Seaty se prosazují i v rallyecrosu

Španělské automobily Seat si zakládají na svém image dravých, sportovně laděných automobilů. Proto také Seat nasazuje už druhým rokem výkonnou Cordobu WRC do nejprestižnější kategorie MS automobilových soutěží.
Seaty se prosazují i v rallyecrosu
Španělské automobily Seat si zakládají na svém image dravých, sportovně laděných automobilů. Proto také Seat nasazuje už druhým rokem výkonnou Cordobu WRC do nejprestižnější kategorie MS automobilových soutěží. Kromě toho se však výkonné Seaty objevují na i na autokrosových a rallyecrosových tratích.

Se Seatem Ibizou se v nejužší špičce evropského šampionátu prosazuje ve své divizi 1, tedy mezi tzv. "plechovými auty", Němec Helmut Wild, který v loňském roce získal titul vicemistra Evropy. Jeho Ibiza má přeplňovaný dvoulitrový motor a je opatřená pohonem všech kol!

V domácím i evropském rallyecrosovém šampionátu startuje s Ibizou Roman Častoral. Ve svých čtyřiadvaceti letech je jeden z nejmladších jezdců této divácky velmi atraktivní motoristické disciplíny, který však bez zbytečného respektu atakuje i nejzkušenější konkurenty. I přes své mládí dokázal Roman Častoral už vyhrát např. se závodní Felicií Škoda Mobil Cup, s Fordem Escortem vyhrál zónové mistrovství střední Evropy i otevřené mistrovství Rakouska.

„Přestože s Ibizou letos teprve začínáme, mohu už ted' říci, že jde o velmi dobrý vůz, zejména co se týká podvozkové části. Na některých tratích je lepší, než vyzrálé konkurenční Peugeoty nebo Citroeny, které v současné době hrají v naší první divizi prim“, hodnotí první týdny s novým Seatem Ibiza Roman Častoral. Další šance ke zrychlení vidí dravý jezdec ve vyladění motoru - na technických tratích, jako například při MR v Římově dokázal Roman Častoral svým druhým místem správnost nastoupené cesty. Nejhůře třetí místo v domácím šampionátu a osmé v Evropě - to je náročný cíl, který si pro letošní sezónu Roman Častoral stanovil. "Mezitím bychom chtěli vůz vypilovat tak, abych se v příštím roce mohl propracovat mezi absolutní evropskou elitu," odkrývá své ambiciózní plány.

Rallyecrosový Seat Ibiza Romana Častorala je vybavený samosvorným diferenciálem, speciální převodovkou a má upravený podvozek. Dvoulitrový motor je vyladěný na výkon zhruba 147 kW/200 k. Maximální rychlost činí "jen" 160 km/h, je to však dané odstupňováním převodovky - v rallyecrosu je mnohem důležitější než nejvyšší rychlost, schopnost vozu bleskově zrychlovat. (pr)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 73 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 120 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků