Sedmero pro správný výběr pneumatik

1. Sledujte informace o nájezdnosti – tedy na kolik km vám kola vydrží (sportovní kola sice „dobře řežou zatáčky“, nicméně nevydrží vám tak dlouho jako běžné, tj. nájezdové

2. Zajímejte se o dosavadní uskladnění a o informaci, jak jsou kola stará (přestože kupujete nové) více jak 3 roky se již odrazí na kvalitě

3. Dejte pozor na valivý odpor - čím nižší, tím více ušetříte za pohonné hmoty

4. Volte ověřeného prodejce

5. Nekupujte to nejlevnější zboží

6. Kupujte ideálně nová kola

7. Pokud kupujete starší, dávejte si pozor na hloubku dezénu (pod 1,6 mm je již kolo nepoužitelné)

Všichni motoristé aktuálně řeší otázku přezutí svého automobilu. Pokud letní pneumatiky připravené k výměně nedosahují minimální hloubky dezénu nebo jsou jinak znehodnocené, budou se jejich majitelé muset zabývat také výběrem nových.

Málo známou okolností takové koupě je stáří pneumatiky, přestože je kupována jako nová. U některých prodejců může ležet na skladu i několik let! V takových případech mají pneumatiky zhoršené jízdní vlastnosti a trvanlivost.

Již po třech letech uskladnění se mění charakteristika pneumatik, která sebou přináší především zhoršení jízdních vlastností. Jedná se především o zhoršenou přilnavost jak na suché, tak na mokré vozovce.

Pečlivý zákazník by proto měl po prodejci chtít informaci o roce výroby nakupované pneumatiky. Přestože to není běžné, někteří prodejci stáří pneumatik uvádí.

V době, kdy se pneumatiky nepoužívají, je důležité jejich správné uskladnění. To sebou přináší nezanedbatelný vliv na jejich životnost a jízdní vlastnosti. Pneumatiky běžně uskladňují pneuservisy za přibližně 1000 Kč za rok.

„Pokud si automobilista pneumatiky uskladňuje sám, měl by kola ukládat na tmavém, suchém místě, kde teploty nedosahují vysokých hodnot,“ informuje Václav Částka ze společnosti Dobré Pneu.

A dodává: „Správně také by pneumatiky měly zůstat nahuštěné a ležet. Pokud budou uskladněny na výšku, měly by se každý měsíc pootočit, aby nestály na té samé ploše celou dobu. Mohlo by je deformovat.“

Dle zákona jsou zimní pneumatiky povinné do 31. března. Ani po tomto datu není zcela nutné výměnu uspěchat. Ideální čas pro přezutí zimních pneumatik na letní je tehdy, když se dlouhodobě změní provozní podmínky, jedná se nejenom o teplotu vzduchu, ale také o teplotu vozovky.

Zdroj: Dobré Pneu
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků