Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Nejlépe placený německý manažer Martin Winterkorn nechce, aby jeho platu rostl donekonečna. Šéf Volkswagenu v roce 2011 v přepočtu vydělal téměř 430 milionů korun. Jeho příjem za loňský rok by se mohl přiblížit k půl miliardě.
Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, se vyslovil pro omezení růstu svého platu. Winterkorn si v roce 2011 vydělal 17,5 milionu eur (přes 429 milionů korun). Za loňský rok by při zachování dosavadních pravidel mohl dostat až 20 milionů eur.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl o svém platu Winterkorn v rozhovoru pro list Spiegel. „Pokud bych skutečně dostal 20 milionů, lidé by se s tím už určitě nesmířili,“ dodal.

Proto považuje za správné, aby dozorčí rada pravidla pro odměňování představenstva Volkswagenu změnila. „Vycházím z toho, že za rok 2012 dostanu méně než za rok 2011,“ prohlásil.

Vysoké odměny manažerů jsou často trnem v oku veřejnosti. Jedna z německých vládních komisí tento týden navrhla stanovení limitu pro mzdy šéfů firem obchodovaných na burze.

Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě. Firma loni zvýšila celosvětový prodej o 11 procent na rekordních 9,07 milionu vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků