Informace o snížení Škody na úroveň „české Dacie“ jsou podle vedoucího koncernu VW mylné. Na druhou stranu chce VW automobilce pomoci a navýšit její výrobní kapacitu.
Největší potenciál k růstu ze všech značek koncernu a poskytnutí ještě větší výrobní kapacity. Tyto myšlenky prozradil agentuře Reuters samotný šéf koncernu VW Herbert Diess. Prohlášením chce Diess rozpustit spekulace, že VW plánuje ze Škodovky udělat levnou značku na pozici například Dacie pod křídly Renaultu.
Diessova reakce bezpochyby míří rovněž na odbory Škody Auto, jež proti údajnému směřování značky připravují celozávodní petici. Ta by mohla odstartovat po 15. listopadu, tedy po jednání koncernové dozorčí rady. K vyvrácení spekulací Diess uvedl, že úkolem koncernu bude naopak pomoc Škodě a poskytnutí větší kapacity k výrobě.
Odborům se ale rovněž nezamlouvá fakt, že projekt nové továrny v Turecku, která měla být původně určena výhradně pro Škodu, se později vydal směrem společné produkce s Volkswagenem a nyní by měla nakonec fungovat jen pro německou značku.
„Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ řekl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Informace přinesla ČTK.
S ohledem na spekulace o směřování značky se v dopise zaměstnancům vyjádřil i šéf Škody Bernhard Maier. Podle něj Škoda „už řadu let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná“. A na tom se nemá v budoucnosti nic změnit.