Šéf techniků Audi potvrdil plány na uvedení elektrického supersportu

Elektrické supersporty, jako jsou Audi R8 e-tron či Mercedes SLS AMG Electric Drive, se do podvědomí zákazníků úplně nevryly. To ale neznamená, že by automobilky tento koncept zavrhly. Určitě ne Audi.

Šéf technického vývoje automobilky Audi potvrdil, že elektrický supersportovní automobil je „součástí plánu“ a zároveň uvedl, že by ho v sériové podobě rád viděl co nejdříve. Peter Mertens v rozhovoru pro magazín Car&Driver řekl, že elektrický supersport není sice otázkou pár měsíců, ale pro automobilku Audi je segment supersportovních automobilů velmi zajímavý a ráda by ho využila naplno.

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

O tom, kdy se plánované Audi R8 e-tron, jak se auto bude nejspíše jmenovat, objeví, nepadla ani zmínka, ovšem Mertens zmínil, že plánovaný elektrifikovaný supersportovní model by mohl mít 800voltový nabíjecí systém, který se bude podobat systému, použitému v produkční verzi konceptu Porsche Mission E. Mertens rovněž připustil, že vysokokapacitní systém nabíjení zvedne náklady na výrobu, ale zároveň poznamenal, že pokud jde o segment supersportovních aut, cena není tím hlavním tématem.

Audi má speciální edici R8 Coupé. Vzdává poctu firemnímu motorsportu

Audi má speciální edici R8 Coupé. Vzdává poctu firemnímu motorsportu

Milovníky elektrifikovaných automobilů, kteří si nebudou moci elektrický sportovní vůz dovolit, Mertens uklidnil tím, že Audi zkoumá možnosti, jak nabídnout S a RS deriváty také u budoucích elektrických modelů e-tron. Rovněž naznačil, že plug-in hybridní technologie by se moha stát standardním prvkem klasických sportovních variant S a RS, neboť je to „fantastická technologie, která dokáže nabídnout ještě vyšší výkony“.

Na snímky Audi R8 se zatím konvenčním pohonem se podívejte zde:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků