Šéf VW: Možná úplně přestaneme vyrábět dieselové motory

Šéf VW: Možná úplně přestaneme vyrábět dieselové motory

„Od určitého bodu je již otázkou, zda má pro nás smysl investovat další obrovské sumy do vývoje dieselových motorů,“ řekl v rozhovoru pro německý Handelsblatt Mathias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Podle Müllera je ale ještě těžké na to správně odpovědět.

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Vývoj řízení emisí dieselových motorů je nyní podle Mathiase Müllera tak komplexní a drahý, že investice do dalšího vývoje dieselů přestávají dávat ekonomický smysl. Motory zkrátka budou kvůli dalším emisním normám pro koncového zákazníka tak drahé, že se mu nebudou vyplácet, především pak v menších a levnějších autech.

„Záleží také na tom, jak se bude vyvíjet politika,“ narážel Mathias Müller zejména na budoucnost daňového zvýhodnění dieselových motorů formou úlev, odečtů či třeba nižší spotřební daně na naftu a podobně. Očekává se, že globálně poptávka po dieselech poklesne.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen se nijak netají tím, že plánuje investovat obrovské sumy do elektrických pohonů. Koncern nyní dokončuje vývoj platformy pro elektrická auta (MEB) a zvažuje dokonce i druhou větší platformu, která se uplatní rovněž u plug-in hybridů.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků