Sedan, Sports Coupé a Kombi

Německá automobilka Mercedes-Benz uvádí na letošním detroitském autosalonu kombi třídy C. Kombi své zákazníky upokojí jak sportovním vzhledem, tak účelností.
Sedan, Sports Coupé a Kombi
Modelová rodina nového Mercedes-Benz třídy C je nyní kompletní. Po limuzíně a sportovním kupé prezentuje stuttgartská automobilka druhou generaci sportovního a elegantního kombi třídy C. Toto kompaktní kombi oslavilo svoji světovou premiéru v americkém Detroitu.

Kombi využívá stejné technické inovace orientované na budoucnost obdobně jako limuzína nové třídy C. Potvrzuje tak, pro Mercedes typické vlastnosti, jako jsou bezpečnost, atraktivní design, příkladná dynamika jízdy, perfektní kvalita a doplňuje je ještě nabídkou mimořádného prostoru, inteligentní funkčností a mnohostranností.

Díky variabilnímu interiéru je nové kombi ideálním vozem pro automobilisty s aktivním přístupem k životu, kteří profesně nebo privátně kladou rozličné nároky na převozní kapacitu svého automobilu. Podle uspořádání multifunkčních zadních sedadel disponuje kompaktní kombi prostorem pro náklad v rozmezí od 470 litrů až po 1384 litrů (měřeno metodou VDA).

Návrháři Mercedesu vyvíjeli limuzínu a kombi nové třídy C společně. Zatímco přední partie obou variant provází již známá sportovní elegance, dynamika modelu kombi se tvarově prezentuje především dlouhou, výrazně profilovanou střechou, na jejímž svižném designu se podílí její silně zaoblené zadní partie přecházející do extrémně šikmo položených sloupků. Horní díl zadního víka je opatřen decentním spoilerem optimalizující obtékání karoserie, které přispívá k příkladné jízdní stabilitě vozu. Kombi tak zdůrazňuje svojí osobitost, aniž by se vzdal dynamiky charakteristické pro limuzínu.

Obdobně jako u limuzíny mohou zájemci o nové kombi třídy C volit mezi třemi, designem a výbavou se lišícími stylovými liniemi: CLASSIC, ELEGANCE a AVANTGARDE. Jejich rozdíly spočívají v uspořádání ozdobných dílů na karoserii, dále v různém designu kol z lehké slitiny či ocelových se speciálními kryty, mají ale také osobité barevné ztvárnění a různou volbu materiálu v interiéru. Modelová varianta AVANTGARDE je postavená na sériově dodávaných kolech z lehké slitiny v pětiotvorovém designu obutých do pneumatik rozměru 205/55 R16. Čelní nárazník má charakteristický sportovně orientovaný tvar, ozdobné díly interiéru jsou u provedení AVANTGARDE vyrobeny z upraveného hliníku, věnec volantu a hlavice řadící páky mají kožené potahy. Vysoká kvalita je ale součástí i obou dalších stylových linií, kde panuje harmonický soulad ušlechtilého dřeva a dalších hodnotných materiálů.

A vše, co si přejete, je uskutečnitelné díky mimořádné výbavě. Multifunkční volant s osvětlenými spínači, automatické ovládání světel, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektrické nastavování výšky sedáku a sklonu opěradla sedadel, tempomat s funkcí SPEEDTRONIC nebo posilovač řízení, to jsou některé z důležitých detailů obsáhlé sériové výbavy všech variant nového modelu kombi. Bezpečnost cestujících zajišťují sériově zabudované airbagy pro řidiče a spolujezdce, napínače a omezovače tažné síly v mechanice bezpečnostních pásů, okenní airbagy a airbagy boční v předních dveřích. Kompaktní kombi má v sériové výbavě také elektronické zabezpečení stability jízdy ESP (elektronický program stability) a brzdový asistenční systém. S touto bezpečnostní výbavou již vozy nové třídy C při četných nárazových testech prokázaly mimořádnou míru ochrany cestujících.

Vyžadovanou zákaznickou individualitu splňuje i nabídka motorů a převodovek nového kombi třídy C. Patří do ní sedm hospodárných hnacích agregátů, z nichž čtyři jsou zážehové a tři vznětové. Spektrum jejich výkonů sahá od 85 kW do 160 kW, maximum točivého momentu těchto motorů se pohybuje mezi 190 a 400 Nm. Spotřeba paliva je dána typem motoru a dosahuje 6,7 až 11,3 l/100 km (kombinovaná hodnota podle normy).

Premiéru v kombi třídy C mají dva moderní motory: 3,2 litrový zážehový motor V6 (výkon 160 kW) vyznačující se mimořádně klidným chodem a vznětový pětiválec CDI s vysokým točivým momentem o objemu 2,7 litru (výkon 125 kW). Výkon obou ostatních vznětových motorů s přímým vstřikem nafty stoupl oproti motorům předchozího modelu až o 14% na 85 kW u nového C 200 CDI a na 105 kW u C 220 CDI. Točivý moment vznětových motorů se zvýšil dokonce až o 43%.

Pro C 200 KOMPRESSOR (výkon 120 kW) a dále pro modely se vznětovými motory C 220 CDI resp. C 270 CDI, jsou na výběr tři varianty převodovek – sériová šestistupňová mechanická, na přání pak sekvenční SEQUENTRONIC s modulem pro automatické řazení a nebo samočinná elektronicky řízená pětistupňová převodovka. Mercedes-Benz tak nabízí zákazníkům různé možnosti kombinace motoru a převodovky, aby se daly splnit jejich individuální požadavky co do rozvinutí výkonu, spotřeby paliva, dynamiky vozu a řadícího komfortu. Špičkový model C 320 je již v sérii vybaven pětistupňovým automatem.

Další informace o třídě C získáte v článku Mercedes-Benz C32 AMG a v článku Souhvězdí C se rozrůstá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků