Šéf Lexusu tvrdí, že elektromobily nejsou dost ekologické. Stále je prý brzy

Dle současného šéfa japonského Lexusu zatím nejsou plně elektrická vozidla připravena k masové produkci. Širší nasazení prý stále obklopují otázky o dopadu elektromobilů na životní prostředí a také jejich samotné využitelnosti pro zákazníky.

Lexus ve společnosti s mateřskou Toyotou nadále vyvíjí celou řadu alternativních pohonů včetně těch vodíkových i plně elektrických. Právě na současný trend elektromobilů ale nynější vedoucí Lexusu Yoshihiro Sawa kouká přinejmenším se zdravým skepticismem.

Lexus totiž podle Sawy nemá v plánu vstoupit na trh elektromobilů, dokud nebude problematika jejich začlenění, vlivu na životní prostředí a poptávky zcela vyřešena a jasná. Přímo tak byla zmíněna i ekologická zátěž, kterou výroba elektromobilů pro automobilky představuje.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Plně elektrická auta dnes vyžadují zdlouhavé nabíjení, nehledě na ekologicky náročnou výrobu baterií, jejichž životnost časem stejně klesá. A jakmile bude nutná výměna akumulátorů, musíme také zvážit plán jejich recyklace a dalšího využití. Je to velmi složité téma – nejspíše o dost složitější, než se může teoreticky zdát,“ sdělil Sawa britskému Autocaru.

Šéf Lexusu dále zmínil, že elektromobily prostě nejsou vhodné pro každého. „Chápeme, že elektrický pohon je velmi důležitý – možná ještě důležitější než naše v minulosti brzká cesta k hybridům. Taktéž ale vidíme, že elektromobily nemusí všem lidem vyhovovat. Elektrický Land Cruiser je například úplně nemyslitelný – v odlehlých částech světa jsou lidé, pro které jsou tato auta životně důležitá,“ dodal. 

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Očividně tak Sawa poukázal na nereálnou využitelnost elektromobilů v zemích, kde infrastruktura k nabíjení a servisu této nové a složité techniky nebude reálná ani za desítky let. Navíc je zde dále zpochybnitelná samotná „čistota“ využívané elektřiny, která se zprvu musí někde vyrobit, a to často ne zrovna „zeleným“ způsobem.

Nejlepším řešením je tedy podle Sawy zaměřit se na všechny způsoby pohonu stejnou mírou. Pravděpodobně tak můžeme od Toyoty a Lexusu v budoucnu čekat celou řadu různých pohonů od spalovacích motorů, hybridů, elektromotorů až po vodíková ústrojí.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků