Šéf odborů se ostře pustil do Škodovky. Ztratila prý miliony hodin práce, nyní chce výrazně urychlit elektrifikaci

102 komentářů

HRJ
7. prosince • 10:48

ako píše kolega vyššie - BEV sú slepá ulička, z ekonomického a hlavne ekologického pohľadu - https://www.topspeed.sk/novinky/vyroba-elektromob... ...
A pridaná hodnota je nula nula nič, respektíve mínus. Ale progresívnym zväzákom nevysvetlíš, súdruhovia z Bruselu im dali príkaz, tak idú svoje - Poručíme větru, dešti...

HRJ
8. prosince • 9:52
josephko
7. prosince • 7:09

Bez elektrifikace to nepůjde. Stačí se kouknout, jak strmě stoupají prodeje elektrovozů - a nejen v Evropě.
Situace je jasná - automobilka, která nebude na konci desetiletí prodávat (i) elektrovozy, zanikne.
A kdo to bude kupovat? V roce 1994 stálo holátko krátka Felicia 209 alebo 219 tisíc (přesně si to nepamatuji), ale plat byl jen kolem 6 000 kaček. A přesto se prodávala dobře...

JRevil
4. prosince • 12:49

Elektroauta jsou slepou uličkou vývoje. Na předražené krámy s nulovou užitnou hodnotou nemá 95% lidí. V paneláku navíc není, kde je nabíjet 😡.P.S. Že nikdo nevyžene na pole zemědělce v elektrotraktorech 🤩. Ekofašisti v EU (Piráti - Pexa a další) buzerují jen řidiče osobních aut.„Z českých europoslanců podpořila 60% snížení emisí do roku 2030 trojice pirátských europoslanců, a sice Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová a Stanislav Polčák (STAN). Luděk Niedermayer (TOP-09) se zdržel. Ostatní čeští europoslanci návrh nepodpořili, Kateřina Konečná (KSČM) nehlasovala.“https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-... ...

JAC
4. prosince • 19:20

Já bych těm zeleným troubelínům zákonem zakázal nejen auto vlastnit a řídit ale i si do něj sednout.

Stanislav
3. prosince • 19:39

Vždyť je to slepá ulice, celý elektro projek je k hovnu a nejhorší že ty co to prosazují z toho akorát težy peníze

Xi Xao
3. prosince • 17:49

Tady se zase sešlo kreténů.🙏

HRJ
9. prosince • 9:54

myslíš tích čo adorujú eV sračky?
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/par-vyrazil-... ...

Zlej pán 🏳️‍🌈
4. prosince • 12:16

???

Kuk Vykuk
3. prosince • 14:55

Hodně rychle přišli o svoje dva největší trhy, tedy o Čínu a russko takže jim spalovací pohádka sklapla a teď jsou štastný že movitější západ od nich kupuje aspoň ty elektromobily. Tounoucí se stébla chytá a pro Škodu je tím stéblem elektrika. Grýn dýl se poved nadmíru dobře. 😂😜

BcA. Rozdráždil Lumír
3. prosince • 18:03

Movitější západ?😄😄😄😄😄🙏 Čína je největším trhem na světě luxusních a prémiových výrobců a značek. V Číně je nejvíce milionářů a miliardářů. Největší trh vozidel na světě. Už vytáhni hlavu z prdele. ČR je na počet obyvatel menší okresní město v Číně. Čína má 1,6 miliardy obyvatel ty vole 😄😄😄😄

BcA. Rozdráždil Lumír
3. prosince • 17:58

Malá ukázka pro místní odborníky
https://youtu.be/4eI-oHSSy6g

BcA. Rozdráždil Lumír
3. prosince • 17:56

Kuk Vykuk
Tak on si Volkswagen myslel, jak Čína bude ty jejich střepy chtít do nekonečna, ale stačí se podívat co aktuálně Čína vyrábí a na jaké technologické úrovni a designu jsou jejich domácí značky. Čína ztrácí o značky, jako VW nebo nějakou bezvýznamnou Škodovku zájem. Mají své výrobce. Co víc v elektrických vozech se na ně dnes nechytá už nikdo. Stačí se podívat na YouTube zadejte si new Chinese electric car. Zcela jiný svět. Zde je stále největším orgánem Oktáfka f ropě f čipu na hlínách. Bohužel asi na dlouho

Freddka
3. prosince • 11:27

Ztratit miliony hodin prace - to je jako kdyz odborar rekne “elektricky auta jsou snazsi vyrobit, nepotrebujeme na to tolik lidi” … zejo ze mam pravdu? :-)

Coq
3. prosince • 6:40

To je samé elektro SUV, humus crossoverovej. Co takhle udělat pořádnej elekrickej kombík a MPV?

Chytrak
5. prosince • 16:03

Pořádné el. MPV máš tady. A to takové jaké se spalovákem neexistovalo.
https://www.garaz.cz/clanek/testy-prvni-dojmy-... ...

JAC
2. prosince • 20:20

VW a potažmo Škoda jsou ve stavu klinické smrti. Jak ten kdo 20 let škodovku vlastnil můžu jen konstatovat - je to škoda.

Josef
2. prosince • 18:11

Vrchní odborář chce abychom všichni zapomněli na dobu kdy vlastním tělem bránil přesunu Suberbu z MB a nyní je schopen tvrdit, že vedení zaspalo v elektrifikaci???

.
2. prosince • 14:14

Pro místní odborníky na autoforu na ty jsou všechny technologie krátké. Jelikož pro většinu socek zde je stejně vlhkým vrcholem odbornosti 15 let vyklepaná Oktáfka f čipu f tédéíčku na hlínách f topu, která má dálkové centrální zamykání a klimatórium. Na ty si nějaký našlapaný Superb nepřijde. Co víc 95% všech z nich se v tomto autě nikdy nesedělo ani se nikdy nesveze. Nedej bože kdyby to bylo třeba Enyaq co si dovoluje jezdit na elektřinu.

HRJ
2. prosince • 14:24

Tak nás pouč, akú pridanú hodnotu pre klienta (v CR/SR) ponúka nejaký Eňjak a iný "..jak"? Ale zelené kecy a zrýchlenie si nechaj pre svoju latéčkovú partiu zo Stárbaksu.

Josef
2. prosince • 18:13

Že vy jste jeden z těch co potřebují na jeden zátah dojet k Jadranu?

HRJ
3. prosince • 11:19

Tak som nasiel dalsiu vyhodu elektroprúšvihu: :-) Wilstermann uvádí, že moderní akumulátory zvládnou zhruba 3 000 dobíjecích cyklů, přičemž aktuální vývoj ani neslibuje, že by se toto číslo mohlo v dohledné budoucnosti jakkoli zvýšit. Člověk tedy nemusí být matematický génius, aby si spočítal, že pravidelně využívaný elektromobil více jak dosud empiricky vysledovaných 8 až 10 let s jednou baterkou nemůže vydržet. Akumulátory takových aut je třeba dobíjet přinejmenším mezi denními přesuny v noci, někdy i na cestách. Zmíněné číslo tedy slibuje při desetiletém provozu asi 300 dobíjecích cyklů za rok, to skutečně odpovídá pravidelnému všednodennímu a občasnému víkendovému využití, ničemu většímu. Good luck zachrancovia Zemegule!

Shimi
3. prosince • 12:40

Bože můj, to jsou žvásty. Tak si pojďme udělat menší výpočet, abychom nevařili z vody, ju? Máme 3000 nabíjecích cyklů a na jeden nabíjecí cyklus auto ujede 200 km (schválně to číslo podseknu, abys pochopil jaký hlupák jsi). Z toho nám lehkým výpočtem vyjde 600.000 km, že? Opravdu máš pocit, že tohle někdo reálně najede za 8 - 10 let? Pokud ano, tak si zajdi k psychologovi, evidentně jeho pomoc nutně potřebuješ. A to se nebavím o tom, že i po těch 3000 cyklech má sice baterie sníženou kapacitu, ale můžeš ji používat vesele dál. V té době tě ale bude reálně zajímat úplně jiná věc a to ta, abys nepropadl shnilou podlahou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
3. prosince • 16:38

Znovu se v tvým případě opakuju ale asi to je zbytečný. Částečný nabíjení se matematicky nesčítaj v celé cykly. Tj. 4x25% nabití není jedno stoprocentní, ale spíš 1,5 cyklu. Pak už tvůj výpočet není tak optimistickej co?

Shimi
3. prosince • 18:04

homer: Zbytečné to je, protože pokud chceš někomu radit, tak o tom nejdříve musíš něco vědět a ty evidentně nevíš. Pokud si stanovíš SOC 100%, tak 4x25% je jeden cyklus. To se samozřejmě v reálu neděje, páč by se ku*vila baterka a tak jedeš např. v režimu SOC 80% (spodní hranice vybití 10% a horní hranice nabití 90%). Takže když to pro tebe opět zjednoduším, páč jinak s tím máš problém, tak pokud vezmeme třeba základní Enyaq iV 60 s dojezdem 390 km, tak v režimu SOC 80% budeš mít dojezd 312 km na jeden cyklus x 3000 cyklů = 936.000 km. Pořád ti to přijde málo ty optimisto?Dokonce i v režimu SOC 60% (20% - 80%) to vychází na 700.000 km. Chápeš to ty gumo? A to se bavíme o naprosto základním modelu s baterií o malé kapacitě. Už si jednou provždy vy hejtři zapamatujte, že baterie není problém. Problém máte vy v hlavě.

homer
3. prosince • 22:39

Tak jo akumulátory sou vyřešený, pohon, kastle všechno umime - kterej blbec by ještě vyráběl spalováky? A který volové by si je ještě kupovali? Za miliony!

HRJ
3. prosince • 16:09

@šimi - prečítaj si celý článok a potom mudruj, teoretický matematik - https://www.autoforum.cz/technika/jak-dlouho-oprav... ... .
Asi preto ti vydrží baterka v mobile asi tak 2 roky a potom ide kapacita dole. Takže dojazd po piatich rokoch na eVčku budeš mať tak 50-60% v ideálnych podmienkach, takže realne tak 100 km

Josef
3. prosince • 16:23

Viděl jste někdy záruky na baterii v EV? Pokud by životnost a kapacita dopadli tak jak píšete, nedoplatili by se. Moc toho o EV nevíte, rozhodně to není telefon

homer
3. prosince • 16:31

Je to telefon akorát jich je víc pohromadě. Nebo žiješ v bludu že americká armáda poskytla automobilkam nějaký akumulátory co svět neviděl?

pse
3. prosince • 18:50

mno, je to samozrejme o specifikaci toho clanku. Mas na nej jine naroky nez na clanek v mobilu a tak je podle toho jinak dimenzovany a postaveny. Je to to same jako kdyz srovnas auto pro motorsport a pro normalniho ridice, Je to neco uplne jineho, prestoze jde v obou pripadech o auto.
Navic videl jsi nekdy baterku do mobilu vytapenou nebo chlazenou?
A presto jsou cinsti silenci co do 15wh baterky cpou 200w z nabijecky. bez chlazeni ci topeni. To je jako kdyby jsi do enyaqa cpal pres megawatt.
To tvoje akorat = BMS a proto bych teda akorat nepouzil. Nevim jeslti je aktivni nebo pasivni ale udrzet sto az dveste clanku v serii tak aby kazdy z nich dostal to co potrebuje fakt neni trivka,

Shimi
3. prosince • 18:10

homer: "Je to telefon akorát jich je víc pohromadě." - Tak tohle je blábol roku.

Josef
3. prosince • 18:39

nerad nálepkuji, ale nemůžu si pomoci. To má Homer buď od nich z hospody, kde bude odborníků spousta a nebo je to opsáno z disertačky některého absolventa VŠŽ obor ekonomika baterie EV

homer
3. prosince • 22:57

Ty patrně žiješ v představě že všechny články v packu maj záruku ale je to chytřejší než tušíš. Při koupi EV si nevědomky zaplatíš i tzv.nahradní články který elektronickou optimalizací nahrazujou ty první který odejdou. Takže až ty dojdou jede kapacita šupem z kopce, ale to už je nejspíš po "záruce". Prostě je to chemicky stejnej akumulátor jako v mobilu, akuvrtačce nebo svítilně kde jsou rádi za dva roky života.

Josef
4. prosince • 8:53

Říkal Franta v hospodě, nebo psali na AE? Sdílej to než to smažou....

Josef
3. prosince • 16:53

takže o záruce toho moc nevíte

HRJ
3. prosince • 11:00

Takže jednu nevýhodu elektroprúšvihu ste už povedal, máme tam aj nejakú výhodu?

šofér
2. prosince • 22:16

'Ne, ale nechce se plácat v pravém pruhu mezi kamiony na dálnici, jak se s elektromobily, zvláště ted v zimě, denodenně děje! Naposledy dnes před Ostravou, chudák, pokud jel tou 110 km z Prahy, tak to musel být úplně vyklepaný, snad i zmrzlý!

David
3. prosince • 0:50

A to, že jede někdo SLUŠNĚ 110 km/ h podle toho isuzuješ, že má problém s dojezdem? 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄👌
Ty musíš mít v hlavě hodně nasráno!
No ono to bude spíš o tom, že majitelé elektrických aut jezdí podle předpisů a užívají si tichou klidnou jízdu na tempomat. O tom ty auta jsou. A vymaštění kreténi, jako seš ty to nikdy nepochopí. A dle tvých stupidních závistivých příspěvků ani nikdy nezažijí.Osobně mám El auto 3 roky. Když jedu po dálnici jezdím 110-130 často v pravém pruhu. Takto jsem jezdil vždy i se zpěváky, které jsem měl dříve. Protože dodržuji zákony a předpisy. A nejsem č.rák, jako jsi i ty, že si musí honit ego ve 16
180 km/k a ohrožovat ostatní řidiče. Všem bych vám bral všem papíry. Ono by vás frajerství přešlo!!!
Pro tvou tupou hlavu: My v autech s elektromotorem fakt nemusíme nikam z A do B dojíždět ani šetřit dojezd. Jelikož si můžeme kdekoliv po 30 km zastavit u stojanu DC a na rychlonabíječce za cca 15,10,12 nebo třeba 16 minut dobít a frčet dál. U toho stojanů se zdržíme možná o 5 minut déle než ty stupid co bude po těch svých 170 km/h tankovat za tisíce a stát na čerpačce. To ty závistivej stupid co má v lebce hromadu hoven nepochopí. To by na tebe bylo moc složité.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
šofér
3. prosince • 16:07

Člověče, vy jste arogantní hlupák, jen co je pravda! Aby vám zlostí nepraskla žilka! Proč lžete, že jízda po dálnici rychlostí 110 km/ h je to nejbezpečnější ,když kolem projíždějí auta vesměs rychleji? A proč lžete, že je to kvůli bezpečí, a ne proto, že vám to v zimě s topením žere i trávu kolem cesty a zima zkracuje dojezd o 30 %, když o tom hovoří i sami elektrofans? A podobné je to zase v létě, kdy se bojíte pustit klimu, bo zase nikde nedojedete. A proč lžete že nejlépe využitý čas je ten u nabíječky, troubo? Ach jo, řekl bych, že jste po vážném úrazu elektrickým proudem, mozkové buňky se vám ještě nestačily obnovit!

HRJ
3. prosince • 10:57

veď vravím, to sú tie zelené kecy čo sme počuť nechceli, len zaobalené do akože slušného jazdenia, ohľaduplnosti a iných slniečkárskych lží. A keď im dochádzajú argumenty, tak začnú nadávať, idú iných obmedzovať a urážať. No, typickí farizeji a chybu že si kúpili elektroblbosť si nikdy nepriznajú :-). A ako sa nabíja za nové ceny elektriky? A keď vám zakážu nabíjanie ako vo Švajci a Kalifornii, smiechu sa nezdržím :-)

BcA. Rozdráždil Lumír
4. prosince • 12:04

A ako sá nabíjí za nové ceny? Bačo to se tobě může jen zdát. Divím se, že ty, tak chytrý slovák se na to ptáš.😄😄😄 Aktuálně D27D (nevím zda takový tarif u vás v Kazachstánu máte)Spotřeba 14 kWh/ 100 km
42 Kč/ 100 km NT D27D ( 1L na 100)Nová cena od 1.1. 2023 díky ruskému zmrdovi84 Kč/ 100 km NT i VT D27D ( 2L na 100)U Eon nabíječek veřejných
DC 168 Kč/ 100 km (4L na 100)
AC 98 Kč /100 km. (2 L na 100)Co tam máš dál za dotaz bačo? Za kolik na litrů na 100 km jezdí tvůj vůz?

HRJ
5. prosince • 14:37

a to je len začiatok: https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektromobily... ...
:-)
Tak čo Lumík, už ani kalkulačku nemusíš vyťahovať, nepomôže ti ani D27D, kým si nepostavíš ďalšie 3 atómky f česku - aha tie ti ale kolonialny Herr nedovolí. Hm, tak nič, asi ti zostanú len tie veterné mlyny. Aha, ale tie majú súčiastky z číny. No tak bicykel :-) :-) :-)

Josef
5. prosince • 17:34

3 atomky a není to málo Antone Pavloviči? infrastruktura bude vznikat průběžně s nárůste EV, podívejte se kolik je ročně registrací.. nebo si snad myslíte že příští rok vyměníme všech 6 mil osobáků, proboha. Navíc asi nevíte jak se rozvíjela infrastruktura pro spalováky....

HRJ
5. prosince • 19:30

takže ešte raz - 3 atómky f česku - aha tie ti ale kolonialny Herr nedovolí. Hm, tak nič, asi ti zostanú len tie veterné mlyny. Aha, ale tie majú súčiastky z číny. Takže elektrina bude odkiaľ? Aha, slniečkári ju majú zo zástrčky. :-)

Josef
5. prosince • 19:38

Teda to jsou argumenty, a ve chlívě si tykejte s dobytkem

HRJ
6. prosince • 9:48

:-) no tak mi ich vyvráť, alebo nerozumieš? Tak hezky česky: kde je budeš nabíjet až jich bude víc? Nebo mjel bych ržíct - kde je budete nabíjet, Vaše blahorodí, až těch evehiklú bude víc? Veď všetku elektrinu musíte odovzdávať koloniálnemu pánovi do DE a nové elektrárne nemáte ani v pláne, Dukovany vám Westingshaus nedokončí ani za 15 rokov, takže?

BcA. Rozdráždil Lumír
4. prosince • 12:09

Neuvedl jsem rekuperací vozů za jízdy kdy si dokáže za četu vyrobit i 10% energie a dále plachtění na "N" kdy jede auto zcela zdarma třeba i půlku cesty.

BcA. Rozdráždil Lumír
4. prosince • 11:52

Hele ty slovenskej inženýre, tak to domě val. Jsem připraven. Rád si stebou ty argumenty vyměním jestli na to máš koule a vocas.Mám elektrické auto 2 roky. Najel jsem již 47000 km( kupováno v 25 000 km). Běžné cestování, cesty do práce občasné delší výlety Rakousko Německo, Polsko atd.
Nejdříve zde bačo napiš co máš ty za auto. Abych si udělal obrázek a mohl reagovat na ty tvé zvratky.
Já mám BMW I3S 4 m dlouhé MPV velikosti Scénic. Výkon 181 k baterie plná 200 až 260 km dle teploty kku při nabíjení. Vůz má zadní náhon a 14-16 kWh spotřebu, Carbon skelet střecha díly karosérie plast váha 1300 kg. Pořizovací cena 650 000 Kč 5 let ojeté.

HRJ
4. prosince • 14:15

ved vravim, ze slnieckari si nikdy chybu s eV nepriznaju :-)
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektr... ... No, zatiaľ ale 95% populácie stále používa zdravý rozum a nesadne na propagandu zabalenú v zelenom pokrokovom marketingu.

HRJ
4. prosince • 13:50

no keď už si taký Rozdráždený Lumík, tak ti nechám čas na skľudnenie :-) Keď i3 nazývaš autom, tu nie je čo riešiť. Ale hlavne, že ti vyhovuje. No a tá cena elektriny u vás v Protektoráte už zajtra môže ďale stúpať. Pán prezident Putin to zariadi, neboj. Tak bež a rekuperuj, kým sa dá. :-)

Josef
4. prosince • 14:06

No Lumík jste spíše Vy a pán prezident Putin je Váš prezident, tak to asi vyjadřuje vše. technickou diskuzi asi nedáte....

HRJ
4. prosince • 14:21

:-) :-) :-) :-)
ako pekne si sa chytil
:-):-):-):-)
Technická diskusia je fajn pre teoretikov, čo si potrebujú merať pipíky. Ale len prax je potvrdením pravdy. A tá zjavne zatiaľ nie je v prospech eV blbostí.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektr... ... .
Ale môžeš teoretizovať ďalej.

Josef
4. prosince • 15:00

technická diskuze a používání faktů?? co je na tom špatné?

Josef
4. prosince • 12:14

nebojte přijde argument, že pán dojede se svým 15+ let starým TDI v plné palbě na jeden zátah do Chorvatska, to je porovnávací etalon odpůrců EV tohoto ražení

Josef
3. prosince • 16:13

opravdu brilantní zhodnoceni prosté emocí a nálepek, ale Vy si to asi nepřipouštíte...

Jakub
3. prosince • 9:22

Tak určitěeee :-)
Elektromobily nejsou zrovna doménou skladníků ve šroubárně. Cenově odpovídají spíš "managerským prémiím" kterýma upocení nic nestíhající manageři čistili levý pruh. Dneska se plouží na tempomat za kamiony a pak se oddávají předpisovým dlouhým pauzám na bagety u superchargerů. Nic proti. Každý podle jeho gusta.

Co xao
4. prosince • 11:38

A tuhle hromadu hoven to jsi vymyslel úplně sám?

jmatus
3. prosince • 5:52

Za tak hloupé názory skončíš v pekle.

PajaC
2. prosince • 12:27

... dalším má být kompaktní městské SUV... Proboha, proč???

homer
2. prosince • 12:55

Pohodlí?

ACE
3. prosince • 13:14

Ale zachodovej posed SUV není o nic pohodlnější než solidní nízká sedačka. To jen ovaři, lemplové a důchodci mají problém se 2x za den zvednout.

homer
3. prosince • 16:24

2x to zvládne každej ale popátý už to sere každýho

Stepní koza
2. prosince • 11:00

Kdyby Škodovku neprodali VW, ale kupříkladu soudruhovi Stehlíkovi, už by 30 let neexistovala. Pochybuju ale moc, že s touto politikou bude za 30 let existovat celý VW.

BcA. Rozdráždil Lumír
2. prosince • 10:59

Odbory socialistický výdobytek. Šikanovat zaměstnavetele, vydírat firmy. A nakrémovaný pan Středula za 130 000 Kč měsíčně si hraje na muže z lidu.🤮 Slyším slovo odbory a zvedá se mě žaludek. Stejně, jako když vidím populistický spolek ksindlů z SSPD a jejich velkého vůdce Kim Čong Okamuru, který je přisátý na miliony už mnoho let s založil si nejvýdělečnější podnikání. Pak si staví za 20 molionů vilu chudák

Juraj K.
3. prosince • 11:47

Ja zase milujem drísty podnikateľov, že majú zodpovednosť za zamestnancov a iné bla, bla, bla... A pritom bez nich by mohli tie svoje firmy zabaliť. A ešte pizúkajú, že na trhu práce je malo kvalifikovaných pracovníkov a čo s tým urobí štát!!

homer
2. prosince • 13:00

Náklady na odbory jsou řádově menší než částky o které by bez nich ojebali zaměstnavatelé zaměstnance. Bez odborů bychom nebyli na třetině západních platů ale na desetině. Co vlastně chceš bídu?

Bronislav Čuramedán
2. prosince • 14:01

Já dělal v jedné firmě na plastová okna ve výrobě(že jsem tehdy přechodně musel asi rok) a tam pár č.uráků vedlo odbory. Neustálé vydírání majitele soukromého zaměstnavatele. Občas jsem si říkal komu ta firma vlastně patří. Všichni v těch odborech staří komouši, lenoši, voliči populistů, ochlasti a nevzdělaní tupci. Nikdo slušný.

homer
2. prosince • 14:32

Umím si to sprostý vydírání představit: šéfe prosime vás je potřeba platit alespoň minimální mzdu a naoko dodržovat zákoník práce.

smějící se bestie 2
2. prosince • 11:21

Podívej se do Německa, Francie, jak silné jsou tam odbory.
Proti nim, je jmenovaný ve Škodovce - čajíček !

petr r. (petrumr)
2. prosince • 11:03

pane znáte někoho, kdo vystoupil jako první v československu z odborů? Neznáte, protože jsme se ještě nesetkali.

Antifašista
3. prosince • 16:33

já z nich vystoupil- protože místní funkcionář kradl...

Bohuslav Hamáček
2. prosince • 9:41

Tak v tom případě doufám, že Škodovku postihne zasloužený trest. Spolu s VW zmizí v propadlišti dějin. Nejspíš s astronomickými dluhy. Elektroauta v masovém měřítku jsou urychlení zkázy přírody.

palo
30. prosince • 18:08

šéf Toyoty Akio Toyoda
Toyota a mlčící většina (naštěstí) nevěří v dominanci elektromobilů :D
Akcie Tesly padají volným pádemhttps://echo24.cz/a/HZbwF/zpravy-ekonomika-... ...

Jiii
2. prosince • 13:01

Hamačku ty už jsi v propadlišti dějin skončil.

Bohuslav Hamáček
2. prosince • 14:36

Další vzorný absolvent VŠŽ se ozval.

ACE
2. prosince • 9:08

Kdo to bude kupovat?

HRJ
9. prosince • 9:57

no asi len takíto debili: https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/par-vyrazil-... ... ale potom to aj tak vratili a kupili si hybrid. :-) :-)

Kuk Vykuk
3. prosince • 15:56

Ty ne! 😜😂

HRJ
3. prosince • 10:49

nikto, a to je cieľ

ja oplan
3. prosince • 1:17

debili

Bronislav Čuramedán
2. prosince • 13:53

Ty ne socko

ACE
3. prosince • 9:56

No já rozhodně ne, to je pro vataře jako jsi ty, pro řidiče jsou jiné značky. Tatínkova Fabka furt služí, hošíku?

Tomáš Hraj
2. prosince • 13:42

Počkejte, nemůžete řešit všechno současně. Nejdřív to naplánujeme, zafinancujeme, rozjedeme výrobu a až se to stabilizuje a odladí se procesní mouchy tak se můžeme zabývat zase dalšími problémy. Jako třeba kdo to bude kupovat.

Pikus
2. prosince • 12:13

Ty cisla o zastoupeni nejsou uplne nerealny a nekde je uz treba i maji:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/hyundai-vyrobila-d... ... ... HEV, PHEV, EV.Skodovka/VW ale takhle siroke portfolio nemaji. Porad jeste tlaci naftu a investovali do toho dost. Na druhe strany, diky hybridum ci mild hybridum asi nebude moc lidi, kterym bude realne v Hyundai produkci chybet nafta, hybridy to nahradi.2030 je vsak uz docela pozde. To bude H/K uz taky o dost dal.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 11:00

asi ten kdo nekupuje toyoty a nevlastnil nikdy škodovku, stát něco koupí a nějaký řezník nebo prodavačka co se nevyzná v autech, ale která neprodává v obchodě kaufland/lidl.

Praktické auto
2. prosince • 9:50

Nejspíš ještě nikoho z vedené nenapadlo se na to zeptat. To je to když politika i firemní nerespektuje realitu. Mohou se usnést že krize skončila jako kdysi ČSSD ale realitě je to jedno. Už jen z toho jak velké prodeje mají poslední malá levná auta, nebo kolik lidí přešlo na malá už sice dražší ale pořád celkem dostupná SUV typu captur nebo 2008 je vidět že to je vše nereálné bez dostupných levných Ev které ale nikdo brzo vyrábět nechce.

šofér
2. prosince • 7:54

" Cílem má být dosažení podílů prodejů vozů na baterie mezi 50 až 70 procenty do konce desetiletí." ...... no a nevěř tomu :)

Tomáš Hraj
2. prosince • 13:39

A do roku 2035 to prý bude 120%

HRJ
2. prosince • 11:00

Brusel rozhodol, že plebs nemá mať žiadne autá, lebo CO2 (ale to je len zámienka). A nemecká Škoda poslušne vykoná. Také jednoduché to je. A za to dostanú z Bruselu mastné odškodné, však enrgie sú také drahé, že im to my všetci viacnásobne zaplatíme. Takže za to, že si nemôžeš kúpiť auto za zaplatiteľnú cenu, im ešte aj zaplatíš. A nebudeš mať ani auto ani peniaze. Dobre vymyslené. S Bruselom na večné časy a nikdy inak! Či?

PanHajzl
2. prosince • 11:32

...ano, správně napsáno...bohužel.je z toho k blití,blití a ještě k blití

Milan
2. prosince • 9:42

Tak skoda vzdy delal dostupnejsi auta ve slusne kvalite, tam kam se dostala (spis ji dotlacili) je uplne mimo misu. Myslim, ze skoda driv utocila glavne na kupni silu do 500 tis. tedy na nejpocetnejsi skupinu kupcu. Ted je na kupni sile 800 a vic. a tam tech kupcu tolik neni, vetsina ktera ma 800 tis na auto je schopna dat i pres mega za konkurenci. V tomhle segmentu ma "mala" skoda dost otlucene lokty a nic moc z toho.
Myslim ze podobny jev je videt i u jinych automobilek.

PajaC
2. prosince • 12:34

No jo, ale vyrábějte levná (nejen malá) auta, když vypatlanci v Bruselu neustále vymýšlejí další a další povinné bezpečnostní prvky, které potom valná většina řidičů vypíná jako nepotřebné.

Dread
4. prosince • 1:45

Proto píšu že byla dotlačena.

Praktické auto
2. prosince • 8:35

Když jim budou dál padat prodeje spalovaku tak by klidně mohli dosáhnout 50 procent. Spíš mě zajímají jaké si představuji absolutní čísla. Pokud to je 50 procent i jen ze špatného letošního roku tak je to dle mého názoru nereálné. Protože tolik Ev i kdyby je dokázali vyrobit prostě trh nepojme. Poptávka tomu vůbec neodpovídá a legislativa zatím tak přísná aby jiná cesta nebyla není a plno zákazníků se "predzasobi". Už teď dost lidí kupuje "poslední normální" auta a plánují si je nechat dokud je nedojezdi. S každým zpřísněním legislativy tohle poroste ( pokud neuvali nějakou brutální daň na PHM nebo poplatek za vlastnictví spalovaku). Prostě teď prodávali i levná auta viz fabie a najednou myslí že lidem dokáží prodat 2 až 3 x dražší auto? Logicky zákazníků ubude a o ty co jdou pro Ev se budou prat s větší konkurenci nejen evropskou ale i čínskou a Teslou.

Dominik1978
2. prosince • 8:50

Pojmy jako lidi, poptávka, prodeje Škoda, legislativa, plno zákazníků atp. nelze...fakt nelze vztahovat na ČR. ČR je pro Škodu mateřský trh, ale ke svému fungování ho nepotřebuje a nepředpokládám, že podle ČR řídí své plány a prodeje.
A navíc ty lidi co se v ČR předzásobují, si už delší dobu kuují spíš Hyundai/ Kia, ne?

Praktické auto
2. prosince • 9:01

Tak se podívejte o kolik škoda propadla v Číně, o kolik padla v západní Evropě, že se stáhla z Ruska, to vazne není o autech z ČR. Škoda měla směle plány které už odepsala, a nové směle plány vypadají v kontextu doby dost naivně. Pokud nekryjí snahu udělat ze škody malosériové ho výrobce:), ale nevím jestli ji v tom případě bude VW tohle tolerovat.

!
2. prosince • 9:57

Zásadní jsou trhy EU a tam se dodává to co jsou schopni vyrobit, propady jsou kvůli chybějícím čipům. Na Škodovky se běžně čeká přes rok. EV mají také dobře nakopnuté, v Holandsku je nejprodávanější EV Eniaq. Mají kompletní potrforio vozů, nabídku motorů, výbav a převodovek.V Číně je zařízlo VW, které staví modely proti Škodě, jejich blbost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
optimista
4. prosince • 0:46

houbeles, člověk jde do škodovky pro auto a zjistí, že je skoro za stejnou cenu jako audi po slevě, hadej a můžeš dvakrát co si zákazník vybere jako 1,4 za kodíka a 1,7 za allroada a6 není o čem

PajaC
2. prosince • 12:31

Eniaq, jo? Je hned vidět, že pán je znalec.

Praktické auto
2. prosince • 11:40

Jsme stále u toho samého Ev škoda se prodává dobře vůči jiným Ev to je fajn, ale celkově je to zanedbatelné. Prostě většina lidí chce ceno jiného a to co škoda v Ev má nebo plánuje je mimo jejich možnosti nebo potřeby. Tudíž logicky bude padat objem i na trzích EU. Konkurence veliká, poptávka malá, není kde brát výrazně více klientů bez dotací nebo regulaci. vy věříte že když je "Cílem má být dosažení podílů prodejů vozů na baterie mezi 50 až 70 procenty do konce desetiletí." Že je reálné aby těch 50 procent bylo z aktuálních obejmu prodeje škody v EU? Já tedy ne a nevidím argumenty které by nasvědčovaly opaku.

!
2. prosince • 12:08

Jedna věc jsou marketingové cíle hlásány veřejnosti, druhá věc jsou reálné cíle, které se podle mě veřejně neprobírají. Myslím si, že VW je připraveno stále zásobovat trh spalováky a jsem přesvědčen, že i nadále bude spalováky možné vyrábět, třeba jen na syntetická paliva. I když cíle ohledně EV nesplní, stále jim bude dávat vydělat tradiční divize spalováků. Alespoň pro začátek.

Praktické auto
2. prosince • 13:00

Super a o tom byla řeč. Prostě jen to že je nereálné dosáhnout i tu nižší hranici tedy 50 procent dnešního objemu ve spalovacích v EV.

Doporučujeme

Články odjinud