Sedadla Volvo jsou etalonem v oblasti ochrany krku

Všechny modely vozů Volvo testované organizací International Insurance Whiplash Prevention Group (IIWPG) byly zařazeny do nejvyšší kategorie ochrany. Společnost Volvo Cars Corporation se stala jediným výrobcem, jehož celá modelová nabídka dosáhla nejlepšího hodnocení.

„Jsme velmi potěšeni skutečností, že vozy Volvo si vedly v souladu s našimi očekáváními,“ uvedla Ingrid Skogsmová, ředitelka pro oblast bezpečnosti ve společnosti Volvo Cars Corporation. „Zkoušky postihují pouze zlomek toho, co se děje v reálných situacích. Toto je však jeden z několika výsledků, které potvrzují, že společnost Volvo zvolila správný přístup při snižování počtu poranění krku u nárazů zezadu.“
Společnost Volvo Car Corporation představila systém pro prevenci poranění krku WHIPS v roce 1998. U systému WHIPS je celé opěradlo konstruováno tak, aby v případě nárazu zezadu pomohlo ochránit krk cestujícího. Dnes je systém WHIPS dodáván standardně pro všechny modely vozů Volvo.

„Tento systém je v našich vozidlech v reálném provozu již šest let a informace získané týmem Volvo pro výzkum dopravních nehod (Volvo Cars Accident Research Team) ukazují, že v porovnání s předcházejícími typy sedadel Volvo systém WHIPS snížil výskyt dlouhodobých poranění krku při nárazech zezadu na polovinu. Také nezávislé studie prováděné v běžném provozu ukazují na významné snížení počtu úrazů,“ uvedla Dr. Lotta Jacobssonová, technická expertka na biomechaniku ze střediska Volvo Cars Safety Centre.

Organizace IIWPG testovala v USA a v Evropě celkem 208 předních sedadel, u kterých zjišťovala způsob konstrukce opěrek hlavy a to, jak tyto opěrky fungují při simulované nehodě. Při ní je sedadlo umístěno na plošinu, která simuluje náraz zezadu rychlostí 16 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků