Šéf Mazdy: „Žádný nový sportovní model RX-8 nebude“

Šéf Mazdy: „Žádný nový sportovní model RX-8 nebude“

O návratu Mazdy RX s motorem Wankel se už nějakou dobu mluví. Poslední zprávy dokonce hovořily o konceptu pro rok 2015 a úplně nové generaci tohoto sportovního auta na rok 2017, tedy k oslavě padesáti let existence legendárního modelu Mazda Cosmo s motorem Wankel.

Jenže současný šéf Mazdy Masamichi Kogai, který nastoupil do funkce v roce 2013, pro takový model nevidí v současných plánech místo. V rozhovoru pro magazín Automotive News uvedl hned několik důvodů, proč nevidí v nástupci modelu RX-8 smysl.

Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Kogai chce směřovat síly automobilky do klasických modelů. Chce upevnit jejich pozici na trhu, udržet Mazdu v černých číslech a obhájit existenci technologií Skyactiv, které jdou trochu proti proudu současného vývoje spalovacích motorů. Kogai ale věří, že zákazníci výhody Skyactivu pochopí až časem.

Šéf Mazdy se obává, že by úplně nový specifický model zbytečně čerpal zdroje automobilky. Ty se nyní musí maximálně soustředit na zdokonalení současných produktů. Jen připomeneme, že Mazda nyní uvedla na trh nový hatchback Mazda2 a přijde i facelift modelů Mazda6 a CX-5. Bude i malý crossover Mazda CX-3, od kterého si automobilka slibuje nejvíc.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Nástupce Mazdy RX-7 a RX-8 měl původně dostat úplně novou generaci rotačního motoru Wankel. Mazda údajně na motoru stále pracuje, ale není úplně jasné, že se někdy ve sportovním autě objeví. Odborníci jeho budoucnost očekávají spíše v hybridech jako přímou součást elektromotoru. Wankel je totiž kompaktní a hodí se jako pomocný motor.

Mazda údajně poměrně úspěšně vyřešila problém s těsností spalovacích komor, spotřebou oleje a spolehlivostí. Nový tvar spalovacích komor a doposud tajné řešení přímého vstřikování paliva prý pomohlo k nárůstu efektivity spalování.

Právě tvar a pohyb spalovací komory motoru Wankel totiž snižoval účinnost pomalým hořením paliva a způsoboval, že se část nespáleného paliva dostala do výfuku. To byl jeden z důvodů, proč Mazda RX-8 neplnila emise. Uvidíme, jak to nakonec s Wankelem a Mazdou bude. Jakkoli se nedají od takového modelu čekat rekordní prodeje, automobilka by vždycky jeden prestižní model potřebovala. Roadster MX-5 přeci jen stojí trochu stranou.

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků