Šéf Škody vzal Enyaq Coupé iV na projížďku. V autě měl důležitého hosta

Nepřekvapí, že dvojice se v nejnovějším SUV-kupé bavila především o jeho designu.

Šéf mladoboleslavské automobilky Thomas Schäfer pokračuje ve svém projektu TS X, ve kterém prostřednictvím krátkých videí bere na testovací jízdy různé modely Škody. Nyní přitom ukazuje v ještě maskované formě chystaný Enyaq Coupé iV, a to ve společnosti s šéfdesignérem značky Oliverem Stefanim.

Fotky maskovaného prototypu stylovější verze Enyaqu jsme už viděli, teď nicméně můžeme elektrické SUV zahlédnout i v pohybu. Nepřekvapí, že Schäfer se Stefanim diskutuje především vývoj designu novinky, který byl pro návrháře zábavným procesem, odlišujícím se od tradičnější tvorby praktických aut pro rodinu.

Jinak si samozřejmě uděláme každý o designu Enyaqu Coupé iV vlastní názor. Jinak už oficiálně víme, že novinka nabídne objem kufru 570 litrů, oproti 585 litrům u standardního modelu. Celkovými rozměry se SUV-kupé od prostornější verze moc neodliší, rozvor 2765 mm se nezmění.

Enyaq Coupé iV přijede s nabídkou specifikací elektrického ústrojí, které již uvedl standardní Enyaq iV. Základní verze iV 60 s jedním elektromotorem zajistí výkon 132 kW (180 koní), a to ve spojení s baterií o kapacitě 62 kWh. Silnější jednomotorová verze iV 80 má výkon 150 kW (204 koní) a baterii o kapacitě 82 kWh – u této verze zmiňuje Škoda pro SUV-kupé maximální dojezd přes 535 km.

Nejsilnější variantou bude iV 80x se dvěma elektromotory pro pohon všech kol a systémový výkon 195 kW (265 koní) ve spojení s 82kWh baterií. Dynamiku či dojezd této verze zatím Škoda neupřesňuje, určitě se ale nebude výrazně lišit od standardního Enyaqu iV, který v této specifikaci akceleruje z nuly na 100 km/h za 7 sekund a maximálně ujede asi 460 km.

Datum oficiálního odhalení Enyaqu Coupé iV zatím Škoda neprozrazuje, rovněž si pro sebe nechává informace o příchodu verze RS iV.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Diskuze (14) Další článek: Nová Toyota RAV4 Adventure má českou cenu. Kráska nejde pod milion ani v akci

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,