Šéf Aston Martinu přijímá výzvu na zkonstruování elektrického sporťáku

Příklad Tesly, která avizuje příchod svého modelu Roadster pro rok 2020, nenechává v klidu ani šéfy klasických značek. Konkrétně například generálního ředitele Astonu Martin Andyho Palmera.
Šéf Aston Martinu přijímá výzvu na zkonstruování elektrického sporťáku

Palmer se nedávno nechal slyšet, že zkonstruování elektrického sportovního vozu je reálný úkol. V rozhovoru s AutoExpress tento 54letý manažer připustil, že i tato tradiční britská automobilka se na něco takového připravuje.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Nemyslí si však, že by se fanoušci takových aut dočkali nějak moc brzy. "Je třeba vyřešit řadu problémů, které se týkají jak baterií, tak i třeba systémů řízení. Jsou to navíc složité otázky," dodal.

První ochutnávku ze světa elektromobility nabídne Aston Martin svým zákazníkům v roce 2019. Tehdy bude ke vstupu na trh připraven model RapidE, což je náhrada za Rapide. Výkon nebude zaostávat za tím, jaký nabízejí klasická auta s dvanáctiválcovým spalovacím motorem. Auto má mít poháněna všechna čtyři kola. Jakékoli další informace jsou prozatím zahaleny tajemstvím, známo však je, že s jeho vývojem pomáhala (a vlastně ještě pomáhá) technologická společnost Williams Advanced Engineering.

Výrobu konvenčního modelu Rapide ukončil Aston Martin na jaře loňského roku. Během roku 2016 se totiž podařilo prodat pouze 108 exemplářů tohoto vozu, přičemž při zahájení produkce se počítalo s ročním odbytem ve výši kolem dvou tisícovek kusů. Přesto byly zprávy o ukončení výroby poměrně překvapivé, protože krátce předtím byla představena nejvýkonnější verze se šesti sty koňskými silami.

Aston Martin Vanquish Zagato se bude vyrábět, ale už teď je vyprodaný

Aston Martin Vanquish Zagato se bude vyrábět, ale už teď je vyprodaný

Také se připravuje crossover DBX. Ten by měl dostat 48voltovou hybridní technologii. Zatímco klasické hybridy hodlá Aston Martin vyvíjet a vyrábět, na technologii plug-in hybridů přecházet prý nehodlá. "Vzhledem k tomu, že plug-in hybridy jsou složité a těžké, není to pro nás ta správná volba," uvedl Andy Palmer.

Palmer také možná k nelibosti skalních fanoušků značky uvedl, že si umí představit využití šestiválcových motorů k pohonu budoucích modelů Aston Martin. "Takový motor, vybavený KERSem ve stylu Formule 1, by mohl být perfektní pro supersporty inspirované Valkyrie," prozradil směr svého uvažování. Nebránil by se ani řadovým šestiválcovým agregátům. Zmínil to v souvislosti s tím, že již od roku 2013 Aston spolupracuje s koncernem Daimler, konkrétně motoráři od AMG.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků