Na otázky časopisu Autoweek odpovídal CEO americké divize automobilky BMW Tom Purves. V záplavě dotazů orientovaných zcela pochopitelně na americký trh se objevily některé body, které mohou zajímat také nás Evropany. Na úvod rozhoru Tom Purves vysvětlil, proč očekává v roce 2004 zvýšení prodejů a jaké modely v Americe BMW vlastně nabízí. Velmi dobře si vede řada 5, do prodejů pozitivně promluvil model X3, nebývalému zájmu se těší rovněž řada 6. X5 prošla modernizací a nabízí nyní více motorů a nové převodovky.
X3, na jejíž adresu směřovalo několik dotazů, pomohla automobilce získat úplně nové zákazníky. Podle Purvese nepoškozuje menší X3 větší a starší X5, neboť automobilka dává zákazníkům možnost výběru a "oni si nakonec stejně koupí BMW". Tento názor nevyvrátil ani fakt, že BMW prodalo na americkém trhu za první tři měsíce letošního roku o 1700 ks modelu X5 méně než ve stejném obdoví loni. Poněkud vyhýbavě odpověděl Purves na dotaz ohledně nového Mercedesu třídy G, který svou velikostí a zaměřením zapadne do představ Američanů o velkém a prostorném SUV.
Zájem Američanů o skutečně velká SUV není podle Purvese žádnou novinkou, BMW ovšem nehodlá zaplňovat každou skulinu na trhu, tedy pokud nebude moci postavit "pravého" barováka. Z toho vyplývá, že nástupce současné X5 zřejmě příliš odlišný nebude. Vášnivě diskutovaná řada 7 si nevede v Americe špatně, měsíčně se prodá cca 1500 - 1600 modelů, což představuje necelých 20 procent segmentu. Se sedmičkou jsou spokojeni zejména mladší zákazníci. Veliký úspěch zažívá v Americe bavorská automobilka s řadou 6.
Jen během prvního měsíce prodala 1000 kusů. V jedné z odpovědí Tom Purves vysvětloval politiku automobilky ohledně stavby M verzí. Narozdíl od Mercedesu, který se svými AMG vůbec nešetří, nechce BMW M plýtvat a chce je nabízet pouze u vybraných modelů (narozdíl od Mercedesu je totiž BMW značka přímo orientovaná na výkon). Definivně vyloučil možnost stavby M verze modelů X5 a X3. Úplně na závěr rozhovoru Purves vzkázal Američanům, že nová řada 1 zůstane doménou Evropy.