Sedadla Volvo jsou etalonem v oblasti ochrany krku

Všechny modely vozů Volvo testované organizací International Insurance Whiplash Prevention Group (IIWPG) byly zařazeny do nejvyšší kategorie ochrany. Společnost Volvo Cars Corporation se stala jediným výrobcem, jehož celá modelová nabídka dosáhla nejlepšího hodnocení.

„Jsme velmi potěšeni skutečností, že vozy Volvo si vedly v souladu s našimi očekáváními,“ uvedla Ingrid Skogsmová, ředitelka pro oblast bezpečnosti ve společnosti Volvo Cars Corporation. „Zkoušky postihují pouze zlomek toho, co se děje v reálných situacích. Toto je však jeden z několika výsledků, které potvrzují, že společnost Volvo zvolila správný přístup při snižování počtu poranění krku u nárazů zezadu.“
Společnost Volvo Car Corporation představila systém pro prevenci poranění krku WHIPS v roce 1998. U systému WHIPS je celé opěradlo konstruováno tak, aby v případě nárazu zezadu pomohlo ochránit krk cestujícího. Dnes je systém WHIPS dodáván standardně pro všechny modely vozů Volvo.

„Tento systém je v našich vozidlech v reálném provozu již šest let a informace získané týmem Volvo pro výzkum dopravních nehod (Volvo Cars Accident Research Team) ukazují, že v porovnání s předcházejícími typy sedadel Volvo systém WHIPS snížil výskyt dlouhodobých poranění krku při nárazech zezadu na polovinu. Také nezávislé studie prováděné v běžném provozu ukazují na významné snížení počtu úrazů,“ uvedla Dr. Lotta Jacobssonová, technická expertka na biomechaniku ze střediska Volvo Cars Safety Centre.

Organizace IIWPG testovala v USA a v Evropě celkem 208 předních sedadel, u kterých zjišťovala způsob konstrukce opěrek hlavy a to, jak tyto opěrky fungují při simulované nehodě. Při ní je sedadlo umístěno na plošinu, která simuluje náraz zezadu rychlostí 16 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků