Sedan Toyota Camry se vrací do Evropy! Nahradí Avensis?

Toyota vrací velký sedan Camry zpátky do evropské hry. Nejprodávanější světové auto ve střední a vyšší střední třídě bude k mání s hybridním pohonem.

Sedan Camry je už po generace naprostým základem nabídky Toyoty zejména ve Spojených státech. Je velký, pohodlný, prostorný a s moderní hybridní technologií. Se svou konzervativní karoserií se na starý kontinent nikdy příliš nehrnul, o to méně už v dnešní době, kdy střední třída sedanů zažívá strmý pád.

Nový Lexus ES na prvních snímcích. Sedan s předním pohonem nahradí GS

Nový Lexus ES na prvních snímcích. Sedan s předním pohonem nahradí GS

Jenže Camry se příští rok na evropské trhy vrátí. A to po dlouhých čtrnácti letech. Toyota prohlašuje, že cílem je udržet si zde dosavadní zastoupení značky v segmentu střední a vyšší střední třídy, kde je jinak právě Camry se 700 tisíci prodanými kusy ročně nejprodávanějším vozem na světě.

Otázkou tedy zůstává budoucnost modelu Avensis, který kráčí poslední měsíce svého života bez vidiny nástupce. Pokud by Camry skutečně Avensis nahradil, Toyota by šla ve šlépějích Fordu, který také nové Mondeo staví na americkém Fusionu.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Potvrzen je zatím fakt, že Camry do Evropy přijde v současné osmé americké evoluci postavené na modulární platformě. Pravděpodobně však s nutnými úpravami a odlišným laděním. Zcela jistě jej bude pohánět hybridní ústrojí se čtyřválcem o objemu 2,5 litru, převodovkou e-CVT a elektromotory.

Toto ústrojí s primárně předním pohonem známe například z Lexusu NX300h. Příchod novinky souvisí také s jiným Lexusem. Blízce příbuzné je současné Camry s modelem ES, které v Evropě nahradí GS.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků