Sedadla Volvo jsou etalonem v oblasti ochrany krku

Všechny modely vozů Volvo testované organizací International Insurance Whiplash Prevention Group (IIWPG) byly zařazeny do nejvyšší kategorie ochrany. Společnost Volvo Cars Corporation se stala jediným výrobcem, jehož celá modelová nabídka dosáhla nejlepšího hodnocení.

„Jsme velmi potěšeni skutečností, že vozy Volvo si vedly v souladu s našimi očekáváními,“ uvedla Ingrid Skogsmová, ředitelka pro oblast bezpečnosti ve společnosti Volvo Cars Corporation. „Zkoušky postihují pouze zlomek toho, co se děje v reálných situacích. Toto je však jeden z několika výsledků, které potvrzují, že společnost Volvo zvolila správný přístup při snižování počtu poranění krku u nárazů zezadu.“
Společnost Volvo Car Corporation představila systém pro prevenci poranění krku WHIPS v roce 1998. U systému WHIPS je celé opěradlo konstruováno tak, aby v případě nárazu zezadu pomohlo ochránit krk cestujícího. Dnes je systém WHIPS dodáván standardně pro všechny modely vozů Volvo.

„Tento systém je v našich vozidlech v reálném provozu již šest let a informace získané týmem Volvo pro výzkum dopravních nehod (Volvo Cars Accident Research Team) ukazují, že v porovnání s předcházejícími typy sedadel Volvo systém WHIPS snížil výskyt dlouhodobých poranění krku při nárazech zezadu na polovinu. Také nezávislé studie prováděné v běžném provozu ukazují na významné snížení počtu úrazů,“ uvedla Dr. Lotta Jacobssonová, technická expertka na biomechaniku ze střediska Volvo Cars Safety Centre.

Organizace IIWPG testovala v USA a v Evropě celkem 208 předních sedadel, u kterých zjišťovala způsob konstrukce opěrek hlavy a to, jak tyto opěrky fungují při simulované nehodě. Při ní je sedadlo umístěno na plošinu, která simuluje náraz zezadu rychlostí 16 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků