Šéf amerického BMW: s "M " verzemi nebudeme plýtvat

Na otázky časopisu Autoweek odpovídal CEO americké divize automobilky BMW Tom Purves. V záplavě dotazů orientovaných zcela pochopitelně na americký trh se objevily některé body, které mohou zajímat také nás Evropany. Na úvod rozhoru Tom Purves vysvětlil, proč očekává v roce 2004 zvýšení prodejů a jaké modely v Americe BMW vlastně nabízí. Velmi dobře si vede řada 5, do prodejů pozitivně promluvil model X3, nebývalému zájmu se těší rovněž řada 6. X5 prošla modernizací a nabízí nyní více motorů a nové převodovky.

X3, na jejíž adresu směřovalo několik dotazů, pomohla automobilce získat úplně nové zákazníky. Podle Purvese nepoškozuje menší X3 větší a starší X5, neboť automobilka dává zákazníkům možnost výběru a "oni si nakonec stejně koupí BMW". Tento názor nevyvrátil ani fakt, že BMW prodalo na americkém trhu za první tři měsíce letošního roku o 1700 ks modelu X5 méně než ve stejném obdoví loni. Poněkud vyhýbavě odpověděl Purves na dotaz ohledně nového Mercedesu třídy G, který svou velikostí a zaměřením zapadne do představ Američanů o velkém a prostorném SUV.

Zájem Američanů o skutečně velká SUV není podle Purvese žádnou novinkou, BMW ovšem nehodlá zaplňovat každou skulinu na trhu, tedy pokud nebude moci postavit "pravého" barováka. Z toho vyplývá, že nástupce současné X5 zřejmě příliš odlišný nebude. Vášnivě diskutovaná řada 7 si nevede v Americe špatně, měsíčně se prodá cca 1500 - 1600 modelů, což představuje necelých 20 procent segmentu. Se sedmičkou jsou spokojeni zejména mladší zákazníci. Veliký úspěch zažívá v Americe bavorská automobilka s řadou 6.

Jen během prvního měsíce prodala 1000 kusů. V jedné z odpovědí Tom Purves vysvětloval politiku automobilky ohledně stavby M verzí. Narozdíl od Mercedesu, který se svými AMG vůbec nešetří, nechce BMW M plýtvat a chce je nabízet pouze u vybraných modelů (narozdíl od Mercedesu je totiž BMW značka přímo orientovaná na výkon). Definivně vyloučil možnost stavby M verze modelů X5 a X3. Úplně na závěr rozhovoru Purves vzkázal Američanům, že nová řada 1 zůstane doménou Evropy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků