Šéf Lexusu tvrdí, že elektromobily nejsou dost ekologické. Stále je prý brzy

Dle současného šéfa japonského Lexusu zatím nejsou plně elektrická vozidla připravena k masové produkci. Širší nasazení prý stále obklopují otázky o dopadu elektromobilů na životní prostředí a také jejich samotné využitelnosti pro zákazníky.

Lexus ve společnosti s mateřskou Toyotou nadále vyvíjí celou řadu alternativních pohonů včetně těch vodíkových i plně elektrických. Právě na současný trend elektromobilů ale nynější vedoucí Lexusu Yoshihiro Sawa kouká přinejmenším se zdravým skepticismem.

Lexus totiž podle Sawy nemá v plánu vstoupit na trh elektromobilů, dokud nebude problematika jejich začlenění, vlivu na životní prostředí a poptávky zcela vyřešena a jasná. Přímo tak byla zmíněna i ekologická zátěž, kterou výroba elektromobilů pro automobilky představuje.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Plně elektrická auta dnes vyžadují zdlouhavé nabíjení, nehledě na ekologicky náročnou výrobu baterií, jejichž životnost časem stejně klesá. A jakmile bude nutná výměna akumulátorů, musíme také zvážit plán jejich recyklace a dalšího využití. Je to velmi složité téma – nejspíše o dost složitější, než se může teoreticky zdát,“ sdělil Sawa britskému Autocaru.

Šéf Lexusu dále zmínil, že elektromobily prostě nejsou vhodné pro každého. „Chápeme, že elektrický pohon je velmi důležitý – možná ještě důležitější než naše v minulosti brzká cesta k hybridům. Taktéž ale vidíme, že elektromobily nemusí všem lidem vyhovovat. Elektrický Land Cruiser je například úplně nemyslitelný – v odlehlých částech světa jsou lidé, pro které jsou tato auta životně důležitá,“ dodal. 

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Očividně tak Sawa poukázal na nereálnou využitelnost elektromobilů v zemích, kde infrastruktura k nabíjení a servisu této nové a složité techniky nebude reálná ani za desítky let. Navíc je zde dále zpochybnitelná samotná „čistota“ využívané elektřiny, která se zprvu musí někde vyrobit, a to často ne zrovna „zeleným“ způsobem.

Nejlepším řešením je tedy podle Sawy zaměřit se na všechny způsoby pohonu stejnou mírou. Pravděpodobně tak můžeme od Toyoty a Lexusu v budoucnu čekat celou řadu různých pohonů od spalovacích motorů, hybridů, elektromotorů až po vodíková ústrojí.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků