Šéf VW: Možná úplně přestaneme vyrábět dieselové motory

Šéf VW: Možná úplně přestaneme vyrábět dieselové motory

„Od určitého bodu je již otázkou, zda má pro nás smysl investovat další obrovské sumy do vývoje dieselových motorů,“ řekl v rozhovoru pro německý Handelsblatt Mathias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Podle Müllera je ale ještě těžké na to správně odpovědět.

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Vývoj řízení emisí dieselových motorů je nyní podle Mathiase Müllera tak komplexní a drahý, že investice do dalšího vývoje dieselů přestávají dávat ekonomický smysl. Motory zkrátka budou kvůli dalším emisním normám pro koncového zákazníka tak drahé, že se mu nebudou vyplácet, především pak v menších a levnějších autech.

„Záleží také na tom, jak se bude vyvíjet politika,“ narážel Mathias Müller zejména na budoucnost daňového zvýhodnění dieselových motorů formou úlev, odečtů či třeba nižší spotřební daně na naftu a podobně. Očekává se, že globálně poptávka po dieselech poklesne.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen se nijak netají tím, že plánuje investovat obrovské sumy do elektrických pohonů. Koncern nyní dokončuje vývoj platformy pro elektrická auta (MEB) a zvažuje dokonce i druhou větší platformu, která se uplatní rovněž u plug-in hybridů.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků