Šéf Mazdy: „Žádný nový sportovní model RX-8 nebude“

Šéf Mazdy: „Žádný nový sportovní model RX-8 nebude“

O návratu Mazdy RX s motorem Wankel se už nějakou dobu mluví. Poslední zprávy dokonce hovořily o konceptu pro rok 2015 a úplně nové generaci tohoto sportovního auta na rok 2017, tedy k oslavě padesáti let existence legendárního modelu Mazda Cosmo s motorem Wankel.

Jenže současný šéf Mazdy Masamichi Kogai, který nastoupil do funkce v roce 2013, pro takový model nevidí v současných plánech místo. V rozhovoru pro magazín Automotive News uvedl hned několik důvodů, proč nevidí v nástupci modelu RX-8 smysl.

Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Kogai chce směřovat síly automobilky do klasických modelů. Chce upevnit jejich pozici na trhu, udržet Mazdu v černých číslech a obhájit existenci technologií Skyactiv, které jdou trochu proti proudu současného vývoje spalovacích motorů. Kogai ale věří, že zákazníci výhody Skyactivu pochopí až časem.

Šéf Mazdy se obává, že by úplně nový specifický model zbytečně čerpal zdroje automobilky. Ty se nyní musí maximálně soustředit na zdokonalení současných produktů. Jen připomeneme, že Mazda nyní uvedla na trh nový hatchback Mazda2 a přijde i facelift modelů Mazda6 a CX-5. Bude i malý crossover Mazda CX-3, od kterého si automobilka slibuje nejvíc.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Nástupce Mazdy RX-7 a RX-8 měl původně dostat úplně novou generaci rotačního motoru Wankel. Mazda údajně na motoru stále pracuje, ale není úplně jasné, že se někdy ve sportovním autě objeví. Odborníci jeho budoucnost očekávají spíše v hybridech jako přímou součást elektromotoru. Wankel je totiž kompaktní a hodí se jako pomocný motor.

Mazda údajně poměrně úspěšně vyřešila problém s těsností spalovacích komor, spotřebou oleje a spolehlivostí. Nový tvar spalovacích komor a doposud tajné řešení přímého vstřikování paliva prý pomohlo k nárůstu efektivity spalování.

Právě tvar a pohyb spalovací komory motoru Wankel totiž snižoval účinnost pomalým hořením paliva a způsoboval, že se část nespáleného paliva dostala do výfuku. To byl jeden z důvodů, proč Mazda RX-8 neplnila emise. Uvidíme, jak to nakonec s Wankelem a Mazdou bude. Jakkoli se nedají od takového modelu čekat rekordní prodeje, automobilka by vždycky jeden prestižní model potřebovala. Roadster MX-5 přeci jen stojí trochu stranou.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků