Šéf Volkswagenu věří naftě a nízkým nákladům

Bernd Pischetsrieder, CEO Volkswagen Group, poskytl u příležitosti konání mezinárodní autoshow v Tokiu exklusivní interview přednímu korejskému deníku Chosun Ilbo, vyjádřil se přitom ke dvěma hlavním tématům: budoucnost automobilového průmyslu a outsourcing produkce. Pischetsrieder je přesvědčen, že zákazníci požadují (a budou tak činit i v budoucnu) kvalitní, bezpečné a ekonomické automobily.

V následujících letech se dle Pischetsriedera prohloubí poptávka po dieselových motorech, které jsou ekonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Pischetsrieder zatím nepředpokládá masivnější poptávku po vozech s vodíkovým či elektrickým pohonem. Důležitým faktorem úspěšnosti automobilek jsou náklady na produkci. Pischetsrieder předpovídá budování výrobních závodů v zemích východní Evropy, v Číně a Indii.

V těchto zemích (Pischetsrieder zmínil vedle Číny a Indie také Českou republiku) jsou náklady na výrobu nižší než v západní Evropě, nicméně je nutné počítat s tím, že se mzdy vyplácené zaměstnancům přiblíží časem těm, které pobírají zaměstnanci v Německu či USA. Poněkud odlišná situace panuje v případě technologií. Vývojová centra budou podle Pischetsriedera provozovány v zemi, kde automobilka sídlí, případě v zahraničí formou specializovaných zařízení.

Kvalifikovaní odborníci z Indie (a jiných zemí) nejsou totiž hlupáci, místo práce v místních platových podmínkách raději odcestují za vyššími příjmy do západoevropských zemí, případně USA. Pischetsrieder upozornil, že Volkswagen funguje 24 hodin denně, 365 dní v roce. Ve chvíli, kdy opouští pracoviště německý odborník, nastupuje do práce Brazilec, když končí Brazilec, přebírá žezlo zase Číňan.

Ve chvíli, kdy odchází domů Číňan, pracuje zase Němec. Díky tomuto systému fungují vývojová centra Volkswagenu de facto nonstop.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků