Sedm důvodů, proč lehká užitková auta vydělávají

Sedm důvodů, proč lehká užitková auta vydělávají

Lehká užitková auta dnes rozhodují o finančním zdraví mnoha evropských automobilek. Bez nich by byly mnohé už v koncích. Na jejich prodejích totiž stále ještě vydělávají a subvencují jimi mnohdy ztrátovou výrobu osobních vozů.

Max Warburton, analytik americké společnosti Bernstein Research, se zamyslel nad tím, proč tomu tak je. Jak to, že ty „velké a nevzhledné krabice“ tak vydělávají. Uvedl pro to sedm důvodů.

  1. Dodávkové vozy jsou obvykle o 30 procent dražší oproti osobním autům určeným pro masový trh.
  2. U dodávek jsou nabízeny menší slevy. Trh je konsolidovaný a zákazníci obvykle upřednostňují výrobce své země. 
  3. Fixní náklady jsou sdíleny s partnery.
  4. Náklady na vývoj a výrobu motorů jsou nízké. Výrobce většinou používá pohonné jednotky, které montuje do svých osobních aut.
  5. V lehkých užitkových vozech povětšinou nenajdete žádné složité systémy. Takové vozy se rychleji a jednodušeji vyrábějí ve srovnání s osobními vozy. 
  6. Životní cyklus lehkého užitkové vozu je obvykle 12 let, u osobního auta to je sedm let.
  7. Ceny za ojetiny a zisk z následného prodeje jsou dvakrát až třikrát vyšší ve srovnání s osobními vozy. 
     
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků