Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

Jeden z nejmenších výrobků mnichovské automobilky se oficiálně odhalil na autosalonu ve městě Guangzhou. A místo premiéry nebylo vybráno náhodou.

Sedan BMW řady 1 bude určen výhradně pro čínský trh. Automobilka cílí zejména na mladou čínskou generaci, což na autosalonu v Guangzhou potvrdil také Jochen Goller, vedoucí prodeje a marketingu. Jedná se o jeden z nejmenších vozů německého výrobce, avšak co mu chybí na velikosti, to dohání svou výbavou, a také překvapivou výkonností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Co do designu sdílí novinka řadu prvků s dvoudveřovým BMW řady 2, zejména pak ty na přídi. Nechybí typické ledviny na přední masce, které doplňují duální LED světlomety. Zbytek vozu působí poměrně robustně a oproti konkurenčním vozům z tohoto segmentu se výrazně neliší.

Do roku 2025 bude čtvrtina aut poháněna alternativně, slibuje BMW

Do roku 2025 bude čtvrtina aut poháněna alternativně, slibuje BMW

Vnitřek "jedničky" je vybaven 8,8palcovým centrálním LED displejem, který využívá systém BMW iDrive. Řidič může dále využít také barevného heads-up displeje a ve výbavě nechybí ani dvouzónová klimatizace či kožené čalounění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novinka je postavena na dva roky staré platformě UKL, kterou využívají také modely Mini Cooper či BMW X1. Na trh tento vůz dorazí s širokou paletou pohonných jednotek, přičemž většina je již používána v jiných modelech. Namátkou můžeme vzpomenout například dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 173 kW z BMW 125i Sport. Veškeré jednotky budou k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým manuálem.

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Jak jsme již zmiňovali, BMW řady 1 půjde do prodeje výhradně na čínském trhu, a to v první polovině příštího roku. Ve své kategorii bude soupeřit s vozy jako je Audi A3, Volvo S40 či Citroën‎ DS5. Cena bude startovat na sumě kolem 660 000 tisíc korun, s veškerými příplatky se ale může vyšplhat až na částku atakující jeden milion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků