Šéf Volkswagenu Winterkorn musí zvládnout 4 náročné testy

Tak nazval Harald Hamprecht, šéfredaktor Automotive News Europe, svůj článek o budoucnosti značky Volkswagenu. Vybíráme z něj několik myšlenek.
Šéf Volkswagenu Winterkorn musí zvládnout 4 náročné testy

Volkswagen jede na plný plyn. Šéf VW Martin Winterkorn má před očima stále vizi předstihnout General Motors a Toyotu, chce vidět v roce 2018 Volkswagen jako největšího výrobce automobilů na světě. Německému koncernu nyní v Evropě patří více než pětina trhu – získal podíl 23.2 procent. To je více než má dohromady PSA/Peugeot-Citroen (12.6 %) a Renault (9.4 %). Ovšem Winterkorna čeká několik náročných úkolů:

Musí postupovat s rozmyslem

Nesmí pokazit image VW, působit jako nedočkavý neurvalec. Cíl stát se světovou jedničkou nesmí vyvolat ze strany společnosti přehnaný důraz. Winterkorn mi nedávno řekl: "Je mi jasné, že velikost sama o sobě nemůže být jediným cílem, chci mít ty nejspokojenější zaměstnance a zákazníky na světě.“  Přitom zamýšlí prodávat více než 10 milionů aut ročně a chce dosáhnout ziskové rozpětí více než 8 procent v roce 2018. „Musíme se přitom chovat přátelsky k životnímu prostředí, aby se Volkswagen Group stala tou nejšetrnější společností v našem odvětví,'' dodal.

VW nyní mnoho lidí nemiluje

VW a Porsche čelí žalobě. Jedná se o částku 1.1 miliardy euro. Padlo obvinění, že Porsche mylně informovalo investory během neúspěšného pokusu koupit VW. Tato soudní pře zatím zmařila plány spojit dvě společnosti, což by by znamenalo roční úsporu 700 milionů euro. 

Problém se Suzuki

Japonská značka chce, aby jí VW odprodal zpět její dvacetiprocentní kapitálový podíl ve společné alianci. Bylo skutečně nezbytné, aby VW vedl očerňující kampaň proti svému japonskému partnerovi? Skutečně si VW myslí, že pro něj bude efektivnější vymýšlet a vyrábět levná auta pro takové trhy jako je Indie ve vlastní režii? A bude Škoda schopná tuhle mezeru zaplnit?

Trojčata k nerozeznání

Další potenciální riziko: je jen velmi obtížné rozlišit nový model VW Up! od jeho sourozenců – Seatu Mii a Škody Citigo. Přijme „osvícený“ zákazník tyto modely, které se vcelku ničím neliší? Pravda je, že podobná strategie slaví úspěch u v Česku vyráběných vozů Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107. Ale bude to úspěšné u VW? Abych byl upřímný, čekal bych více kreativity u společnosti, která se chce stát největší na světě. 

Bude opravdu zajímavé sledovat, zdali se šéfovi VW podaří překonat úspěšně tato úskalí nebo zda na německý koncern tyto problémy dolehnou a zbrzdí ho na cestě stát se světovou jedničkou. 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků