Šéf Nissanu Carlos Ghosn byl v Japonsku zatčen! Pro finanční podvody

Největší světový automobilový koncern zažívá velké zemětřesení. Šéf a ikona Renault-Nissanu Carlos Ghosn byl vzat do vazby.

Čtyřiašedesátiletý Carlos Ghosn je jedním z největších mužů světového automobilového průmyslu. Nejen jako šéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, ale především jako předseda správní rady Nissanu má v Japonsku jeden z nejvyšších manažerských příjmů. Ty se však, zdá se, rozhodl nevhodně "optimalizovat". Podle japonského Yomiuri a Automotive News roky ve svých finančních výkazech zamlčoval a uměle snižoval své příjmy včetně odměn.

Dnes byl podle japonské televize NHK vzat do vazby. Poté, co se dobrovolně dostavil k výslechu. Na situaci již reagovala i automobilka, a to prostřednictvím oficiální tiskové zprávy. Ghosn se podle zprávy kromě podhodnocování svých příjmů dopustil i dalších významných pochybení, včetně "osobního využívání firemního majetku". "Nissan se hluboce omlouvá, že způsobil svým akcionářům takové starosti," uvedla společnost. Dodala, že plně spolupracuje s vyšetřovateli a Ghosna odvolává.

Renault s Nissanem chystají nové plug-in hybridy. S atmosférickým motorem!

Renault s Nissanem chystají nové plug-in hybridy. S atmosférickým motorem!

V reakci na tuto situaci jíž strmě začínají padat akcie koncernu. Jen za den spadly o více než 13 procent, což ukazuje, jak důležitou postavou Ghosn je. V Nissanu začal působit v roce 1999, když Renault v japonské automobilce koupil kontrolní podíl. Ghosn se následně stal generálním ředitelem i předsedou správní rady Nissanu, načež vedl celou alianci. Ghosn i automobilka s vyšetřovateli prý plně spolupracuje.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků