„Od určitého bodu je již otázkou, zda má pro nás smysl investovat další obrovské sumy do vývoje dieselových motorů,“ řekl v rozhovoru pro německý Handelsblatt Mathias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Podle Müllera je ale ještě těžké na to správně odpovědět.
Vývoj řízení emisí dieselových motorů je nyní podle Mathiase Müllera tak komplexní a drahý, že investice do dalšího vývoje dieselů přestávají dávat ekonomický smysl. Motory zkrátka budou kvůli dalším emisním normám pro koncového zákazníka tak drahé, že se mu nebudou vyplácet, především pak v menších a levnějších autech.
„Záleží také na tom, jak se bude vyvíjet politika,“ narážel Mathias Müller zejména na budoucnost daňového zvýhodnění dieselových motorů formou úlev, odečtů či třeba nižší spotřební daně na naftu a podobně. Očekává se, že globálně poptávka po dieselech poklesne.
Volkswagen se nijak netají tím, že plánuje investovat obrovské sumy do elektrických pohonů. Koncern nyní dokončuje vývoj platformy pro elektrická auta (MEB) a zvažuje dokonce i druhou větší platformu, která se uplatní rovněž u plug-in hybridů.