Šéf Lexusu tvrdí, že elektromobily nejsou dost ekologické. Stále je prý brzy

Dle současného šéfa japonského Lexusu zatím nejsou plně elektrická vozidla připravena k masové produkci. Širší nasazení prý stále obklopují otázky o dopadu elektromobilů na životní prostředí a také jejich samotné využitelnosti pro zákazníky.

Lexus ve společnosti s mateřskou Toyotou nadále vyvíjí celou řadu alternativních pohonů včetně těch vodíkových i plně elektrických. Právě na současný trend elektromobilů ale nynější vedoucí Lexusu Yoshihiro Sawa kouká přinejmenším se zdravým skepticismem.

Lexus totiž podle Sawy nemá v plánu vstoupit na trh elektromobilů, dokud nebude problematika jejich začlenění, vlivu na životní prostředí a poptávky zcela vyřešena a jasná. Přímo tak byla zmíněna i ekologická zátěž, kterou výroba elektromobilů pro automobilky představuje.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Plně elektrická auta dnes vyžadují zdlouhavé nabíjení, nehledě na ekologicky náročnou výrobu baterií, jejichž životnost časem stejně klesá. A jakmile bude nutná výměna akumulátorů, musíme také zvážit plán jejich recyklace a dalšího využití. Je to velmi složité téma – nejspíše o dost složitější, než se může teoreticky zdát,“ sdělil Sawa britskému Autocaru.

Šéf Lexusu dále zmínil, že elektromobily prostě nejsou vhodné pro každého. „Chápeme, že elektrický pohon je velmi důležitý – možná ještě důležitější než naše v minulosti brzká cesta k hybridům. Taktéž ale vidíme, že elektromobily nemusí všem lidem vyhovovat. Elektrický Land Cruiser je například úplně nemyslitelný – v odlehlých částech světa jsou lidé, pro které jsou tato auta životně důležitá,“ dodal. 

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Očividně tak Sawa poukázal na nereálnou využitelnost elektromobilů v zemích, kde infrastruktura k nabíjení a servisu této nové a složité techniky nebude reálná ani za desítky let. Navíc je zde dále zpochybnitelná samotná „čistota“ využívané elektřiny, která se zprvu musí někde vyrobit, a to často ne zrovna „zeleným“ způsobem.

Nejlepším řešením je tedy podle Sawy zaměřit se na všechny způsoby pohonu stejnou mírou. Pravděpodobně tak můžeme od Toyoty a Lexusu v budoucnu čekat celou řadu různých pohonů od spalovacích motorů, hybridů, elektromotorů až po vodíková ústrojí.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků