Šéf Volkswagenu věří naftě a nízkým nákladům

Bernd Pischetsrieder, CEO Volkswagen Group, poskytl u příležitosti konání mezinárodní autoshow v Tokiu exklusivní interview přednímu korejskému deníku Chosun Ilbo, vyjádřil se přitom ke dvěma hlavním tématům: budoucnost automobilového průmyslu a outsourcing produkce. Pischetsrieder je přesvědčen, že zákazníci požadují (a budou tak činit i v budoucnu) kvalitní, bezpečné a ekonomické automobily.

V následujících letech se dle Pischetsriedera prohloubí poptávka po dieselových motorech, které jsou ekonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí. Pischetsrieder zatím nepředpokládá masivnější poptávku po vozech s vodíkovým či elektrickým pohonem. Důležitým faktorem úspěšnosti automobilek jsou náklady na produkci. Pischetsrieder předpovídá budování výrobních závodů v zemích východní Evropy, v Číně a Indii.

V těchto zemích (Pischetsrieder zmínil vedle Číny a Indie také Českou republiku) jsou náklady na výrobu nižší než v západní Evropě, nicméně je nutné počítat s tím, že se mzdy vyplácené zaměstnancům přiblíží časem těm, které pobírají zaměstnanci v Německu či USA. Poněkud odlišná situace panuje v případě technologií. Vývojová centra budou podle Pischetsriedera provozovány v zemi, kde automobilka sídlí, případě v zahraničí formou specializovaných zařízení.

Kvalifikovaní odborníci z Indie (a jiných zemí) nejsou totiž hlupáci, místo práce v místních platových podmínkách raději odcestují za vyššími příjmy do západoevropských zemí, případně USA. Pischetsrieder upozornil, že Volkswagen funguje 24 hodin denně, 365 dní v roce. Ve chvíli, kdy opouští pracoviště německý odborník, nastupuje do práce Brazilec, když končí Brazilec, přebírá žezlo zase Číňan.

Ve chvíli, kdy odchází domů Číňan, pracuje zase Němec. Díky tomuto systému fungují vývojová centra Volkswagenu de facto nonstop.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků