Šéf Citroënu Frédéric Passemard: Statistiky nevylepšujeme

Citroën pociťuje zostřující se konkurenční boj na trhu s automobily v České republice. Frédéric Passemard, generální ředitel značky v ČR, v rozhovoru pro AR řekl: „Cena je dnes, zdá se, vším.“ 
 
AR: Citroën zaujímal mezi dovozci aut v ČR dlouho sedmou příčku. Loni jste však spadli o jednu příčku níže. Tedy asi žádná spokojenost?

Musím přiznat, že rok 2010 byl náročný. Cenový tlak ze strany konkurence byl enormní. Naše výsledky trochu poznamenala i skutečnost, že končila C4, která si vedla skvěle od roku 2006 v segmentu kompaktních vozů. Bylo zřejmé, že zákazníci čekali na nový model. Ten jsme představili letos v lednu.

AR: O jaký podíl na trhu usilujete?

O pět procent.

AR: Není to příliš optimistické? Loni jste se dostali jen na 3,81 procenta.

Není a vysvětlím proč. V roce 2008 jsme měli 4,75 procenta. To byl velmi dobrý rok. Trh pak v krizi propadl kolem 12 procent. Mnozí to řešili reexporty, což vylepšilo jejich statistiky. To ale není a nebyla naše strategie. My chceme prodávat zde a ne reexportovat vozy dále. Navíc se nám v prodejích určitě projeví již zavedený nový Citroën C3, který jsme uvedli loni, a letos bude mít první plný prodejní rok. A nový Citroën C4 vypadá podle prvních měsíců prodejně také slibně. Zaujal kvalitou, designem, vybavením, velkým zavazadlovým prostorem. To je na českém trhu stále důležité. Nabízíme ho i v hybridní verzi. Jsme stále na počátku, ale nyní již máme v prodeji i vozy s motory 1.4 VTi, a ty budou velmi žádané. Myslím, že rychle obnovíme své pozice v segmentu kompaktních vozů. Chceme v něm dosáhnout podílu osmi procent, prodat ročně tak 1600 až dva tisíce vozů.

AR: Co si myslíte o cenách vozů v ČR?

Jsme pod silným tlakem ze strany konkurence, tlačí ceny opravdu dolů. Cena je dnes, zdá se, vším. Tři značky jsou velmi agresivní – Renault, Hyundai a Kia. Občas se přidá i Škoda. Naším cílem ale není být nejlevnější na trhu. Naše vozy mají svoji hodnotu a my ji nehodláme podrážet.

AR: Co fleetové vozy?

Loni zakoupily firmy 55 procent všech vozů, u nás to číslo činilo 53,9 procenta. Společnostem jsme prodali téměř čtyři tisíce aut. Letos bychom chtěli mít ta čísla vyrovnaná – půl na půl. Chtěli bychom také více oslovit větší zákazníky, to jsou pro nás ti, kteří mají více než 20 aut.

AR: Jste spokojeni s představením modelu DS3 v Česku?

Jsme, to auto soupeří s Alfou Romeo MiTo nebo s Mini. V Česku je ale pro ně malý trh. Loni jsme registrovali za sedm měsíců 24 aut. Mini a Mini Clubman si pořídilo dohromady za celý rok 71 zákazníků. Rozdíl tedy není velký. Nikdy neprodáme za rok v Česku 300 vozů DS3, to není náš cíl. Tím je obrátit pozornost hlavně na naši běžnou produkci, ukázat, že jsme schopni dělat velmi kvalitní vozy. A už se těším na léto, kdy se tu objeví další vůz z této řady – Citroën DS4.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Šéf Citroënu v ČR Frédéric Passemard a dva vozy, které představují budoucnost značky, nová C4 a DS3.

Foto Eduard Erben (1x) a Citroën (2x)
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků