Šéf Nissanu Carlos Ghosn byl v Japonsku zatčen! Pro finanční podvody

Největší světový automobilový koncern zažívá velké zemětřesení. Šéf a ikona Renault-Nissanu Carlos Ghosn byl vzat do vazby.

Čtyřiašedesátiletý Carlos Ghosn je jedním z největších mužů světového automobilového průmyslu. Nejen jako šéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, ale především jako předseda správní rady Nissanu má v Japonsku jeden z nejvyšších manažerských příjmů. Ty se však, zdá se, rozhodl nevhodně "optimalizovat". Podle japonského Yomiuri a Automotive News roky ve svých finančních výkazech zamlčoval a uměle snižoval své příjmy včetně odměn.

Dnes byl podle japonské televize NHK vzat do vazby. Poté, co se dobrovolně dostavil k výslechu. Na situaci již reagovala i automobilka, a to prostřednictvím oficiální tiskové zprávy. Ghosn se podle zprávy kromě podhodnocování svých příjmů dopustil i dalších významných pochybení, včetně "osobního využívání firemního majetku". "Nissan se hluboce omlouvá, že způsobil svým akcionářům takové starosti," uvedla společnost. Dodala, že plně spolupracuje s vyšetřovateli a Ghosna odvolává.

Renault s Nissanem chystají nové plug-in hybridy. S atmosférickým motorem!

Renault s Nissanem chystají nové plug-in hybridy. S atmosférickým motorem!

V reakci na tuto situaci jíž strmě začínají padat akcie koncernu. Jen za den spadly o více než 13 procent, což ukazuje, jak důležitou postavou Ghosn je. V Nissanu začal působit v roce 1999, když Renault v japonské automobilce koupil kontrolní podíl. Ghosn se následně stal generálním ředitelem i předsedou správní rady Nissanu, načež vedl celou alianci. Ghosn i automobilka s vyšetřovateli prý plně spolupracuje.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků