Šéf Bentley znovu vyloučil produkční dieselový model, prototyp ale vznikl

Zdá se, že život občas přinese příznivcům rozmachu naftových motorů i špatné zprávy. Za takovou lze považovat i výstup z rozhovoru šéfa automobilky Bentley Franze-Josefa Päfgena s britskými médii, v němž znovu jasně popřel, že bychom se mohli dočkat naftového Bentley.

Fandům zemědělské techniky přitom na chvíli svitla naděje i na Bentley „v dieselu”, jehož příchod naznačovaly některé zákulisní informace. Minulý týden jsme vás v souvislosti s posledními špionážními snímky modelu Contental GT sami informovali, že by to mohlo být právě velké kupé, které by mohlo být prvním modelem britské značky vybaveným naftovým agregátem. Jenže se tak nakonec nestalo, když oficiální představení faceliftované verze podobnou informaci nepřineslo.

Spekulace se nicméně nezakládaly jen na zbožném přání jejich autorů. Prototyp naftového Continentalu opravdu vznikl, jenže nepřinesl nic, po čem by zákazníci automobilky měli toužit. „Výsledky této studie byly zajímavé, ale podmínky na trhu pro vznik dieselového Bentley nejsou příznivé,” řekl mj. Päfgen a dodal: „Splnění emisní normy Euro 6 by znamenalo příliš vysoké náklady pro vývoj dieselu vhodného pro vůz značky Bentley.” Pouhé přijetí volkswagenovského nafťáku jako v případě Porsche pak Päfgen považuje za nepřijatelné.

Krom Evropy navíc Bentley dnes boduje především v USA, Číně a Rusku, což jsou země, kde se naftové motory v osobních vozech neujaly prakticky vůbec. Je tedy téměř jisté, že pokud se podmínky na trhu zásadně nezmění, spojení Bentley a diesel zůstane jen snem či noční můrou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT 2011 dnes Dieselův motor nehostí a ani se k tomu do budoucna nechystá
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků