Sedm SUV v testu IIHS: Obstála dvě, Dodge Journey propadl

V rámci další série nárazových testů si lidé z IIHS posvítili na sedm SUV. Přesně řečeno bylo v rámci této série vysláno proti pevné překážce pět crossoverů, jedno zvýšené MPV a jeden off-road. Jestli si ještě pořád myslíte, že velké auto se automaticky rovná vyšší bezpečnosti, pak vás výsledky vyvedou z omylu. V tomto testu totiž obstála pouze dvě auta a jedno zcela propadlo.

Čtyři velkoprostorové modely v testu IIHS. Dva zcela propadly

Čtyři velkoprostorové modely v testu IIHS. Dva zcela propadly

Nejlépe si s nárazovými testy IIHS poradil nový Nissan Murano, který si nakonec odnesl známku Top Safety Pick+. Náraz s malým přesazením zvládl s hodnocením Good, což je to nejlepší možné. Stejně dopadl také Jeep Wrangler coby jediný zástupce klasických terénních vozů v této sérii. Relativně dobře skončil i Ford Flex, který dostal celkové hodnocení Acceptable, tedy druhé nejlepší.

IIHS: v nových crashtestech středních SUV uspěla tři auta z devíti

IIHS: v nových crashtestech středních SUV uspěla tři auta z devíti

Následuje trojice Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee a Dodge Durango, která si odnesla známku Marginal, což je v systému IIHS druhé nejhorší hodnocení. 

Vůbec nejhůře ze všech sedmi aut ale nakonec dopadl Dodge Journey na našem trhu prodávaný jako Fiat Freemont. Ten obdržel za náraz s malým přesazením nejhorší možné hodnocení Poor. Při nárazu došlo k posunu v úrovni přístrojového štítu téměř o 23 cm směrem na řidiče a brzdový pedál roztrhl levou nohu figuríny. Náraz zároveň posunul volant směrem vpravo, takže hlava figuríny v podstatě minula airbag.

K čemu přesně došlo u jednotlivých automobilů, to si můžete prohlédnout na přiložených fotkách a videích. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky