Seaty se prosazují i v rallyecrosu

Španělské automobily Seat si zakládají na svém image dravých, sportovně laděných automobilů. Proto také Seat nasazuje už druhým rokem výkonnou Cordobu WRC do nejprestižnější kategorie MS automobilových soutěží.
Seaty se prosazují i v rallyecrosu
Španělské automobily Seat si zakládají na svém image dravých, sportovně laděných automobilů. Proto také Seat nasazuje už druhým rokem výkonnou Cordobu WRC do nejprestižnější kategorie MS automobilových soutěží. Kromě toho se však výkonné Seaty objevují na i na autokrosových a rallyecrosových tratích.

Se Seatem Ibizou se v nejužší špičce evropského šampionátu prosazuje ve své divizi 1, tedy mezi tzv. "plechovými auty", Němec Helmut Wild, který v loňském roce získal titul vicemistra Evropy. Jeho Ibiza má přeplňovaný dvoulitrový motor a je opatřená pohonem všech kol!

V domácím i evropském rallyecrosovém šampionátu startuje s Ibizou Roman Častoral. Ve svých čtyřiadvaceti letech je jeden z nejmladších jezdců této divácky velmi atraktivní motoristické disciplíny, který však bez zbytečného respektu atakuje i nejzkušenější konkurenty. I přes své mládí dokázal Roman Častoral už vyhrát např. se závodní Felicií Škoda Mobil Cup, s Fordem Escortem vyhrál zónové mistrovství střední Evropy i otevřené mistrovství Rakouska.

„Přestože s Ibizou letos teprve začínáme, mohu už ted' říci, že jde o velmi dobrý vůz, zejména co se týká podvozkové části. Na některých tratích je lepší, než vyzrálé konkurenční Peugeoty nebo Citroeny, které v současné době hrají v naší první divizi prim“, hodnotí první týdny s novým Seatem Ibiza Roman Častoral. Další šance ke zrychlení vidí dravý jezdec ve vyladění motoru - na technických tratích, jako například při MR v Římově dokázal Roman Častoral svým druhým místem správnost nastoupené cesty. Nejhůře třetí místo v domácím šampionátu a osmé v Evropě - to je náročný cíl, který si pro letošní sezónu Roman Častoral stanovil. "Mezitím bychom chtěli vůz vypilovat tak, abych se v příštím roce mohl propracovat mezi absolutní evropskou elitu," odkrývá své ambiciózní plány.

Rallyecrosový Seat Ibiza Romana Častorala je vybavený samosvorným diferenciálem, speciální převodovkou a má upravený podvozek. Dvoulitrový motor je vyladěný na výkon zhruba 147 kW/200 k. Maximální rychlost činí "jen" 160 km/h, je to však dané odstupňováním převodovky - v rallyecrosu je mnohem důležitější než nejvyšší rychlost, schopnost vozu bleskově zrychlovat. (pr)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků