Šéf VW, Bernd Pischetsrieder, zvolen manažerem roku 2004

Německý magazín Wirtschafts-Woche zvolil Bernda Pischetsriedera, nejvyššího šéfa koncernu Volkswagen, manažerem roku 2004 (Manager des Jahres 2004). Může se to zdát zvláštní, protože automobilka se v současné době nenachází v příliš dobré situaci (klesají zisky) a má za sebou konflikt s odbory, který byl nakonec vyřešen kompromisem. Šéfredaktor magazínu vysvětluje Pischetsriederovo zvolení tím, že tichými, ale konzistentními reformami výrazně snižuje výdaje firmy a tím do budoucna zlepšuje ziskovost.

Poznámka: Doslova před pár dny byla zpečetěna dohoda mezi vedením firmy a odbory; Volkswagen slíbil, že do roku 2011 ponechá všechna pracovní místa v šesti západních továrnách výměnou za to, že na následující roky (do začátku 2007) zmrazí platy zaměstnanců. Tímto krokem bude možné ušetřit do roku 2011 dvě miliardy eur.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků