Případná obchodní válka se Ferrari dotkne jen okrajově, soudí Benedetto Vigna. Potvrdil také příchod bateriového modelu.
Výkonný ředitel italské značky promluvil ohledně rizika čínských elektromobilů pro tradiční evropské značky. Mezi Čínou a Evropou roste napětí – blíží se totiž termín oznámení výsledků šetření ohledně dotování elektroaut čínskou stranou. „Pro mě jde o výzvu k akci pro Evropu,“ uvedl v rozhovoru pro televizi Bloomberg. „Lidé to definují jako válku, ale pro mě je to příjemná konkurence,“ dodal.
Peking nedávno naznačil, že je připraven zavést cla ve výši až 25 procent na dovážené automobily s většími motory – většina importu přitom připadá na segment luxusních vozidel. Mezi deset nejprodávanější značek na tamním trhu patřily v loňském roce například i Porsche, Audi a Range Rover.
Ferrari se tohoto kroku neobává – jeho podíl v Číně nepřekročí deset procent, stávající cla pak již nyní omezují ziskovost. „Trh v Číně stále není vyspělý,“ uvedl Vigna. „Čína není pro Ferrari tím, čím je pro jiné luxusní značky,“ vysvětloval dále. Dále pak potvrdil příchod prvního čistě elektrického superauta v posledním čtvrtletí příštího roku, je si jistý, že zájem bude podobný jako u modelů se spalovacími motory.
Vůz má být unikátní v každém ohledu – „Jsme na správné cestě,“ sdělil Vigna televizi Bloomberg. Zatím posledním plánem Ferrari je prodávat v roce 2026 celkem 60 procent vozů s hybridním a výhradně elektrickým pohonem.