Šéf Lexusu tvrdí, že elektromobily nejsou dost ekologické. Stále je prý brzy

Dle současného šéfa japonského Lexusu zatím nejsou plně elektrická vozidla připravena k masové produkci. Širší nasazení prý stále obklopují otázky o dopadu elektromobilů na životní prostředí a také jejich samotné využitelnosti pro zákazníky.

Lexus ve společnosti s mateřskou Toyotou nadále vyvíjí celou řadu alternativních pohonů včetně těch vodíkových i plně elektrických. Právě na současný trend elektromobilů ale nynější vedoucí Lexusu Yoshihiro Sawa kouká přinejmenším se zdravým skepticismem.

Lexus totiž podle Sawy nemá v plánu vstoupit na trh elektromobilů, dokud nebude problematika jejich začlenění, vlivu na životní prostředí a poptávky zcela vyřešena a jasná. Přímo tak byla zmíněna i ekologická zátěž, kterou výroba elektromobilů pro automobilky představuje.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Plně elektrická auta dnes vyžadují zdlouhavé nabíjení, nehledě na ekologicky náročnou výrobu baterií, jejichž životnost časem stejně klesá. A jakmile bude nutná výměna akumulátorů, musíme také zvážit plán jejich recyklace a dalšího využití. Je to velmi složité téma – nejspíše o dost složitější, než se může teoreticky zdát,“ sdělil Sawa britskému Autocaru.

Šéf Lexusu dále zmínil, že elektromobily prostě nejsou vhodné pro každého. „Chápeme, že elektrický pohon je velmi důležitý – možná ještě důležitější než naše v minulosti brzká cesta k hybridům. Taktéž ale vidíme, že elektromobily nemusí všem lidem vyhovovat. Elektrický Land Cruiser je například úplně nemyslitelný – v odlehlých částech světa jsou lidé, pro které jsou tato auta životně důležitá,“ dodal. 

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Očividně tak Sawa poukázal na nereálnou využitelnost elektromobilů v zemích, kde infrastruktura k nabíjení a servisu této nové a složité techniky nebude reálná ani za desítky let. Navíc je zde dále zpochybnitelná samotná „čistota“ využívané elektřiny, která se zprvu musí někde vyrobit, a to často ne zrovna „zeleným“ způsobem.

Nejlepším řešením je tedy podle Sawy zaměřit se na všechny způsoby pohonu stejnou mírou. Pravděpodobně tak můžeme od Toyoty a Lexusu v budoucnu čekat celou řadu různých pohonů od spalovacích motorů, hybridů, elektromotorů až po vodíková ústrojí.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků