Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Čínský miliardář Li Shufu v poslední době uskutečnil několik zajímavých investičních záměrů
Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Miliardář Li Shufu, který je šéfem čínského koncernu Geely, a tedy například i značky Volvo, vlastní v současnosti také téměř deset procent německého koncernu Daimler.

Na postu největšího akcionáře tedy vystřídal Kuvajtský investiční fond, který vlastní 6,8 procenta akcií. Podle německého listu Spiegel ovšem prý uvažoval také o investici do automobilky BMW.

Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Ta prý ovšem návrh na to, aby získala lepší přístup na čínský trh výměnou za informace o technologiích pro elektromobily, odmítla. Geely nové technologie potřebuje, protože čínská vláda po místních výrobcích aut požaduje, aby vyráběly stále více vozů s nulovými emisemi.

Ani v Daimleru nejsou údajně ze spojení s Li Shufem bezvýhradně nadšení. Jeden z nejmenovaných vysoce postavených manažerů firmy se údajně nechal v Ženevě slyšet, že v podobných projektech by měly být vítězi všechny zúčastněné strany. "Předávání technologií Mercedesu do rukou Geely a Volva není podle mě tou vítěznou strategií," vyjádřil se.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Navíc Mercedes má v Číně již uzavřené partnerství s jiným koncernem BAIC. Společně s ním postaví novou továrnu právě na výrobu elektromobilů.

Li Shufu za akcie Daimleru zaplatil 7,3 miliardy eur. Ještě předtím koupil třeba výrobce londýnských taxíků, podíl ve výrobci náklaďáků značky Volvo a kultovní britskou značku Lotus.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 55 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků