Šéf Bentley znovu vyloučil produkční dieselový model, prototyp ale vznikl

Šéf Bentley znovu vyloučil produkční dieselový model, prototyp ale vznikl

Zdá se, že život občas přinese příznivcům rozmachu naftových motorů i špatné zprávy. Za takovou lze považovat i výstup z rozhovoru šéfa automobilky Bentley Franze-Josefa Päfgena s britskými médii, v němž znovu jasně popřel, že bychom se mohli dočkat naftového Bentley.

Fandům zemědělské techniky přitom na chvíli svitla naděje i na Bentley „v dieselu”, jehož příchod naznačovaly některé zákulisní informace. Minulý týden jsme vás v souvislosti s posledními špionážními snímky modelu Contental GT sami informovali, že by to mohlo být právě velké kupé, které by mohlo být prvním modelem britské značky vybaveným naftovým agregátem. Jenže se tak nakonec nestalo, když oficiální představení faceliftované verze podobnou informaci nepřineslo.

Spekulace se nicméně nezakládaly jen na zbožném přání jejich autorů. Prototyp naftového Continentalu opravdu vznikl, jenže nepřinesl nic, po čem by zákazníci automobilky měli toužit. „Výsledky této studie byly zajímavé, ale podmínky na trhu pro vznik dieselového Bentley nejsou příznivé,” řekl mj. Päfgen a dodal: „Splnění emisní normy Euro 6 by znamenalo příliš vysoké náklady pro vývoj dieselu vhodného pro vůz značky Bentley.” Pouhé přijetí volkswagenovského nafťáku jako v případě Porsche pak Päfgen považuje za nepřijatelné.

Krom Evropy navíc Bentley dnes boduje především v USA, Číně a Rusku, což jsou země, kde se naftové motory v osobních vozech neujaly prakticky vůbec. Je tedy téměř jisté, že pokud se podmínky na trhu zásadně nezmění, spojení Bentley a diesel zůstane jen snem či noční můrou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT 2011 dnes Dieselův motor nehostí a ani se k tomu do budoucna nechystá
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků