Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Nejostřejší verze současného Focusu se v mnohém liší od svých obyčejnějších příbuzných. To mimo jiné znamená, že ne všechny varianty a výbavy známé z jiných verzí budou k dispozici i pro RS.
Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

1. Třídveřová karoserie

První i druhá generace Focusu RS se vyráběly výlučně jako třídveřové. Nový Focus RS však bude vždy pětidveřový. Proč? Odpovíme zase otázkou: vy už jste někdy viděli současnou generaci Focusu se třídveřovou karoserií? Tak proto.

2. Dvouspojková převodovka

Samotný Ford považuje za úhlavní soupeře nového Focusu RS Volkswagen Golf R a Mercedes-Benz A 45 AMG. Oba jsou k dostání s přiměřeně ostrým a přesným dvouspojkovým automatem, který je dělá zajímavějšími pro širší skupinu zákazníků. Focus RS se ale bude vyrábět jen se šestistupňovým manuálem, a to i pro severoamerický trh. 

3. Progresivní řízení

Dosavadní Focus ST měl progresivní řízení, jehož převod se mění v závislosti na úhlu natočení volantu. Focus RS ale dostane lineární převod, který je podle techniků Fordu pro skutečně ostrou sportovní jízdu vhodnější. O zpětnou vazbu bychom se nijak extra nestrachovali. Ford používá náročnou konstrukci elektrického posilovače s ozubeným řemenem, se kterou se jinak setkáte třeba u Porsche, a vlastnosti řízení v jeho modelech tomu odpovídají.

Technika | Sportovní auta | Ford | Premiéry | Hatchbacky | Ford Focus | Ženeva 2015

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

4.-5. Aktivní parkovací asistent a hlídání mrtvých úhlů

Focus může mít v zadním nárazníku schované radarové senzory, které monitorují oblast mrtvých úhlů. A k fungování aktivního parkovacího asistentu potřebuje ultrazvukové senzory vzadu i po stranách zadního nárazníku. Do složitě tvarovaného nárazníku Focusu RS by se ale tyto snímací prvky zakomponovávaly těžko. Technicky je to jistě proveditelné, Ford však patrně vyhodnotil, že zákazníci „hardcore“ sportovního modelu nebudou mít o elektronické berličky takový zájem, aby potřebné úsilí dávalo ekonomický smysl. 

V tento okamžik můžeme jen doufat, že alespoň obyčejné parkovací senzory Focus RS mít bude. Už karoserie standardního Focusu přece nepatří k nejpřehlednějším…

6.-7. Adaptivní tempomat a systém udržování v pruhu

Některé asistenční systémy Focusu jsou založeny na kombinaci digitální kamery, umístěné u vnitřního zpětného zrcátka, a krátkovlného lidaru (Light Detection and Ranging – měření vzdálenosti laserem) ukrytého v přídi. Problém je obdobný jako v bodech 4 a 5: zakomponování senzoru do specifické přídě Focusu RS by znamenalo práci navíc, kterou Ford nejspíš vyhodnotil jako neperspektivní. 

Kdyby se nás někdo ptal na náš názor, řekli bychom, že podle nás se Ford nemýlí. Zájemci o Focus RS se budou nepochybně víc než o asistenční elektroniku zajímat o parametry motoru, fungování pohonu všech čtyř kol a jízdní výkony. Tyto a další podrobnosti bychom se měli dozvědět na autosalonu v Ženevě.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Ford | Ford Focus

VIDEO: Ken Block prohání nový Focus RS kolínskou továrnou Fordu

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků