Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Nejostřejší verze současného Focusu se v mnohém liší od svých obyčejnějších příbuzných. To mimo jiné znamená, že ne všechny varianty a výbavy známé z jiných verzí budou k dispozici i pro RS.
Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

1. Třídveřová karoserie

První i druhá generace Focusu RS se vyráběly výlučně jako třídveřové. Nový Focus RS však bude vždy pětidveřový. Proč? Odpovíme zase otázkou: vy už jste někdy viděli současnou generaci Focusu se třídveřovou karoserií? Tak proto.

2. Dvouspojková převodovka

Samotný Ford považuje za úhlavní soupeře nového Focusu RS Volkswagen Golf R a Mercedes-Benz A 45 AMG. Oba jsou k dostání s přiměřeně ostrým a přesným dvouspojkovým automatem, který je dělá zajímavějšími pro širší skupinu zákazníků. Focus RS se ale bude vyrábět jen se šestistupňovým manuálem, a to i pro severoamerický trh. 

3. Progresivní řízení

Dosavadní Focus ST měl progresivní řízení, jehož převod se mění v závislosti na úhlu natočení volantu. Focus RS ale dostane lineární převod, který je podle techniků Fordu pro skutečně ostrou sportovní jízdu vhodnější. O zpětnou vazbu bychom se nijak extra nestrachovali. Ford používá náročnou konstrukci elektrického posilovače s ozubeným řemenem, se kterou se jinak setkáte třeba u Porsche, a vlastnosti řízení v jeho modelech tomu odpovídají.

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

4.-5. Aktivní parkovací asistent a hlídání mrtvých úhlů

Focus může mít v zadním nárazníku schované radarové senzory, které monitorují oblast mrtvých úhlů. A k fungování aktivního parkovacího asistentu potřebuje ultrazvukové senzory vzadu i po stranách zadního nárazníku. Do složitě tvarovaného nárazníku Focusu RS by se ale tyto snímací prvky zakomponovávaly těžko. Technicky je to jistě proveditelné, Ford však patrně vyhodnotil, že zákazníci „hardcore“ sportovního modelu nebudou mít o elektronické berličky takový zájem, aby potřebné úsilí dávalo ekonomický smysl. 

V tento okamžik můžeme jen doufat, že alespoň obyčejné parkovací senzory Focus RS mít bude. Už karoserie standardního Focusu přece nepatří k nejpřehlednějším…

6.-7. Adaptivní tempomat a systém udržování v pruhu

Některé asistenční systémy Focusu jsou založeny na kombinaci digitální kamery, umístěné u vnitřního zpětného zrcátka, a krátkovlného lidaru (Light Detection and Ranging – měření vzdálenosti laserem) ukrytého v přídi. Problém je obdobný jako v bodech 4 a 5: zakomponování senzoru do specifické přídě Focusu RS by znamenalo práci navíc, kterou Ford nejspíš vyhodnotil jako neperspektivní. 

Kdyby se nás někdo ptal na náš názor, řekli bychom, že podle nás se Ford nemýlí. Zájemci o Focus RS se budou nepochybně víc než o asistenční elektroniku zajímat o parametry motoru, fungování pohonu všech čtyř kol a jízdní výkony. Tyto a další podrobnosti bychom se měli dozvědět na autosalonu v Ženevě.

VIDEO: Ken Block prohání nový Focus RS kolínskou továrnou Fordu

VIDEO: Ken Block prohání nový Focus RS kolínskou továrnou Fordu

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků