Sedadla Volvo jsou etalonem v oblasti ochrany krku

Všechny modely vozů Volvo testované organizací International Insurance Whiplash Prevention Group (IIWPG) byly zařazeny do nejvyšší kategorie ochrany. Společnost Volvo Cars Corporation se stala jediným výrobcem, jehož celá modelová nabídka dosáhla nejlepšího hodnocení.

„Jsme velmi potěšeni skutečností, že vozy Volvo si vedly v souladu s našimi očekáváními,“ uvedla Ingrid Skogsmová, ředitelka pro oblast bezpečnosti ve společnosti Volvo Cars Corporation. „Zkoušky postihují pouze zlomek toho, co se děje v reálných situacích. Toto je však jeden z několika výsledků, které potvrzují, že společnost Volvo zvolila správný přístup při snižování počtu poranění krku u nárazů zezadu.“
Společnost Volvo Car Corporation představila systém pro prevenci poranění krku WHIPS v roce 1998. U systému WHIPS je celé opěradlo konstruováno tak, aby v případě nárazu zezadu pomohlo ochránit krk cestujícího. Dnes je systém WHIPS dodáván standardně pro všechny modely vozů Volvo.

„Tento systém je v našich vozidlech v reálném provozu již šest let a informace získané týmem Volvo pro výzkum dopravních nehod (Volvo Cars Accident Research Team) ukazují, že v porovnání s předcházejícími typy sedadel Volvo systém WHIPS snížil výskyt dlouhodobých poranění krku při nárazech zezadu na polovinu. Také nezávislé studie prováděné v běžném provozu ukazují na významné snížení počtu úrazů,“ uvedla Dr. Lotta Jacobssonová, technická expertka na biomechaniku ze střediska Volvo Cars Safety Centre.

Organizace IIWPG testovala v USA a v Evropě celkem 208 předních sedadel, u kterých zjišťovala způsob konstrukce opěrek hlavy a to, jak tyto opěrky fungují při simulované nehodě. Při ní je sedadlo umístěno na plošinu, která simuluje náraz zezadu rychlostí 16 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků