Šéf Lexusu tvrdí, že elektromobily nejsou dost ekologické. Stále je prý brzy

Dle současného šéfa japonského Lexusu zatím nejsou plně elektrická vozidla připravena k masové produkci. Širší nasazení prý stále obklopují otázky o dopadu elektromobilů na životní prostředí a také jejich samotné využitelnosti pro zákazníky.

Lexus ve společnosti s mateřskou Toyotou nadále vyvíjí celou řadu alternativních pohonů včetně těch vodíkových i plně elektrických. Právě na současný trend elektromobilů ale nynější vedoucí Lexusu Yoshihiro Sawa kouká přinejmenším se zdravým skepticismem.

Lexus totiž podle Sawy nemá v plánu vstoupit na trh elektromobilů, dokud nebude problematika jejich začlenění, vlivu na životní prostředí a poptávky zcela vyřešena a jasná. Přímo tak byla zmíněna i ekologická zátěž, kterou výroba elektromobilů pro automobilky představuje.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Plně elektrická auta dnes vyžadují zdlouhavé nabíjení, nehledě na ekologicky náročnou výrobu baterií, jejichž životnost časem stejně klesá. A jakmile bude nutná výměna akumulátorů, musíme také zvážit plán jejich recyklace a dalšího využití. Je to velmi složité téma – nejspíše o dost složitější, než se může teoreticky zdát,“ sdělil Sawa britskému Autocaru.

Šéf Lexusu dále zmínil, že elektromobily prostě nejsou vhodné pro každého. „Chápeme, že elektrický pohon je velmi důležitý – možná ještě důležitější než naše v minulosti brzká cesta k hybridům. Taktéž ale vidíme, že elektromobily nemusí všem lidem vyhovovat. Elektrický Land Cruiser je například úplně nemyslitelný – v odlehlých částech světa jsou lidé, pro které jsou tato auta životně důležitá,“ dodal. 

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Očividně tak Sawa poukázal na nereálnou využitelnost elektromobilů v zemích, kde infrastruktura k nabíjení a servisu této nové a složité techniky nebude reálná ani za desítky let. Navíc je zde dále zpochybnitelná samotná „čistota“ využívané elektřiny, která se zprvu musí někde vyrobit, a to často ne zrovna „zeleným“ způsobem.

Nejlepším řešením je tedy podle Sawy zaměřit se na všechny způsoby pohonu stejnou mírou. Pravděpodobně tak můžeme od Toyoty a Lexusu v budoucnu čekat celou řadu různých pohonů od spalovacích motorů, hybridů, elektromotorů až po vodíková ústrojí.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 18 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků