Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Nejlépe placený německý manažer Martin Winterkorn nechce, aby jeho platu rostl donekonečna. Šéf Volkswagenu v roce 2011 v přepočtu vydělal téměř 430 milionů korun. Jeho příjem za loňský rok by se mohl přiblížit k půl miliardě.
Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, se vyslovil pro omezení růstu svého platu. Winterkorn si v roce 2011 vydělal 17,5 milionu eur (přes 429 milionů korun). Za loňský rok by při zachování dosavadních pravidel mohl dostat až 20 milionů eur.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl o svém platu Winterkorn v rozhovoru pro list Spiegel. „Pokud bych skutečně dostal 20 milionů, lidé by se s tím už určitě nesmířili,“ dodal.

Proto považuje za správné, aby dozorčí rada pravidla pro odměňování představenstva Volkswagenu změnila. „Vycházím z toho, že za rok 2012 dostanu méně než za rok 2011,“ prohlásil.

Vysoké odměny manažerů jsou často trnem v oku veřejnosti. Jedna z německých vládních komisí tento týden navrhla stanovení limitu pro mzdy šéfů firem obchodovaných na burze.

Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě. Firma loni zvýšila celosvětový prodej o 11 procent na rekordních 9,07 milionu vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků