Šéf VW: Bugatti Veyron nám nevydělá ani euro

Pojem Bugatti Veyron dříve znamenal představu o monstrózním výkonu 1001 koní a rychlosti přesahující hranici 400 km/h. Dnes se lidé spíše ptají, zda tento supersport vůbec opustí vrata automobilky. Nejdříve byly problémy s vyvážeností, pak se stabilitou a aerodynamikou a teď se testuje výdrž motoru a celého stroje. Hledá se taky směs pro pneumatiky, která by si udržela potřebnou přilnavost na vozovku ve vysokých rychlostech. Dohromady se celý projekt opět posouvá a první sériová verze Veyronu dorazí k zákazníkům minimálně za rok.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Šéf koncernu Volkswagenu, pod který spadá samozřejmě i automobilka Bugatti, pro média řekl, že ho z celého projektu Veyron bolí hlava. "Nejde nám o peníze. Už teď je jasné, že nám Veyron i přes svou vysokou cenu nevydělá ani euro. Jde o prestiž, my chceme tento vůz dokončit a dokázat, že na to máme."

Tip: Stáhněte si plakáty Bugatti Veyron

Celá tato limitovaná edice bude mít 50 kusů a většina modelů je již dopředu zamluvená či dokonce zaplacená. Otázkou však zůstává fakt, kdy bude Veyron hotov a zda bude konkurenceschopný pro Ferrari Enzo, Koenigsegg CCR nebo americké SSC Aero SC/8T, o kterém jsme psali již dříve.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků