Sedmero pro správný výběr pneumatik

Sedmero pro správný výběr pneumatik

1. Sledujte informace o nájezdnosti – tedy na kolik km vám kola vydrží (sportovní kola sice „dobře řežou zatáčky“, nicméně nevydrží vám tak dlouho jako běžné, tj. nájezdové

2. Zajímejte se o dosavadní uskladnění a o informaci, jak jsou kola stará (přestože kupujete nové) více jak 3 roky se již odrazí na kvalitě

3. Dejte pozor na valivý odpor - čím nižší, tím více ušetříte za pohonné hmoty

4. Volte ověřeného prodejce

5. Nekupujte to nejlevnější zboží

6. Kupujte ideálně nová kola

7. Pokud kupujete starší, dávejte si pozor na hloubku dezénu (pod 1,6 mm je již kolo nepoužitelné)

Všichni motoristé aktuálně řeší otázku přezutí svého automobilu. Pokud letní pneumatiky připravené k výměně nedosahují minimální hloubky dezénu nebo jsou jinak znehodnocené, budou se jejich majitelé muset zabývat také výběrem nových.

Málo známou okolností takové koupě je stáří pneumatiky, přestože je kupována jako nová. U některých prodejců může ležet na skladu i několik let! V takových případech mají pneumatiky zhoršené jízdní vlastnosti a trvanlivost.

Již po třech letech uskladnění se mění charakteristika pneumatik, která sebou přináší především zhoršení jízdních vlastností. Jedná se především o zhoršenou přilnavost jak na suché, tak na mokré vozovce.

Pečlivý zákazník by proto měl po prodejci chtít informaci o roce výroby nakupované pneumatiky. Přestože to není běžné, někteří prodejci stáří pneumatik uvádí.

V době, kdy se pneumatiky nepoužívají, je důležité jejich správné uskladnění. To sebou přináší nezanedbatelný vliv na jejich životnost a jízdní vlastnosti. Pneumatiky běžně uskladňují pneuservisy za přibližně 1000 Kč za rok.

„Pokud si automobilista pneumatiky uskladňuje sám, měl by kola ukládat na tmavém, suchém místě, kde teploty nedosahují vysokých hodnot,“ informuje Václav Částka ze společnosti Dobré Pneu.

A dodává: „Správně také by pneumatiky měly zůstat nahuštěné a ležet. Pokud budou uskladněny na výšku, měly by se každý měsíc pootočit, aby nestály na té samé ploše celou dobu. Mohlo by je deformovat.“

Dle zákona jsou zimní pneumatiky povinné do 31. března. Ani po tomto datu není zcela nutné výměnu uspěchat. Ideální čas pro přezutí zimních pneumatik na letní je tehdy, když se dlouhodobě změní provozní podmínky, jedná se nejenom o teplotu vzduchu, ale také o teplotu vozovky.

Zdroj: Dobré Pneu
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků