Sedmičkové BMW slaví své třetí desetiletí

Uplynulo již třicet let od doby, kdy bavorská automobilka představila svou novou vlajkovou loď, řadu 7. Za léta svého působení se stala symbolem luxusu a své místo na vrcholu nabídky BMW si vždy obhájila. Ze začátku se vzhled těchto vozů podobal šestkovému coupé, které tehdy vyšlo z představ šéf designéra Paula Bracha.

Tato auta už na svou dobu disponovala moderními technologiemi, vozy nepostrádaly například ABS, airbagy za příplatek, klimatizaci či automatickou převodovku.

Za třicet let přešly „sedmičky“ řadou technických i designových změn, některé kousky se dnes můžou dokonce pochlubit i vodíkovým pohonem. Od roku 2002 tu máme již čtvrtou generaci tohoto vozu a v souvislosti s designem nelze nevzpomenout, že poměrně kontroverzní design má na svědomí Chris Bangle. Je to ale právě současná sedmička, která je relativně i absolutně nejúspěšnější v historii této řady.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků