Šéf amerického BMW: s "M " verzemi nebudeme plýtvat

Na otázky časopisu Autoweek odpovídal CEO americké divize automobilky BMW Tom Purves. V záplavě dotazů orientovaných zcela pochopitelně na americký trh se objevily některé body, které mohou zajímat také nás Evropany. Na úvod rozhoru Tom Purves vysvětlil, proč očekává v roce 2004 zvýšení prodejů a jaké modely v Americe BMW vlastně nabízí. Velmi dobře si vede řada 5, do prodejů pozitivně promluvil model X3, nebývalému zájmu se těší rovněž řada 6. X5 prošla modernizací a nabízí nyní více motorů a nové převodovky.

X3, na jejíž adresu směřovalo několik dotazů, pomohla automobilce získat úplně nové zákazníky. Podle Purvese nepoškozuje menší X3 větší a starší X5, neboť automobilka dává zákazníkům možnost výběru a "oni si nakonec stejně koupí BMW". Tento názor nevyvrátil ani fakt, že BMW prodalo na americkém trhu za první tři měsíce letošního roku o 1700 ks modelu X5 méně než ve stejném obdoví loni. Poněkud vyhýbavě odpověděl Purves na dotaz ohledně nového Mercedesu třídy G, který svou velikostí a zaměřením zapadne do představ Američanů o velkém a prostorném SUV.

Zájem Američanů o skutečně velká SUV není podle Purvese žádnou novinkou, BMW ovšem nehodlá zaplňovat každou skulinu na trhu, tedy pokud nebude moci postavit "pravého" barováka. Z toho vyplývá, že nástupce současné X5 zřejmě příliš odlišný nebude. Vášnivě diskutovaná řada 7 si nevede v Americe špatně, měsíčně se prodá cca 1500 - 1600 modelů, což představuje necelých 20 procent segmentu. Se sedmičkou jsou spokojeni zejména mladší zákazníci. Veliký úspěch zažívá v Americe bavorská automobilka s řadou 6.

Jen během prvního měsíce prodala 1000 kusů. V jedné z odpovědí Tom Purves vysvětloval politiku automobilky ohledně stavby M verzí. Narozdíl od Mercedesu, který se svými AMG vůbec nešetří, nechce BMW M plýtvat a chce je nabízet pouze u vybraných modelů (narozdíl od Mercedesu je totiž BMW značka přímo orientovaná na výkon). Definivně vyloučil možnost stavby M verze modelů X5 a X3. Úplně na závěr rozhovoru Purves vzkázal Američanům, že nová řada 1 zůstane doménou Evropy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků