Sébastien Loeb předstihl Michaela Schumachera i Valentina Rossiho

Sébastien Loeb předstihl Michaela Schumachera i Valentina Rossiho

Neuvěřitelné se proměnilo ve skutečnost, ‘Seb’ získal více než Michael Schumacher. Ještě nedávnost se zdál německý šampión dominující F1 v letech minulých nepolapitelný, jeho rekordy byly udivující - sedm titulů mistra světa, 91 vítězství v závodech, 76 nejrychlejších kol plus 13 vítězství v jedné sezoně. To všechno se zdálo nedostižné. Ale to už dnes neplatí.

V jeho stopách se vydal ve formuli 1 Sebastian Vettel a v neděli ho předstihla superstar světa rally Sébastien Loeb, Francouz dosáhl osmého vítězství v řadě, poosmé získal titul mistra světa.

Stal se tak nejúspěšnějším mužem ve světě motorsportu. Předstihl nejen Michaela Schumachera, ale také motocyklovou legendu Valetina Rossiho, který získal také sedm titulů mistrů světa v MotoGP/500cc.

Klepněte pro větší obrázek
Sébastien Loeb v plném tempu na trati britské rally.
 

“Samozřejmě jsem pyšný, že jsem se stal nejúspěšnějším řidičem v motorsportu,“ řekl sedmatřicetiletý Loeb, který svých 146 startů v soutěžích WRC proměnil v 67 vítězství. “Až do tohoto týdne jsme byli s Michaelem Schumacherem rovnocenní. Ale nechci srovnávat různé motoristické disciplíny…Nikdy bych si nepomyslel, že toho dosáhnu, když jsem začínal.“

Původně byl nadějný francouzský gymnasta. Za volant se dostal v polovině 90. let, to mu bylo dvacet jedna let. A poprvé se prosadil na mezinárodním poli v roce 2001, to ještě jako junior. Následující rok se stal členem továrního týmu Citroën, za který jezdí dodnes. Jeho spolujezdcem se stal Daniel Elena. První soutěž WRC, kterou vyhrál, byla Německá rally 2002. V roce 2003 se stal vicemistrem světa. Následující rok už ale mistrovství vyhrál a  jeho spanilá jízda pokračuje až dodnes...

A plány do budoucna? Sébastien Loeb obnovil kontrakt s Citroënem a chystá se na obhajobu titulu. Poprvé pojede v lednu na Rally Monte Carlo. „Vyhrál jsem osmkrát v řadě a chtěl bych i podeváté,“ řekl Loeb.

Bude to mít ale stále těžší. Už letos mu šlapal na paty až do poslední chvíle Mikko Hirvonen s Fordem a do hry vstupují silné závodní týmy Mini a VW...

Světoví šampioni FIA

Sébastien Loeb (Francie) – 8 titulů (WRC)
Michael Schumacher (Německo) – 7 titulů (F1)
Juan Manuel Fangio (Argentina) – 5 titulů (F1)
Juha Kankkunen (Finsko) – 4 tituly (WRC)
Tommi Mäkinen (Finsko) – 4 tituly (WRC)
Alain Prost (Francie)  – 4 tituly (F1)
Jack Brabham (Austrálie) – 3 tituly (F1)
Niki Lauda (Rakousko) – 3 tituly (F1)
Nelson Piquet (Brazílie) – 3 tituly (F1)
Ayrton Senna (Brazílie) – 3 tituly (F1)
Jackie Stewart (GBR) – 3 tituly (F1)

 

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský