Seaty se prosazují i v rallyecrosu

Španělské automobily Seat si zakládají na svém image dravých, sportovně laděných automobilů. Proto také Seat nasazuje už druhým rokem výkonnou Cordobu WRC do nejprestižnější kategorie MS automobilových soutěží.
Seaty se prosazují i v rallyecrosu
Španělské automobily Seat si zakládají na svém image dravých, sportovně laděných automobilů. Proto také Seat nasazuje už druhým rokem výkonnou Cordobu WRC do nejprestižnější kategorie MS automobilových soutěží. Kromě toho se však výkonné Seaty objevují na i na autokrosových a rallyecrosových tratích.

Se Seatem Ibizou se v nejužší špičce evropského šampionátu prosazuje ve své divizi 1, tedy mezi tzv. "plechovými auty", Němec Helmut Wild, který v loňském roce získal titul vicemistra Evropy. Jeho Ibiza má přeplňovaný dvoulitrový motor a je opatřená pohonem všech kol!

V domácím i evropském rallyecrosovém šampionátu startuje s Ibizou Roman Častoral. Ve svých čtyřiadvaceti letech je jeden z nejmladších jezdců této divácky velmi atraktivní motoristické disciplíny, který však bez zbytečného respektu atakuje i nejzkušenější konkurenty. I přes své mládí dokázal Roman Častoral už vyhrát např. se závodní Felicií Škoda Mobil Cup, s Fordem Escortem vyhrál zónové mistrovství střední Evropy i otevřené mistrovství Rakouska.

„Přestože s Ibizou letos teprve začínáme, mohu už ted' říci, že jde o velmi dobrý vůz, zejména co se týká podvozkové části. Na některých tratích je lepší, než vyzrálé konkurenční Peugeoty nebo Citroeny, které v současné době hrají v naší první divizi prim“, hodnotí první týdny s novým Seatem Ibiza Roman Častoral. Další šance ke zrychlení vidí dravý jezdec ve vyladění motoru - na technických tratích, jako například při MR v Římově dokázal Roman Častoral svým druhým místem správnost nastoupené cesty. Nejhůře třetí místo v domácím šampionátu a osmé v Evropě - to je náročný cíl, který si pro letošní sezónu Roman Častoral stanovil. "Mezitím bychom chtěli vůz vypilovat tak, abych se v příštím roce mohl propracovat mezi absolutní evropskou elitu," odkrývá své ambiciózní plány.

Rallyecrosový Seat Ibiza Romana Častorala je vybavený samosvorným diferenciálem, speciální převodovkou a má upravený podvozek. Dvoulitrový motor je vyladěný na výkon zhruba 147 kW/200 k. Maximální rychlost činí "jen" 160 km/h, je to však dané odstupňováním převodovky - v rallyecrosu je mnohem důležitější než nejvyšší rychlost, schopnost vozu bleskově zrychlovat. (pr)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků