Sedm unikátních silničních vozů, které by bez Le Mans nikdy nevznily

Program čtyřiadvacetihodinového vytrvalostního závodu na okruhu v Le Mans právě začíná prvními tréninky. Připravili jsme galerii vozů, které se zrodily právě díky tomuto závodu a může se s nimi i na běžné silnice.

Jak známo, ty nejrychlejší vozy vznikají v drtivé většině díky motoristickému sportu. Jedním z nejvyhlášenějších podniků světa burácejících motorů je vytrvalostní podnik ve francouzském Le Mans, kde se světu představují technologicky nejvyspělejší závodní monoposty.

Pravidla Mezinárodní automobilové federace jsou pro každé odvětví motorsportu jiná, ovšem společný jmenovatel je téměř vždy stejný. Aby automobilka mohla závodní stroj do konkrétní soutěže vůbec přihlásit, musí vyrobit také sérii tzv. homologačních speciálů. Počet vyrobených kusů není vždy stejný, v některých případech stačí vyrobit pouze jeden jediný. A stejně tak tomu je i v některých případech našeho vývěru nejlepších silničních „placek“ z vytrvalostních závodů.

Více informací si přečtěte v naší komentované galerii.

Jaguar XJR-15

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz CLK-GTR

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Ferrari F40 LM

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan R390 GT1

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dauer 962 LM

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota TS020 GT-One

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Porsche 911 GT1

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků