Šéf koncernu Volkswagen smetl ze stolu návrat Škody na americké trhy. Důvod je jednoduchý

27 komentářů

qw
5. března • 8:22

Vzhledem k plánům VW, které jsem slyšel, je to poměrně logické. V budoucnu má dojít k sloučení značek VW, Seat a Škoda v novou, na zemi původu nezávislou a neutrální značku. Už teď je pro VW finančně náročné platit vývoj třeba Leona, Octávky a Golfu, v budoucnu půjde o jedno auto.

Hambajz
3. března • 21:54

A co by se Škodofkou měl jako VW dělat, zbavit se jí? Myslím, že jsou němci spokojeni a dali vám na starost možná jako důvěru zorganizovat východní trhy kam značka patří a ne do USA.
Tam putuje Porsche, Bentley, Lamba (a možná Audi a nějakej ten VW) i tyto značky mají obtíže se na americký trh dostat, protože tam ani nedoplujou a po cestě zhoří.
Inu je v tom taky geopolitika, jen můj os.názor.

Tomáš Matný
19. února • 21:01

Je vůbec divné, že VW si škodovku nechal tak dlouho.

Praktické auto
19. února • 22:45

Hlavně je škoda ze se už nerozhoupe z nějaké značky udělat svoji dacii, v Číně si založil jettu. Tady by mohl použít Seat nebo škodu nebo tedy pustit jettu i sem. Když může založit cupru, tak je škoda nevyužit již zaolacenou techniku na něco levnějšího, ale když holt chce z tohodle segmentu v Evropě vyklidit pole tak co se dá dělat.

Ne321
20. února • 9:49

Vzhledem k tomu, ze Dacii zbyva posledni dekada existence, tak je logicke, ze VW se ted uz nebude vydavat obdobnou cestou. To byla strategie co davala smysl pred patnacti lety, ted uz ne.

jozka
20. února • 21:36

Zatim to vypada, ze jestli nekomu zvoni hrana, tak je to Renault. A ani to nebude trvat dekadu.

Praktické auto
20. února • 22:18

Tak to je trochu jiná debata. S tím kam směřuje sám Renault mám také problém a to by se dalo říct ze měl i relativní úspěch se Zoe. Ale prostě s Ev Megane od cca 900 tisíc to nevytrhne. Prostě jen pro to moc malá cilovka. Za 900+ většinou dnes chtějí lidé SUV. Dle Dacie mu bude nějakou dobu dělat to co Škoda pro VW zajímavé zisky s malými náklady. Jenže škoda si svoji větev také podřezává snahou o stále vyšší úroveň a odklonem od původní myšlenky a zákazníků. Prostě klasický Nokia syndrom, sme tak velcí ze můžeme zákazníkům diktovat co mají chtít a ignorovat po čem volaji.

Praktické auto
20. února • 10:57

No myslím ze Dacia na ni pěkně vydělá a za druhé proč tedy v Číně VW Jettu teď založil a je to tahoun jeho tamních prodejů zatímco škoda a další padají kromě prémie? Nehledě na to ze i kdyby nakonec Ev byla jediná volba tak vznikne tlak na levna Ev. I dacia to opatrně zkouší se springem nebo Renault se Zoe a SOU oba relativně úspěšní. Prostě mi přijde mrhání vyklidit kus trhu, který můžu zaplnit již zaolacenou technikou a zlepšit si tím provozní výdaje o úspory z rozsahu atd. Ucit si novou klientelu na sve vyšší značky. Nebo měli vcas trochu srazit látku škodě nebo šesti když uz ne novou značku. Kor když ve stejné době uvádí cupru jako samostatnou značku. Ale co čas ukáže kdo z nás byl blíže pravdě a do do té doby bude vydělat Dacia téměř bez nákladů.

Petr
19. února • 10:26

Pan ředitel nám dává jasně najevo, že nás nechce i přesto, že peníze ze Škodovky postavili na nohy Seat, který nikdo nechtěl a který má Volkswagen radši. Co budou dělat, až Putin uvalí na Škodu sankce za protiruskou politiku naší vlády, která nechce komunistu Putina? Atd,atd. To je pořád dokola, dokud vydělává peníze, je klid, ale jakmile začne mít lepší auta, hned se zařízne, vylepšení se zruší, přehodí se motory a prd. A pak se jebe, proč klesají prodeje a stoupá poruchovost.

Motofanda
20. února • 0:08

Mezinárodní politika se Škodou nic nemá. Ale v principu Škodovka je podřízena VW, tak se musí "skákat", jak vedení koncernu pískne. S dotací Seatu máte pravdu, otázka je, zda se jim ten pokus s COOL sportovními auty jakoby Subaru podaří ;)

Praktické auto
20. února • 12:21

Úplně bych nesouhlasil s tou mezinárodní politikou, třeba za přístup škody k hokejovému mistrovství v Bělorusku se odrazil v praktickém zastavení prodeje Škody( ano pár tisíc kusů, ale říkejte to dealerům a když celkové prodeje padají). Je otázka nakolik škodu v Číně poškodila i mise předsedy senátu. A v otázce Ruska uvidíme. V rámci vyměněny všech možných sankci může dojít i na škodu. Prostě pokud se začne značka chovat aktivisticky musí čekat případne následky. Nehajim tím čínský běloruský ani ruský režim. Jen říkám ze kdo chce dělat hrdinů, může ale má to dělat za sv což snad zatím u škody bylo. Pokud se tak číny bojíme (a já bych byl napozru) tak bychom se měli vykašlat na globalizaci a stáhnout zpět většinu výroby a budeme mít i kontrolu nad její ekologičnosti. Ale to stejné reálně nikomu z pol. představitelů nejde stejně jako o ta lidská práva.

smějící se bestie 2
18. února • 19:58

Jsou majitelé, tak poroučej, no.

Franta
18. února • 21:36

Škoda je na tom díky tomu dost bídně.
Ale třeba takový Hyundai, tak ten je sám svým pánem - majitelem. Tomu nikdo neporoučí. On ale poroučí třeba své Kii.
Jenže Škoda a Hyundai jsou absolutně neporovnatelné značky.
Už jen ta jejich velikost nebo třeba počty prodaných aut v absolutních číslech jak v rámci historie tak současnosti.
Škoda - nicotný trpaslík / Hyundai - mega gigant.
Porovnat tyto dvě značky by dalo na velmi obsáhlou knihu. O Škodě by bylo pár stránek, zbytek knihy by byl o asijském tygrovi, který doslova postavil Jižní Koreu (výrobce prakticky všeho od různých aut přes lodě doslova veškerou infrastrukturu až třeba po vojenský a kosmický průmysl.

Pan Kája
21. února • 17:18

To je fakt. Kdo by si kupoval třeba takový Rolls-Royce, Bentley nebo trapné Lamborghini, kteří slouží svým pánům. A nedejbože, aby je zkoušel porovnávat třeba s takovým Mercedesem nebo Pors... počkat, to snad raději ani ne.A pointa?

Driver
19. února • 9:08

Přesně tak. Tady je malá zmínka o Hyundai:
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/tiskove-zpravy/as... ...
Tohle prostě jiná automobilová značka v tomto rozsahu neumí.

smějící se bestie 2
19. února • 11:39

Do r. 1989, se ze značkou ŠKODA, vyráběl docela velký sortiment.

Driver
19. února • 17:56

V porovnání s Hyundaiem velice malý sortiment.

homer
19. února • 7:16

A co si tím příspěvkem chtěl říct? Co si vezmeš za sluzebaka h/k nebo škodu?

Rex
19. února • 9:05

Raději Tuscona a Santa Fe než Kodiaqa a Karoqa, raději Octavii než I30. Je to správně?

Cyril K.
19. února • 9:33

OK až na tu Octavii. Za mě raději i30. Lépe se mi s ní jezdí.
Takže raději Hyundai než Škoda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MZ
20. února • 9:34

Za mě i30 už ani omylem. Měl jsem předváděcí a v 11000 km vrzala palubka a přední náprava. Podvozek byl sice měkčí, za mě skoro houpavý. To Octavia má podvozek tvrdší, ale jistější. A zpracování interiéru je u Octavie mnohem lepší. Já jsem s Octavií spokojenější a už bych neměnil.

moje jmeno
22. února • 7:12

Když odmyslím v O4 vše co se týká ergonomie a ovládání je to solidní vůz. Bohužel ta ergonomie a infotaiment sráží tohle auto hluboko do propasti. Za 9 měsíců jsem si na ty nesmyslnosti stále nezvykl a troufám si tvrdit, že tomu jinak nebude ani za další dva roky. Je to natolik zásadní, že bych si kvůli tomu Octavii nekoupil. Naprosto nechápu, proč s tou hrůzností Škoda nic neudělala ani po dvou letech.

Driver
19. února • 8:16

A co ty si chtěl tím příspěvkem říct?

homer
19. února • 16:04

Porovnává lokální a globální značku aniž by to bylo relevantní. A příspěvkem říkám že kdo si může vybrat služební auto h/k to není.

Praktické auto
18. února • 18:47

Pan Diess by měl hlavně co nejrychleji opustit Evropu a jit pracovat do Tesly jak údajně plánovali s Muskem. VW už škodil dost.

go
19. února • 11:11

Ty bys to tu měl opustit ty kreténe.

Praktické auto
19. února • 11:58

Někdy by mě zajímalo kolik Vám je let a pokud už náhodou pracujete tak čím se s vaší komunikační úrovni a argumentaci můžete živit. Svět mě nepřestává udivovat. Napadá mě vymáhání dluhu nebo dobrovolná nezaměstnanost, nebo 13 let. Případně se omlouvám a je to nedobrovolná nezaměstnanost zpusobena nezaměstnanosti někoho s těmito dovednostmi. No hodně zdaru snad se pletu a platíte daně.

Doporučujeme

Články odjinud