Šéf Volkswagenu věří naftě a nízkým nákladům

Šéf Volkswagenu věří naftě a nízkým nákladům

Bernd Pischetsrieder, CEO Volkswagen Group, poskytl u příležitosti konání mezinárodní autoshow v Tokiu exklusivní interview přednímu korejskému deníku Chosun Ilbo, vyjádřil se přitom ke dvěma hlavním tématům: budoucnost automobilového průmyslu a outsourcing produkce. Pischetsrieder je přesvědčen, že zákazníci požadují (a budou tak činit i v budoucnu) kvalitní, bezpečné a ekonomické automobily.

V následujících letech se dle Pischetsriedera prohloubí poptávka po dieselových motorech, které jsou ekonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Pischetsrieder zatím nepředpokládá masivnější poptávku po vozech s vodíkovým či elektrickým pohonem. Důležitým faktorem úspěšnosti automobilek jsou náklady na produkci. Pischetsrieder předpovídá budování výrobních závodů v zemích východní Evropy, v Číně a Indii.

V těchto zemích (Pischetsrieder zmínil vedle Číny a Indie také Českou republiku) jsou náklady na výrobu nižší než v západní Evropě, nicméně je nutné počítat s tím, že se mzdy vyplácené zaměstnancům přiblíží časem těm, které pobírají zaměstnanci v Německu či USA. Poněkud odlišná situace panuje v případě technologií. Vývojová centra budou podle Pischetsriedera provozovány v zemi, kde automobilka sídlí, případě v zahraničí formou specializovaných zařízení.

Kvalifikovaní odborníci z Indie (a jiných zemí) nejsou totiž hlupáci, místo práce v místních platových podmínkách raději odcestují za vyššími příjmy do západoevropských zemí, případně USA. Pischetsrieder upozornil, že Volkswagen funguje 24 hodin denně, 365 dní v roce. Ve chvíli, kdy opouští pracoviště německý odborník, nastupuje do práce Brazilec, když končí Brazilec, přebírá žezlo zase Číňan.

Ve chvíli, kdy odchází domů Číňan, pracuje zase Němec. Díky tomuto systému fungují vývojová centra Volkswagenu de facto nonstop.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků