Šéf techniků Audi potvrdil plány na uvedení elektrického supersportu

Elektrické supersporty, jako jsou Audi R8 e-tron či Mercedes SLS AMG Electric Drive, se do podvědomí zákazníků úplně nevryly. To ale neznamená, že by automobilky tento koncept zavrhly. Určitě ne Audi.

Šéf technického vývoje automobilky Audi potvrdil, že elektrický supersportovní automobil je „součástí plánu“ a zároveň uvedl, že by ho v sériové podobě rád viděl co nejdříve. Peter Mertens v rozhovoru pro magazín Car&Driver řekl, že elektrický supersport není sice otázkou pár měsíců, ale pro automobilku Audi je segment supersportovních automobilů velmi zajímavý a ráda by ho využila naplno.

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

O tom, kdy se plánované Audi R8 e-tron, jak se auto bude nejspíše jmenovat, objeví, nepadla ani zmínka, ovšem Mertens zmínil, že plánovaný elektrifikovaný supersportovní model by mohl mít 800voltový nabíjecí systém, který se bude podobat systému, použitému v produkční verzi konceptu Porsche Mission E. Mertens rovněž připustil, že vysokokapacitní systém nabíjení zvedne náklady na výrobu, ale zároveň poznamenal, že pokud jde o segment supersportovních aut, cena není tím hlavním tématem.

Audi má speciální edici R8 Coupé. Vzdává poctu firemnímu motorsportu

Audi má speciální edici R8 Coupé. Vzdává poctu firemnímu motorsportu

Milovníky elektrifikovaných automobilů, kteří si nebudou moci elektrický sportovní vůz dovolit, Mertens uklidnil tím, že Audi zkoumá možnosti, jak nabídnout S a RS deriváty také u budoucích elektrických modelů e-tron. Rovněž naznačil, že plug-in hybridní technologie by se moha stát standardním prvkem klasických sportovních variant S a RS, neboť je to „fantastická technologie, která dokáže nabídnout ještě vyšší výkony“.

Na snímky Audi R8 se zatím konvenčním pohonem se podívejte zde:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků