Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Nejlépe placený německý manažer Martin Winterkorn nechce, aby jeho platu rostl donekonečna. Šéf Volkswagenu v roce 2011 v přepočtu vydělal téměř 430 milionů korun. Jeho příjem za loňský rok by se mohl přiblížit k půl miliardě.
Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, se vyslovil pro omezení růstu svého platu. Winterkorn si v roce 2011 vydělal 17,5 milionu eur (přes 429 milionů korun). Za loňský rok by při zachování dosavadních pravidel mohl dostat až 20 milionů eur.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl o svém platu Winterkorn v rozhovoru pro list Spiegel. „Pokud bych skutečně dostal 20 milionů, lidé by se s tím už určitě nesmířili,“ dodal.

Proto považuje za správné, aby dozorčí rada pravidla pro odměňování představenstva Volkswagenu změnila. „Vycházím z toho, že za rok 2012 dostanu méně než za rok 2011,“ prohlásil.

Vysoké odměny manažerů jsou často trnem v oku veřejnosti. Jedna z německých vládních komisí tento týden navrhla stanovení limitu pro mzdy šéfů firem obchodovaných na burze.

Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě. Firma loni zvýšila celosvětový prodej o 11 procent na rekordních 9,07 milionu vozů.

Zdroj: E15.cz
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků