Šéf Volkswagenu věří naftě a nízkým nákladům

Bernd Pischetsrieder, CEO Volkswagen Group, poskytl u příležitosti konání mezinárodní autoshow v Tokiu exklusivní interview přednímu korejskému deníku Chosun Ilbo, vyjádřil se přitom ke dvěma hlavním tématům: budoucnost automobilového průmyslu a outsourcing produkce. Pischetsrieder je přesvědčen, že zákazníci požadují (a budou tak činit i v budoucnu) kvalitní, bezpečné a ekonomické automobily.

V následujících letech se dle Pischetsriedera prohloubí poptávka po dieselových motorech, které jsou ekonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Pischetsrieder zatím nepředpokládá masivnější poptávku po vozech s vodíkovým či elektrickým pohonem. Důležitým faktorem úspěšnosti automobilek jsou náklady na produkci. Pischetsrieder předpovídá budování výrobních závodů v zemích východní Evropy, v Číně a Indii.

V těchto zemích (Pischetsrieder zmínil vedle Číny a Indie také Českou republiku) jsou náklady na výrobu nižší než v západní Evropě, nicméně je nutné počítat s tím, že se mzdy vyplácené zaměstnancům přiblíží časem těm, které pobírají zaměstnanci v Německu či USA. Poněkud odlišná situace panuje v případě technologií. Vývojová centra budou podle Pischetsriedera provozovány v zemi, kde automobilka sídlí, případě v zahraničí formou specializovaných zařízení.

Kvalifikovaní odborníci z Indie (a jiných zemí) nejsou totiž hlupáci, místo práce v místních platových podmínkách raději odcestují za vyššími příjmy do západoevropských zemí, případně USA. Pischetsrieder upozornil, že Volkswagen funguje 24 hodin denně, 365 dní v roce. Ve chvíli, kdy opouští pracoviště německý odborník, nastupuje do práce Brazilec, když končí Brazilec, přebírá žezlo zase Číňan.

Ve chvíli, kdy odchází domů Číňan, pracuje zase Němec. Díky tomuto systému fungují vývojová centra Volkswagenu de facto nonstop.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků