Šéf VW: Možná úplně přestaneme vyrábět dieselové motory

48 komentářů

John
26. června • 21:06

Mnohi tu taraju dve na tri, len aby sa zapojili do diskusie.B-]

Miroslav
22. června • 22:25

Od tohoto bodu je již otázkou, zda má pro nás smysl investovat další obrovské sumy do vývoje dalšího software :-D

Benzin
22. června • 19:56

Týýblááho, to se ted některým majitelům Octavií zhroutil svět. Konec snu o naftě v kombíku, co jede za 4,5L a táhne vocpodu. :-O

bzzz
22. června • 15:24

Vyroba nafty je jednodussi a levnejsi nez v pripade benzinu. Danove zvyhodneni jen jen jednou z polozek urcujicich konecnou cenu na stojanech phm, nemluve o vykyvech ceny surove ropy na trzich. Tzn ceny obou paliv jsou stanovovany/sroubovany umele a v podstate neodrazi realitu.Spise nez nafta vs benzin reste, kam mizi dane z prodeje phm a nesmysly produkovane EU (pozadavky na emisni limity atp) a automobilkama (laboratorni hodnoty na mile vzdalene realite).

Kyle
22. června • 11:56

Je to už pěkná řádka let, kdy jsem se na tohle téma bavil s kamarádem, emigrantem pracujícím pro jeden světový autožurnál. Už tehdy pravil, že vývoj automobilového průmyslu půjde všemi jinými směry, jen ne spalováním fosilních paliv. Elon Musk to pochopil první, ostatní se přidávají. Mám rád své miláčky, boxera, TDI i lehkého roadstera, ale jsem smířen, Bůh ví že ano....

Lojza
27. června • 11:11

hm kdyby Tesla nedostalava miliardove dotace a nebyly velke prispevky na porizeni elektromobilu napr. v USA, uz davno by krachla.ekonomicky nedava zadny smysl si koupit v dnesni dobe elektromobil, auta jsou pouze pro nadsence co jsou schopni zaplatit nesmysl v soucasne dobe. Pevne verim, ze ceny elektromobilu budou klesat a spadnou na prijatelnejsi uroven,aby si vice lidi bylo schopno tyto auta koupit.:-D

jan
28. června • 21:49

lobby dotujici elektromobily ma jinou logiku.je spojena s politicku galerkou, ktera sleduje jediny cil (proto dotuji ztratovy byznys): omezit svobodu pohybu lidi.taky vzdycky, kdyz chcete jezdit autickem na baterky, zacnete jejich nabijenim?ja jo a to se snazim ty baterky refreshovat a tak.takze kam dojede tesla,az se zhasne?komu to vyhovuje?i pri znicene infrastrukture, muzete hadickou naplnit svoji nadrz z tanku?ale budete prendavat baterky?

cudzinec11
22. června • 13:09

Buducnost je 10-15000 EUR za male auto a 15-20000 za nizsiu strednu. Do tej ceny sa musia zmestit nepremiove automobilky, ak chcu mat zisk, u SUV si pripocitaj +5000 EUR. Kto to dokaze, ten bude ryzovat. Toyota do dokaze s hybridmi, mazda so skyactiv II, H/K ma novy HCCI turbobenzin a hybridy... Rozhoduje kupna sila zákazníka a ochota mladej generacie si vôbec kupit auto.Spalovaci motor nezastal - vyvija sa dalej, elektromobily, vodik a ine alternativy v týchto cenových hladinách najblizsich par desatroci vodu mutit nedokazu - navyse chyba infrastruktura a odkial tolko elektriky/vodika?

Sarcasticus
22. června • 15:38

"a odkial tolko elektriky/vodika?".
Pokud by soudruzi ekologisté z NZR (Německá Zelená Republika ;-) ) spustili opět jaderky, tak to by mohl být docela slušný a trvalý zdroj elektrické energie. Jenže musí přesvědčit sami sebe a ostatní obyvatelstvo, že je to bezpečné a méně škodlivé než tepelné elektrárny. A podobné z hlediska přesvědčování to bude asi s potřebnou infrastrukturou pro el. rozvody. Než najdou vhodné trasy, aby pak přesvědčili majitele pozemků k souhlasu s věcným břemenem kvůli výstavbě vedení a vyřídí všechny studie ohledně vlivu za životní prostředí, aby se vůbec mohlo začít stavět a přitom proti tomu ekologisté neprotestovali ...

Vladimír Novák
22. června • 11:05

Další hloupost v pojmenování článku. Bez naftových motorů?

Jindra
22. června • 9:28

nafta patří do kamen a ta Babišova obzvlášť... B-]

Bubaak
22. června • 7:29

Vlhký sny škodovkářů se hroutí :D

tonda
22. června • 6:00

Byli přistiženi na švestkách a oni byli přitom červivé. Je s podivem, že jedni to umí a VW né. Nyní by měl spíše řešit svoji existenci jelikož v USA jim zvoní hrana a tady v Evropě mají ještě ramena, že jsou v tom nevinně a že ostatní podvádí ještě více.....

Kuk Vykuk
22. června • 0:01

Další hrobeček pro spalováky. Zatímco Mercedes si teď odklep 3 milardy na vývoj dízlmotorů VW s tím sekne a bude se snažit spláchnout špinavej Dízlgejt vlnou čistých elektrokár. To jsem zvědavej jakejma kecama to doplně v reklamní kampani? :-D

hihihi
21. června • 21:26

Mohli by místo dieselů vyrábět vznětové motory na rostlinné oleje, jak to chtěl původně německý vynálezce R. Diesel? ;-)

Zelí
21. června • 21:05

Je třeba vypíchnout v té větě slovíčko možná....

Specal
21. června • 20:27

Naše firma přechází na Oct. s CNG. spotřeba 3.6l CNG tzn.1km=0/80kč a já se ptám má potom nafta cenu?

Roman1
22. června • 7:51

Známý co dělá v Praze taxikáře u velké taxifirmy mě říkal, že měl OIII CNG a po 60 t. km mu postupně začaly odcházet různá těsnění vč. těsnění pod hlavou atd. A stejně tak prý i kolegům při podobném kilometrovém průběhu. Takže tam bude asi nic moc spolehlivost. Ale není to moje osobní zkušenost, takže nechci tvrdit, že to tak opravdu je.

Raddy
21. června • 23:48

Už léta jezdíme na LPG, při současných (hezkých) cenách se 110 koňmi za 0,85 Kč/km se vším všudy včetně benzínu na starty (cca 5 hal/km) - a LPG pump je pořád ještě mnohem víc než CNG.

Kuk Vykuk
21. června • 23:59

Halvně nepřecházejte na VW CNG Touran u nehož s oblibou proreznou nádrže na styku s železnými přidržovacími pásky na odkrytém spodku auta a pak to takhle vybouchne....:-O
http://www.denik.cz/pardubicky-kraj/na-pumpe-... ... Stejně to bouchlo i ve Švédsku a VW nesvolává žádný auta a všechno je v pohodě ... 3-[

pacho
21. června • 18:43

presne tak WV mal už dávno prestať vyrábať dizlové motory, lebo ich jednoducho nevie. Posledný súci bol TDI, ale zo zašlej slávy a podvodov sa jednoducho žiť nedá.

Quebe
21. června • 18:16

„Záleží také na tom, jak se bude vyvíjet politika,“ narážel Mathias Müller zejména na budoucnost daňového zvýhodnění dieselových motorů formou úlev, odečtů či třeba nižší spotřební daně na naftu a podobně. A to by prosím mělo jaký účel? Aby tu dál jezdilo takové množství těch naftových smrdutostí, které jsou v každém pohledu méně ekologické a více škodlivé lidskému zdraví, než benzinové motory? A aby dál trvala absurdní situace, kdy je nafta i v pidi autě typu Polo?

Honza
21. června • 20:28

Vyšší účinnost dieselových motorů přináší benefit v podobě nižších emisí skleníkových plynů v porovnání s benzínovými motory. Troufám si však odhadnout, že rozdíl produkce CO2 oproti benzínovým motorům je nedostatečný aby nějakým způsobem mohl zvrátit trend jeho celkového nárůstu v atmosféře. Pro představu odkaz: http://www.nature.com/news/emissions-reduction-... ...

tonda
22. června • 6:04

U diesselových motrů se jim vymklo z kontroly NOx....

Kuk Vykuk
21. června • 23:53

To, že se v médiích stále mluví o nejedovatém CO2 neznamená, že spalovací sračkomety stále neprskaj do ovzduší spousty jedů, karcinogenů, sazí, prachu a spousty jinech složek!
Tady jsou:
HC – nespálené uhlovodíky, obsahují karcinogenní aromáty, jedovaté aldehydy a nejedovaté alkany a alkeny, plus další složky
NOx – oxidy dusíku mají podobné účinky jako NO, NO2, napadají plíce a sliznice
SO2 – štiplavě páchnoucí, bezbarvý, nehořlavý plyn, napadá sliznici a plíce. Podporuje vznik onemocnění dýchacích cest
PM (Saze) – PM (Particulate Matter) částice sazí, způsobují mechanické dráždění, fungují jako nosiče karcinogenů a mutagenů
dále CO, CO2, N2, O2, H2O, případně olovo Pb u starších motorů

Marek71
22. června • 11:53

Bohužiaľ, iný sposob pohonu zatiaľ nie je porovnateľný s klasickým spalovacím motorom.

Antiautomat
22. června • 7:31

...dodavam ze v pripade NOX a SOX sa jedna o tzv.kyselinotvorny oxid.

RJ
21. června • 23:29

Ach ano, vlastně ten smrtící sodovkový plyn... NOx a pevné částice jsou na rozdíl od něj všeobecně zdraví prospěšné... ;-)

dobre tak
21. června • 19:25

„Záleží také na tom, jak se bude vyvíjet politika,“ narážel Mathias Müller...coz dale zalezi take na tom jak a kdo bude dal lobbovat diesely minimalne v Evrope

21. června • 19:22

„Záleží také na tom, jak se bude vyvíjet politika,“ narážel Mathias Müller..

ls
21. června • 17:41

jako bezna soukroma osoba,pro bezne soukrome jezdeni a prumerny rocni najezd,si dnesni moderni,slozity, emisema uskrceny a tim i "znacne nespolehlivy a servisne znacne narocny a drahy" mysleno v porovnani s motory pred par lety,koupi jen naprosty blazen, a u ojetiny to plati trojnasob.

Specikk
21. června • 18:12

otázka je za jak dlouho na tom bude úplně stejně i benzín :-/ Common rail, turbo, egr už v benzínách najdeme a zachvilku tam bude i DPF. Z bláta do louže :-D

Teo
29. června • 15:38

SCR u benzinu nebude nikdy, DPF bude mozna jenom u nekterych vykonejsich modelu, kazdopadne bude mensi a levnejsi a nebude se tak brzo zaplnovat, takze se nemusi tak skrtit motor, lepsi regenerace - vetsi teploty z benzinu, egr nemusi byt pokud daji variabilni vacky s promenlivym zdvyhem ventilu, turbo je jednodussi bez VGT (i kdyz nove VGT se uz ubjevuji) ale nemusi byt biturbo, takze celkove je vyvoj benzinu o dost levnejsi - ma i mensi objem, min materialu, min oleje, lehci, takze mensi tlumice, brzdy, prevodovky,..

ls
21. června • 17:43

mysleno samozrejme diesel

františek
21. června • 17:21

Překlad:
Od určitého bodu je již otázkou, zda má smysl investovat další obrovské sumy do nákupu fleetových vozů od VW. Servis vozů od VW je už tak komplexní a drahý, že investice do dalšího rozvoje fleetu na bázi VW přestávají dávat ekonomický smysl. :-)

Tom
21. června • 18:00

A které fleetové auto je na servis levnější ?

Jogurt
21. června • 17:58

Větší blbost jsem pár měsíců nečetl, byť Babišovy proklamace posledních dvou týdnů jsou taky docela výživné.
Mohu srovnávat, naše česká skupina používá, pokud řešíme pouze nižší střední a střední třídu, fleet od VW/Škoda, slovenská výhradně Kia a Hyundai. V česku provozujeme 24 vozů (11x Golf Variant 1,6TDI, 10x Oćtavia 1,6 TDI, 2x Octavia 1,4TSI, 1x Passat 2,0TDI) v SR 14 x Kia Ceed 1,6 CRDi a 3x i40 1,7CRDi. Vše v průměrném stáří flotily 2,6 roku CZ resp. 2,2 roku SK.
Kumulativní náklady na údržbu a servis 2015 CZ při celkovém proběhu 1 171 200km (servis + pneu + spotřební díly, bez započtení nákladů na palivo) byly 628 040,- Kč, tedy v průměru 26168 Kč na jeden vůz. Nejlevněji vychází vozy VW Golf s průměrným nákladem 23119 Kč.Kumulativní náklady na údržbu a servis 2015 SK při celkovém proběhu 774 600km (servis + pneu + spotřební díly, bez započtení nákladů na palivo) byly po přepočtu 27CZK/EUR 612 306,- Kč, tedy v průměru 36018 Kč na jeden vůz. Jinak řečeno: v CZ (VW/Škoda) vyjde servisně 1km na 0,54kč, v SK (Kia/Hyundai) 0,79kč.A ještě pro srovnání: Průměrná spotřeba fleetu v CZ za rok 2015 je 6,217 l/100km, v SK 7,741 l/100km. Nejnižší spotřebu vykazuje Golf Variant 1,6TDI (81kW, rv. 2015) a to 4,775l/100km, nejnižší v SK má Kia 1,6 CRDI (85kW, 2013), 5,842l/100km

Lupo
22. června • 11:34

servisni naklady na auta do 4 let? neni to v zaruce? ja osobne bych flotilu urcite nestavel dnes na dieselech a urcite bych ji stavel na automatech, aby se eliminovalo castecne ryziko "demence" ridicu, proto se flotila taxuiku u "nas" ve firme stavi na Mazdach a Toyotach, zvlastni ze servisni naklady jsou podstatne niz nez jake uvadis ty v tech datech, okolo 3 tisic na auto/rok

Pepa
21. června • 20:21

Ten popis může být reálný,ale také být nemusí.
Spritmonitor u daných auta dává jiný rozptyl než uvádíte vy.Čemu věřit více?
http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen... ...
http://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/945-ce... ...
Ano u Kie jsou pouze dvě auta,ale rozšířením na rok 2012 je průměr cca stejný.

Tycoon
22. června • 10:39

Já mu věřím. U nás jsme jednu dobu taky jezdili služebními Ceedy SW 1.6 CRDi první generace a pamatuju si z toho následující věci: extrémně drahý servis, nedalo se s tím jezdit za 5 litrů a velmi rychlé opotřebovávání pneumatik (IMHO dáno tím, že auto mělo dle TP pohotovostní hmotnost 1,5 tuny, ale výrobce tam předepisoval úzké pneumatiky o šíři 185 mm). Abych jen nekritizoval, tak to auto bylo hodně prostorné a s dieselem se dalo "normálně" jezdit (kultivovaný chod motoru, lehký chod spojky i řadicí páky, šestistupňová převodovka s dobrým odstupňováním).

Pepa
22. června • 16:00

Tak je spíše zvláštní,když uváděný Golf má na spritmonitoru průměr 5.6l/100km a dostane se pod průměr a u Ceedu se pod průměr nedostane?Rozdílné jízdní styly?
Přitom i s Ceedem 1.6 CRDI 85kw lze jezdit dlouhodobým průměrem za 4.8-5l/100km.
Ověřeno rovněž na firemním a dokládá to i spritmonitor když rozšíříš na výběr na starší ročníky (stejný model).
Závěr je že jeho čísla moc nesedí.Nemusí lhát,ale pak je to neporovnatelné.
Naše firemní Octávie 1.6TDI průměrná spotřeba 5.7l/100km 2.0TDI 6.4/l00km B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
foxtrot
27. června • 12:14

Hodně záleží, kde se jezdí, jestli po okreskách (nízká spotřeba blízká deklarované) nebo v kolonách a svižně po dálnici (jezdím já a s 1.8 GDI se pohybuji okolo 8 l/100 km).
Ale ohledně servisních prohlídek si nemůžu stěžovat, mám je díky programu KIA 777 na sedm let zdarma včetně výměny olejů, filtrů apod. A cena ceedu v porovnání s VW je kapitola sama pro sebe ... Rozhodně mi vyšší spotřeba nevadí, u VW bych dal za servis a auto samotné daleko více, než projedu navíc.

Jarda
24. června • 23:09

Co za hovada s těmi Octaviemi jezdí? CR, tedy ca. posledních 5 let, jezdí průměrně i při hodně svižné jízdě 2,0 do 5,5 a 1,6 do 5,0!

Pilot
21. června • 19:43

.. vyzivny koment ... toto se nevidi kazdy den ... diky .. (y)Muze to samozrejme byt cele vycucane z prstu .. ale z nejakeho blize nespecifikovaneho vnitrniho pocitu tomu verim.Kazdopadne me vzdy extreme bavi .. a to jsem zaprisahla anti-pluskar-minuskar .. jak ma narod problem vstrebat tvrda data ... :-)Samozrejme, muze to byt cele jen vymysl a ja jsem jediny na svete kdo to neprokoukl .. coz tuto variantu jsem ochoten take pripustit ... B-] ;-)

sokar
21. června • 19:55

Jo asi píše pravdu. Mě jen udivuje jak velká firma to musí být, aby si tam měl někdo čas hrát s číslama a nimrat se ve statistice.B-]

eLzyx
22. června • 9:39

čím větší firma, tím víc se vyplatí nimrat se ve statistikách a podle toho pak přizpůsobovat další nákupy

sdf
21. června • 20:11

Je to nějakých 40 aut, že? To není nijak velká firma, plus statistiku a čísla si vedou snad úplně všechny firmy, které mají za fleeťaka někoho rozumného.

R
21. června • 18:25

Prosím a jaké byly pořizovací ceny aut? Díky tím nemám nic proti Vw Group, kde budou, asi větší ceny zůstatkové...takže pro správnou kalkulaci je třeba počítat i s timhle...

Doporučujeme

Články odjinud