruhů v únoru 1948. A možná i bez toho února by byla situace stejná (viz. britský automobilový průmysl). Každopádně se odborářům nedivím, protože jestli něco opravdu nefunguje, pak jsou to levné německé výrobky a pokud by Škoda měla něco takového představovat, pak je to cesta do pekel a neúspěchu.

Hans
28. října • 22:04

Malo kdy se vyjadruju v diskuzich na netu, ale ted proste musim.
Jeste min se mne totiz stava, ze bych s tak dlouhym komentarem do puntiku souhlasil.
Dr. Iver to shrnul naprosto presne. Tleskam za takovy nazor a formulaci.

Michal
28. října • 21:19

Nevím,o co odborářům Škody jde...zaměstnanci Škody auto a.s. mají již dnes na poměry v ČR takové platy a benefity,o kterých se může lidem v jiných závodech leda tak zdát...další pravda je ta,že je Škodovka dlouhodobě vytížená na 119%,což je dlouhodobě neudržitelné po všech směrech pro samotnou automobilku! Pokud se ulehčí kapacitám u nás přestěhováním části výroby za hranice,nebudou moci odboráři "vydírat"...a to je pravděpodobně žere a bojí se toho...přeci nikde nejde šroubovat platy zaměstnanců do nekonečna!

homer
30. října • 8:45

mzdovy naklady na vyrobu cehokoliv jsou v ČR tak nizky ze se casto ani nekalkuluji do nakladu na produkt. Takze sroubovat mzdy je NUTNE!

Petr
29. října • 15:49

Viz. dnešní článek! VW neví kam přesunout výrobu vlajkové lodi Škody! Výroba v Česku je pro VW už drahá!!! Takže to je jen důsledek tlaku na zvyšování mezd ve Škodovce! Pomalu ale jistě si soudruh Pošík a spol pod sebou řežou větev!!!:-D:-D:-D

Tom
29. října • 11:36

Kdyz ti to tak vasi, proc tam nejdes delat? Benefity

Petr
28. října • 21:11

Jediná Dacia, trhá prodejní rekordy, kdy by tam spadla na Škoda na úroveň Dacie měla takové úspěchy nevidím na tom nic špatného

.
29. října • 12:36

1. Škodovka prodává víc než Dacia asi 1,25 mio. vs 800 tis. ročně
2. Daleko podstatnější ale je, že Škodovka má daleko vyšší zisky, konkrétně cca 1.4 mld. eur. kdežto Dacia má proti tomu jen pakatel cca 162 mil. eur.
Takže kdyby Škoda spadla na úroveň Dacie, tak tobě to může být jedno, ale akcionáři by se z toho p.o.s.r.a.l.i.

Pal'ko Guss
28. října • 18:58

Nechápu proč se pořád naváží do Dacie. Jasně, je někde jinde ale na nic si nehraje. Nechť si odboráři vzpomenou na nechutnou kampaň od Hyundai.

Vóša
28. října • 17:19

Hlavně by si měli hlídat vnitropodnikovou poštu...Enigmu taky rozluštili...takže plánují propustit v budoucnu 10tis. lidí z Bolky. mám psát dál? Radéji ne, blili co je to Emisoleváckou pakáž...to říkám já Vóša z boží vůle Škodobijec č 1

petr r. (petrumr)
28. října • 18:02

O tym propouštění psali aji tady, jak byl článek o tych prémií, ale to se dá očekávat i VW slovakia propouští, prostě zaměřili se na auta do podniků a na vesničany prostě dlabali a ted si to ty výpěstky sežerou. Prostě ten vlak už nezastaví.

pirate
28. října • 17:22

Vóša tlučhuba :-D

bzzz
28. října • 15:21

Kde, prosim, je Skoda celosvetove uspesna?

kkk
29. října • 11:36

Zejména na Litoměřicku:-D

OTTO
29. října • 10:52

Všude, kde se prodává.

Kuk Vykuk
29. října • 0:44

V každým zamindrákovaným prdelákově.

petr r. (petrumr)
28. října • 15:19

a co kdyby škoda vyrobila 4X4 za 400tkč? A bez keců, žádný haldex a hlavně aby to nebylo pro kravatáky.:-/

Michal
28. října • 15:33

A které to auto je za 400tisíc se 4*4?napadá mě leda ňáký pidi Suzuki možná ještě panda.

petr r. (petrumr)
28. října • 16:37

třeba duster 4X4 né katalogová, ale prodejní, možná je aji nižší jsou ted akční ceny a hlavně tu čtyřkolku zamkneš.

Tom
29. října • 11:33

A zkousel jsi to? Kdyz ji zamknes, tak jen sw reknes, ze ji chces zamknout, ale teprve podle podminek se sw rozhodne jestli ji zamkne nebo ne. Zatim jsem to nikdy nepotreboval, reapektive jsem nevidel rozdil mezi lock a auto.

petr r. (petrumr)
29. října • 15:31

do určité rychlosti by to mělo fungovat, to je, ale vedlejší, škodovka neumí vyrobit ani předokolku za tu cenu co vyrábí dacia.

Takurcite
28. října • 16:35

To je nejspis narazka na Duster (kdyz uz mame i v nadpisu clanku zminku o Dacii).

KHGT
28. října • 14:42

Celou "kauzu" si vymysleli odboráři v čele s Povšíkem aby měli za co "bojovat" a obhájili si svou důležitost. Každému, kdo má pět pohromadě je jasné, že dělat ze Škody Dacii by poškodilo majitele, tedy akcionáře VW a zabíjet si slepici co nese zlatá vejce je to poslední o co má majitel zájem.

Ne321
29. října • 1:23

Problem Skodovky je ten, ze se nepohybuje v kapitalistickem prostredi, kde by se opravdu resil jen jeji ekonomicky prinos, ale v prostredi nemeckeho socialismu, kde je dulezitejsi nemecka politika. O tom co kde se bude vyrabet rozhoduji v koncernu ne ekonomove, ale zemske vlady a nemecti odborari. Az dojde k poklesu vyroby automobilu v EU na polovinu ci tretinu v souvislosti s prechodem na elektromobilitu, tak se Skodovka proste zavre, aby se zachranila nemecka pracovni mista. Ekonomika v tom rozhodnuti nebude hrat roli.

Pindy
28. října • 14:26

Podle mě stejně škodovka bude

Karel
28. října • 14:16

Kluci němečtí by se měli první domluvit, co budou lidem lhát.

Doporučujeme

Články odjinud