Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Nejlépe placený německý manažer Martin Winterkorn nechce, aby jeho platu rostl donekonečna. Šéf Volkswagenu v roce 2011 v přepočtu vydělal téměř 430 milionů korun. Jeho příjem za loňský rok by se mohl přiblížit k půl miliardě.
Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, se vyslovil pro omezení růstu svého platu. Winterkorn si v roce 2011 vydělal 17,5 milionu eur (přes 429 milionů korun). Za loňský rok by při zachování dosavadních pravidel mohl dostat až 20 milionů eur.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl o svém platu Winterkorn v rozhovoru pro list Spiegel. „Pokud bych skutečně dostal 20 milionů, lidé by se s tím už určitě nesmířili,“ dodal.

Proto považuje za správné, aby dozorčí rada pravidla pro odměňování představenstva Volkswagenu změnila. „Vycházím z toho, že za rok 2012 dostanu méně než za rok 2011,“ prohlásil.

Vysoké odměny manažerů jsou často trnem v oku veřejnosti. Jedna z německých vládních komisí tento týden navrhla stanovení limitu pro mzdy šéfů firem obchodovaných na burze.

Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě. Firma loni zvýšila celosvětový prodej o 11 procent na rekordních 9,07 milionu vozů.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků