Sedmičkové BMW slaví své třetí desetiletí

Uplynulo již třicet let od doby, kdy bavorská automobilka představila svou novou vlajkovou loď, řadu 7. Za léta svého působení se stala symbolem luxusu a své místo na vrcholu nabídky BMW si vždy obhájila. Ze začátku se vzhled těchto vozů podobal šestkovému coupé, které tehdy vyšlo z představ šéf designéra Paula Bracha.

Tato auta už na svou dobu disponovala moderními technologiemi, vozy nepostrádaly například ABS, airbagy za příplatek, klimatizaci či automatickou převodovku.

Za třicet let přešly „sedmičky“ řadou technických i designových změn, některé kousky se dnes můžou dokonce pochlubit i vodíkovým pohonem. Od roku 2002 tu máme již čtvrtou generaci tohoto vozu a v souvislosti s designem nelze nevzpomenout, že poměrně kontroverzní design má na svědomí Chris Bangle. Je to ale právě současná sedmička, která je relativně i absolutně nejúspěšnější v historii této řady.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků