Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

Jeden z nejmenších výrobků mnichovské automobilky se oficiálně odhalil na autosalonu ve městě Guangzhou. A místo premiéry nebylo vybráno náhodou.

Sedan BMW řady 1 bude určen výhradně pro čínský trh. Automobilka cílí zejména na mladou čínskou generaci, což na autosalonu v Guangzhou potvrdil také Jochen Goller, vedoucí prodeje a marketingu. Jedná se o jeden z nejmenších vozů německého výrobce, avšak co mu chybí na velikosti, to dohání svou výbavou, a také překvapivou výkonností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Co do designu sdílí novinka řadu prvků s dvoudveřovým BMW řady 2, zejména pak ty na přídi. Nechybí typické ledviny na přední masce, které doplňují duální LED světlomety. Zbytek vozu působí poměrně robustně a oproti konkurenčním vozům z tohoto segmentu se výrazně neliší.

Do roku 2025 bude čtvrtina aut poháněna alternativně, slibuje BMW

Do roku 2025 bude čtvrtina aut poháněna alternativně, slibuje BMW

Vnitřek "jedničky" je vybaven 8,8palcovým centrálním LED displejem, který využívá systém BMW iDrive. Řidič může dále využít také barevného heads-up displeje a ve výbavě nechybí ani dvouzónová klimatizace či kožené čalounění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novinka je postavena na dva roky staré platformě UKL, kterou využívají také modely Mini Cooper či BMW X1. Na trh tento vůz dorazí s širokou paletou pohonných jednotek, přičemž většina je již používána v jiných modelech. Namátkou můžeme vzpomenout například dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 173 kW z BMW 125i Sport. Veškeré jednotky budou k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým manuálem.

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Jak jsme již zmiňovali, BMW řady 1 půjde do prodeje výhradně na čínském trhu, a to v první polovině příštího roku. Ve své kategorii bude soupeřit s vozy jako je Audi A3, Volvo S40 či Citroën‎ DS5. Cena bude startovat na sumě kolem 660 000 tisíc korun, s veškerými příplatky se ale může vyšplhat až na částku atakující jeden milion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků