Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Čínský miliardář Li Shufu v poslední době uskutečnil několik zajímavých investičních záměrů
Šéf Geely a Volva měl zálusk i na BMW. Nakonec koupil akcie Daimleru

Miliardář Li Shufu, který je šéfem čínského koncernu Geely, a tedy například i značky Volvo, vlastní v současnosti také téměř deset procent německého koncernu Daimler.

Na postu největšího akcionáře tedy vystřídal Kuvajtský investiční fond, který vlastní 6,8 procenta akcií. Podle německého listu Spiegel ovšem prý uvažoval také o investici do automobilky BMW.

Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Ta prý ovšem návrh na to, aby získala lepší přístup na čínský trh výměnou za informace o technologiích pro elektromobily, odmítla. Geely nové technologie potřebuje, protože čínská vláda po místních výrobcích aut požaduje, aby vyráběly stále více vozů s nulovými emisemi.

Ani v Daimleru nejsou údajně ze spojení s Li Shufem bezvýhradně nadšení. Jeden z nejmenovaných vysoce postavených manažerů firmy se údajně nechal v Ženevě slyšet, že v podobných projektech by měly být vítězi všechny zúčastněné strany. "Předávání technologií Mercedesu do rukou Geely a Volva není podle mě tou vítěznou strategií," vyjádřil se.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Navíc Mercedes má v Číně již uzavřené partnerství s jiným koncernem BAIC. Společně s ním postaví novou továrnu právě na výrobu elektromobilů.

Li Shufu za akcie Daimleru zaplatil 7,3 miliardy eur. Ještě předtím koupil třeba výrobce londýnských taxíků, podíl ve výrobci náklaďáků značky Volvo a kultovní britskou značku Lotus.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků