Sedan Toyota Camry se vrací do Evropy! Nahradí Avensis?

Toyota vrací velký sedan Camry zpátky do evropské hry. Nejprodávanější světové auto ve střední a vyšší střední třídě bude k mání s hybridním pohonem.

Sedan Camry je už po generace naprostým základem nabídky Toyoty zejména ve Spojených státech. Je velký, pohodlný, prostorný a s moderní hybridní technologií. Se svou konzervativní karoserií se na starý kontinent nikdy příliš nehrnul, o to méně už v dnešní době, kdy střední třída sedanů zažívá strmý pád.

Nový Lexus ES na prvních snímcích. Sedan s předním pohonem nahradí GS

Nový Lexus ES na prvních snímcích. Sedan s předním pohonem nahradí GS

Jenže Camry se příští rok na evropské trhy vrátí. A to po dlouhých čtrnácti letech. Toyota prohlašuje, že cílem je udržet si zde dosavadní zastoupení značky v segmentu střední a vyšší střední třídy, kde je jinak právě Camry se 700 tisíci prodanými kusy ročně nejprodávanějším vozem na světě.

Otázkou tedy zůstává budoucnost modelu Avensis, který kráčí poslední měsíce svého života bez vidiny nástupce. Pokud by Camry skutečně Avensis nahradil, Toyota by šla ve šlépějích Fordu, který také nové Mondeo staví na americkém Fusionu.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Potvrzen je zatím fakt, že Camry do Evropy přijde v současné osmé americké evoluci postavené na modulární platformě. Pravděpodobně však s nutnými úpravami a odlišným laděním. Zcela jistě jej bude pohánět hybridní ústrojí se čtyřválcem o objemu 2,5 litru, převodovkou e-CVT a elektromotory.

Toto ústrojí s primárně předním pohonem známe například z Lexusu NX300h. Příchod novinky souvisí také s jiným Lexusem. Blízce příbuzné je současné Camry s modelem ES, které v Evropě nahradí GS.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků