Šéf Mazdy: „Žádný nový sportovní model RX-8 nebude“

Šéf Mazdy: „Žádný nový sportovní model RX-8 nebude“

O návratu Mazdy RX s motorem Wankel se už nějakou dobu mluví. Poslední zprávy dokonce hovořily o konceptu pro rok 2015 a úplně nové generaci tohoto sportovního auta na rok 2017, tedy k oslavě padesáti let existence legendárního modelu Mazda Cosmo s motorem Wankel.

Jenže současný šéf Mazdy Masamichi Kogai, který nastoupil do funkce v roce 2013, pro takový model nevidí v současných plánech místo. V rozhovoru pro magazín Automotive News uvedl hned několik důvodů, proč nevidí v nástupci modelu RX-8 smysl.

Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Kogai chce směřovat síly automobilky do klasických modelů. Chce upevnit jejich pozici na trhu, udržet Mazdu v černých číslech a obhájit existenci technologií Skyactiv, které jdou trochu proti proudu současného vývoje spalovacích motorů. Kogai ale věří, že zákazníci výhody Skyactivu pochopí až časem.

Šéf Mazdy se obává, že by úplně nový specifický model zbytečně čerpal zdroje automobilky. Ty se nyní musí maximálně soustředit na zdokonalení současných produktů. Jen připomeneme, že Mazda nyní uvedla na trh nový hatchback Mazda2 a přijde i facelift modelů Mazda6 a CX-5. Bude i malý crossover Mazda CX-3, od kterého si automobilka slibuje nejvíc.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Nástupce Mazdy RX-7 a RX-8 měl původně dostat úplně novou generaci rotačního motoru Wankel. Mazda údajně na motoru stále pracuje, ale není úplně jasné, že se někdy ve sportovním autě objeví. Odborníci jeho budoucnost očekávají spíše v hybridech jako přímou součást elektromotoru. Wankel je totiž kompaktní a hodí se jako pomocný motor.

Mazda údajně poměrně úspěšně vyřešila problém s těsností spalovacích komor, spotřebou oleje a spolehlivostí. Nový tvar spalovacích komor a doposud tajné řešení přímého vstřikování paliva prý pomohlo k nárůstu efektivity spalování.

Právě tvar a pohyb spalovací komory motoru Wankel totiž snižoval účinnost pomalým hořením paliva a způsoboval, že se část nespáleného paliva dostala do výfuku. To byl jeden z důvodů, proč Mazda RX-8 neplnila emise. Uvidíme, jak to nakonec s Wankelem a Mazdou bude. Jakkoli se nedají od takového modelu čekat rekordní prodeje, automobilka by vždycky jeden prestižní model potřebovala. Roadster MX-5 přeci jen stojí trochu stranou.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků