Sedm SUV v testu IIHS: Obstála dvě, Dodge Journey propadl

V rámci další série nárazových testů si lidé z IIHS posvítili na sedm SUV. Přesně řečeno bylo v rámci této série vysláno proti pevné překážce pět crossoverů, jedno zvýšené MPV a jeden off-road. Jestli si ještě pořád myslíte, že velké auto se automaticky rovná vyšší bezpečnosti, pak vás výsledky vyvedou z omylu. V tomto testu totiž obstála pouze dvě auta a jedno zcela propadlo.

Čtyři velkoprostorové modely v testu IIHS. Dva zcela propadly

Čtyři velkoprostorové modely v testu IIHS. Dva zcela propadly

Nejlépe si s nárazovými testy IIHS poradil nový Nissan Murano, který si nakonec odnesl známku Top Safety Pick+. Náraz s malým přesazením zvládl s hodnocením Good, což je to nejlepší možné. Stejně dopadl také Jeep Wrangler coby jediný zástupce klasických terénních vozů v této sérii. Relativně dobře skončil i Ford Flex, který dostal celkové hodnocení Acceptable, tedy druhé nejlepší.

IIHS: v nových crashtestech středních SUV uspěla tři auta z devíti

IIHS: v nových crashtestech středních SUV uspěla tři auta z devíti

Následuje trojice Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee a Dodge Durango, která si odnesla známku Marginal, což je v systému IIHS druhé nejhorší hodnocení. 

Vůbec nejhůře ze všech sedmi aut ale nakonec dopadl Dodge Journey na našem trhu prodávaný jako Fiat Freemont. Ten obdržel za náraz s malým přesazením nejhorší možné hodnocení Poor. Při nárazu došlo k posunu v úrovni přístrojového štítu téměř o 23 cm směrem na řidiče a brzdový pedál roztrhl levou nohu figuríny. Náraz zároveň posunul volant směrem vpravo, takže hlava figuríny v podstatě minula airbag.

K čemu přesně došlo u jednotlivých automobilů, to si můžete prohlédnout na přiložených fotkách a videích. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků