Šéf Audi Rupert Stadler: „Zažili jsme nejlepší rok“

Německý výrobce luxusních vozů Audi, který je stejně jako česká Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen, vykázal v loňském roce rekordní zisk i prodej aut. Oznámil to na výroční tiskové konferenci značky v Ingolstadtu, na kterou byla pozvána i AutoRevue.
Šéf Audi Rupert Stadler: „Zažili jsme nejlepší rok“

Zisk společnosti stoupl o 69 procent na 4,4 miliardy eur. Tržby se zvýšily o téměř čtvrtinu na 44 miliard eur. „Rok 2011 byl nejúspěšnější v historii naší společnosti. Poprvé jsme překonali hranici 1,3 milionu aut, která jsme dodali našim zákazníkům,“ řekl Rupert Stadler (na snímku).

V souboji silné trojky BMW drží čelní pozici už jen těsně, loni prodalo 1,38 milionu vozů. Audi se usadilo pevně na druhé příčce a třetí Mercedes-Benz zůstal s odstupem (1,26 milionu).

Meziroční nárůst u Audi dosáhl 19 procent, zatímco u BMW to bylo 13 procent a u Mercedesu Benz jen osm procent.
 
Loni Audi představilo 12 nových nebo modernizovaných modelů, těmi nejdůležitějšími byl luxusní sedan A6 a SUV Q3.

Letos chystá dokonce představit 18 modelů. Už příští týden proběhne v Ženevě premiéra nové generace A3. Mezi další vozy, s kterými chce přitáhnout nové zákazníky, patří třeba A1 Sportback, A6 allroad quatro, Q5 hybrid.
 
Na otázku, kdy Audi předstihne své soupeře, Rupert Stadler odpověděl: „Za první dva měsíce letošního roku jsme dodali našim zákazníkům více než 200 tisíc vozů. To představuje osmiprocentní nárůst. Letos chceme zvýšit prodeje ve všech částech světa. Našimi hlavními trhy jsou Čína, USA a Evropa. Máme v plánu prodávat 1,5 milionu vozů v roce 2015.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Tiskové konference v Ingolstadtu se zúčastnilo více než 200 novinářů z celého světa.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků