Šéf Audi Rupert Stadler: „Zažili jsme nejlepší rok“

Německý výrobce luxusních vozů Audi, který je stejně jako česká Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen, vykázal v loňském roce rekordní zisk i prodej aut. Oznámil to na výroční tiskové konferenci značky v Ingolstadtu, na kterou byla pozvána i AutoRevue.
Šéf Audi Rupert Stadler: „Zažili jsme nejlepší rok“

Zisk společnosti stoupl o 69 procent na 4,4 miliardy eur. Tržby se zvýšily o téměř čtvrtinu na 44 miliard eur. „Rok 2011 byl nejúspěšnější v historii naší společnosti. Poprvé jsme překonali hranici 1,3 milionu aut, která jsme dodali našim zákazníkům,“ řekl Rupert Stadler (na snímku).

V souboji silné trojky BMW drží čelní pozici už jen těsně, loni prodalo 1,38 milionu vozů. Audi se usadilo pevně na druhé příčce a třetí Mercedes-Benz zůstal s odstupem (1,26 milionu).

Meziroční nárůst u Audi dosáhl 19 procent, zatímco u BMW to bylo 13 procent a u Mercedesu Benz jen osm procent.
 
Loni Audi představilo 12 nových nebo modernizovaných modelů, těmi nejdůležitějšími byl luxusní sedan A6 a SUV Q3.

Letos chystá dokonce představit 18 modelů. Už příští týden proběhne v Ženevě premiéra nové generace A3. Mezi další vozy, s kterými chce přitáhnout nové zákazníky, patří třeba A1 Sportback, A6 allroad quatro, Q5 hybrid.
 
Na otázku, kdy Audi předstihne své soupeře, Rupert Stadler odpověděl: „Za první dva měsíce letošního roku jsme dodali našim zákazníkům více než 200 tisíc vozů. To představuje osmiprocentní nárůst. Letos chceme zvýšit prodeje ve všech částech světa. Našimi hlavními trhy jsou Čína, USA a Evropa. Máme v plánu prodávat 1,5 milionu vozů v roce 2015.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Tiskové konference v Ingolstadtu se zúčastnilo více než 200 novinářů z celého světa.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků