Šéf Volkswagenu věří naftě a nízkým nákladům

Bernd Pischetsrieder, CEO Volkswagen Group, poskytl u příležitosti konání mezinárodní autoshow v Tokiu exklusivní interview přednímu korejskému deníku Chosun Ilbo, vyjádřil se přitom ke dvěma hlavním tématům: budoucnost automobilového průmyslu a outsourcing produkce. Pischetsrieder je přesvědčen, že zákazníci požadují (a budou tak činit i v budoucnu) kvalitní, bezpečné a ekonomické automobily.

V následujících letech se dle Pischetsriedera prohloubí poptávka po dieselových motorech, které jsou ekonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Pischetsrieder zatím nepředpokládá masivnější poptávku po vozech s vodíkovým či elektrickým pohonem. Důležitým faktorem úspěšnosti automobilek jsou náklady na produkci. Pischetsrieder předpovídá budování výrobních závodů v zemích východní Evropy, v Číně a Indii.

V těchto zemích (Pischetsrieder zmínil vedle Číny a Indie také Českou republiku) jsou náklady na výrobu nižší než v západní Evropě, nicméně je nutné počítat s tím, že se mzdy vyplácené zaměstnancům přiblíží časem těm, které pobírají zaměstnanci v Německu či USA. Poněkud odlišná situace panuje v případě technologií. Vývojová centra budou podle Pischetsriedera provozovány v zemi, kde automobilka sídlí, případě v zahraničí formou specializovaných zařízení.

Kvalifikovaní odborníci z Indie (a jiných zemí) nejsou totiž hlupáci, místo práce v místních platových podmínkách raději odcestují za vyššími příjmy do západoevropských zemí, případně USA. Pischetsrieder upozornil, že Volkswagen funguje 24 hodin denně, 365 dní v roce. Ve chvíli, kdy opouští pracoviště německý odborník, nastupuje do práce Brazilec, když končí Brazilec, přebírá žezlo zase Číňan.

Ve chvíli, kdy odchází domů Číňan, pracuje zase Němec. Díky tomuto systému fungují vývojová centra Volkswagenu de facto nonstop.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků